Gjest Anonymous Skrevet 16. november 2004 #1 Skrevet 16. november 2004 Ja, hvilke ting er det du ser på når det gjelder naboer. Jeg var i et selskap i går, og der hørte jeg kommentarer som jeg ble overrasket av. "Han er aldri ute" hos en, "der er alltid trukket for gardiner" hos en annen, kan ikke se inn liksom "De har aldri besøk" Ei hadde vært å ringt på hos ham, og mange blikk "hadde hun vært inne? "nei, hun hadde bare sett i gangen, da. Dette er ikke uvanlig, tror jeg. Det vil alltid være noen som snakker om det mange legger merke til, men egentlig ikke bryr seg videre med. Jeg bare himlet med øynene, synes det ble litt vel nysgjerrighet. Tenkte på meg selv....hva sier de vel om meg? Så jeg spør, og svar nå helt ærlig 8) Hvilke ting bidrar til å danne et bilde av naboene? Og hva ser du etter? (De fleste svar blir nok: "JEG bryr meg ikke hva naboen gjør, så lenge.......osv. MEN de mest spennende svarene er jo heller der man helt ærlig sier hva man reagere på, uten at man trenger prate med andre hva man innerst inne tenker) Du kan heller si det her
Arkana Skrevet 16. november 2004 #2 Skrevet 16. november 2004 Du tenker altså på hva jeg legger merke til utenfra? Ingenting, annet enn hvis det er fryktelig rotete og ustelt i hagen (har opplevd naboer som har byggematerialer strødd rundt i hagen i årevis og aldri gidder å rydde opp, ikke så spennende å se på akkurat). Jeg har egentlig ingen interesse av å titte på naboen hver gang jeg er ute, jeg ville aldri lagt merke til om det kom mye besøk, om gardinene var trukket for eller hva det måtte være. Synes det er en uting å "spionere" på folk på denne måten og trekke konklusjoner om ting man egentlig ikke har peiling på. Folk må ha et utrolig dårlig liv om de har behov for å bruke store deler av dagen på å følge med på andres liv.
aline Skrevet 16. november 2004 #3 Skrevet 16. november 2004 i utgangspunktet så ser jeg ikke etter noe hos naboen, eller legger merke til ting hos naboer dersom de virkelig ikke skiller seg ut.. nå har jeg en slik nabo på en side da, så da kan jeg fortelle hva jeg legger merke til: - h*n ELSKER duftspray alla Gladys (?), i forskjellig og stadig skiftende dufter!! hele våren, sommeren og tidlig høst har h*n sprayet MAAASSSSSE av dette UT balkongdøra!!! all denne liksom deilige duften, kommer da smellende inn til meg, slik at hver gang jeg hører den velkjente "fssssssst", så er det bare om å gjøre å være kjapt nok ute til å rase bort å lukke balkongdøra!! H*n har også reagert på banking av spiker i veggen klokka ETT på lørdag, og gikk totalt bersjerk og dundra tilbake i veggen i ti minutter... etter dette vil jeg påstå at jeg nok har tittet litt ekstra, både av nysgjerrighet og for å se når vedkommende kanskje ikke er hjemme slik at jeg kan henge opp mitt siste bilde uten å måtte gå å ringe på og spør om lov først..... og vedkommende er jo alltid hjemme.... om morgene, når jeg er hjemme pga syk, når jeg kommer tidlig hjem fra jobb, når jeg kommer sent hjem fra jobb, når jeg kommer normalt hjem fra jobb, i helger, ALLTID!!! tror personen er litt smårar jeg!!! :o og har aldri sett vedkommende, så jeg er jo dritnysgjerrig... de andre naboene tenker jeg ikke over.
Marpessa Skrevet 16. november 2004 #4 Skrevet 16. november 2004 Vi har en nabo som til stadighet ringer fra sin mobil på verandaen. Både vi og naboen røyker ute, så da blir det til at en "lytter" til samtalene, for vedkommende snakker meget høyt... Han lager også bestandig kroppslyder (rap, lei hoste, høye prompelyder) Vi snakker med noen andre naboer om denne oppførselen også... :oops: Det er faktisk ganske irriterende på sommeren når man skal slappe av og kose seg på verandaen med alle disse "lydene"...
Gjest Anonymous Skrevet 16. november 2004 #5 Skrevet 16. november 2004 Bryr meg ikke noe særlig om naboene, men: Noen i naboblokka vår hadde en rund "colakork"-lampe (ja, det stod coca cola på den!) som var ca en meter i diameter i vinduet. Sikkert for å hindre innsyn, men personlig tror jeg alle glante på det vinduet! Naboene til sambo før vi flyttet sammen snekret møbler kl 2 om natta, og det var jo også ... spesielt.
Arwen Skrevet 16. november 2004 #6 Skrevet 16. november 2004 Her har vi lagt mest merke til at de vi delte oppgang med aldri var hjemme. Ikke en lyd i lange perioder. Så når hun over oss kommer hjem så støvsuger hu, gjerne litt aggresivt - og midt på natta. Soverommet til slutt :o Dessuten har hun voldsomt bass på stereoen sin. men vi gidder ikke bry oss siden hun så og si aldri er hjemme.
Laban Skrevet 16. november 2004 #7 Skrevet 16. november 2004 Legger merke til om de har for vane å ta med seg prostituerte hjem...
Gjest *Fiona* Skrevet 16. november 2004 #8 Skrevet 16. november 2004 :o Sant å si ingenting. Med mindre jeg hører høye lyder (slamring i dører etc) som man nødvendigvis må høre på når man bor i samme hus, så kunne Tom Cruise ha bodd der uten at jeg la merke til det. Guri land. Kanskje jeg er skikkelig sær??
Gjest 1111 Skrevet 16. november 2004 #9 Skrevet 16. november 2004 Jeg legger ikke merke til mye. men jeg la merke til når naboen anskaffet seg basseng i hagen og hadde beach-party i september
Gjest Anonymous Skrevet 16. november 2004 #10 Skrevet 16. november 2004 I det siste har jeg lagt merke til: - Den fine kransen de har satt opp. - Hvor "voksen" og pen dattera har blitt. - At barna har sluttet å krangle klokka 22 fordi de må legge seg. - At de har gjort hagen klar for vinteren. (Og gremmes fordi vi ikke har gjort det!!!)
Gjest Espera Skrevet 16. november 2004 #11 Skrevet 16. november 2004 Jeg legger merke til: - en nabo som er mye borte ('alltid' tomt på bilplassen, 'alltid' mørkt i huset) - en nabo som har party annenhver helg med sjenerende høy musikk, hyl, skrål og fjortisgrining i mobil nedenfor soveromsvinduet vårt kl fire om morgenen - en nabo som har pusset opp i hele vår virker det som. Ofte parkert inne av diverse håndverkere kan man si... - en nabo som synes det er helt greit at ungene spiller fotball på plenen vår selv om det ligger en diger fotballplass tre minutter unna - en (tidligere) nabo som plutselig begynte å ha sex veldig høyt&ofte (vi har soverom vegg i vegg) for en kortere periode for så å dukke opp med kul på maven noen få måneder etter - en nabo som aldri hilser uten at jeg hilser først, da er hun overstrømmende vennlig og imøtekommende - en nabo som følger med på alle de andre naboene bak gardinene sine
Gjest Madam Felle Skrevet 16. november 2004 #12 Skrevet 16. november 2004 jeg bryr meg katten, om naboen ahr så og så mange besøk, fortrekte gardiner ol. Men irriterer meg over, at hun klager på at vi røyker på vår altan. Først ba hun oss flytte oss på andre siden av altanen, for så å hamre vilt med vinduet omtrent daglig, sikkert for å fortelle oss at vi ikke bør røyke der ute. :evil: Hvor skal vi røyke da? Inne, der barna er?
Gjest Sukkerert Skrevet 16. november 2004 #13 Skrevet 16. november 2004 At de synger karaoke fra 1 til 5 hver jævla lørdagsnatt. :evil:
MiniMjau Skrevet 16. november 2004 #14 Skrevet 16. november 2004 i utgangspunktet så ser jeg ikke etter noe hos naboen, eller legger merke til ting hos naboer dersom de virkelig ikke skiller seg ut.. nå har jeg en slik nabo på en side da, så da kan jeg fortelle hva jeg legger merke til: - h*n ELSKER duftspray alla Gladys (?), i forskjellig og stadig skiftende dufter!! hele våren, sommeren og tidlig høst har h*n sprayet MAAASSSSSE av dette UT balkongdøra!!! all denne liksom deilige duften, kommer da smellende inn til meg, slik at hver gang jeg hører den velkjente "fssssssst", så er det bare om å gjøre å være kjapt nok ute til å rase bort å lukke balkongdøra!! H*n har også reagert på banking av spiker i veggen klokka ETT på lørdag, og gikk totalt bersjerk og dundra tilbake i veggen i ti minutter... etter dette vil jeg påstå at jeg nok har tittet litt ekstra, både av nysgjerrighet og for å se når vedkommende kanskje ikke er hjemme slik at jeg kan henge opp mitt siste bilde uten å måtte gå å ringe på og spør om lov først..... og vedkommende er jo alltid hjemme.... om morgene, når jeg er hjemme pga syk, når jeg kommer tidlig hjem fra jobb, når jeg kommer sent hjem fra jobb, når jeg kommer normalt hjem fra jobb, i helger, ALLTID!!! tror personen er litt smårar jeg!!! :o og har aldri sett vedkommende, så jeg er jo dritnysgjerrig... de andre naboene tenker jeg ikke over. vet du hvem denne personen er? det er meg det....
aline Skrevet 16. november 2004 #16 Skrevet 16. november 2004 vet du hvem denne personen er? det er meg det.... da får jeg kanskje endelig svar på noen spørsmål da: - når er du ikke hjemme i nærmeste fremtid, slik at jeg kan henge opp bilde uten at du dæljer ned veggen? - hvorfor sprayer du duftspray UT? (når det stinker gjær fra ringnes skjønner jeg det, men du sprayer jo ellers også!) - koster det ikke suverent mye å kjøpe så mye Gladys? - dersom du ikke liker luktene som følger storbyen med, hvorfor bor du i blokk midt i oslo? bare nysgjerrig altså!!
teraliten Skrevet 16. november 2004 #17 Skrevet 16. november 2004 -At våre nye naboer har bygget et skikkelig svært arkitekt-tegnet palass like ved nabogrensen... -At fyren i leiligheten bortenfor oss ikke er særlig glad i barn (kjefter hver gang barn går forbi leiligheten hans) -At en nabo alltid passer på å ha det rent og pent utenfor og er nøye med å klippe gresset (stikk motsatt til meg....hehe)
Gjest Melk Skrevet 16. november 2004 #18 Skrevet 16. november 2004 At de over oss liker å høre på cubanesiske ballader kjempehøyt midt på natta midt i uken. :evil: At noen har fest veldig ofte, og nesten ikke har møbler og alle klærne ligger ut over (studentgutter som lever livets glade dager). Boksåpner har de heller ikke. Også merker jeg hvis noen lager mat som lukter godt. Forrige naboen var litt harry, Liverpoolsupporter (hørte skrikingen ved mål)
Gjest Ninakanin Skrevet 16. november 2004 #19 Skrevet 16. november 2004 At de som bor over oss ALLTID legger seg ti minutter etter oss, og når de bruker vasken så stenger de krana så hardt og fort at man formelig hører pakningene hoppe ut av sitt gode skinn!! Det sier DUNK i hele veggen!! Så..ja dte var vel det. Ser ikke så mye til naboene egentlig. Det er vel også noe å legge merke til
Kittykat Skrevet 16. november 2004 #20 Skrevet 16. november 2004 Jeg har lagt merke til at: - Naboen som bor under oss ikke liker at jeg går på gulvet eller at barna krangler ( for da bråker de ). Barna MÅ også bruke tøfler ifølge henne. Vi har allerede fått 3 "klager" fra henne på 1 mnd.......Irriterendes - En eller annen nabo åpner alltid gatedøren sin hver eneste gang jeg skal ut med ungene. Greit, barna snakker kanskje litt høyt i gangen og, men herregud, det er barn og det får man jammen meg tåle. Det er ingen vits i å sjekke hva som skjer liksom. - De to naboene i første etasje elsker å feste og når de gjør det, så har de på fullt volum og tenker ikke på oss andre som bor der. - Naboen under er litt sær har vi hørt, men vi begynner også å synes det. Hun vil ha det veldig musestille rundt seg tydeligvis, men vi kan ikke skru av barna heller. - Naboen under synes at når vi skal ligge nytt gulv ( noe min samboer sa ), så må vi vel gjøre det så isolert som mulig, sånn at hun ikke hører når vi går på gulvet. Det koster masse penger det og det kan hende at vi ikke ligger nytt gulv en gang. Ellers så er det ikke mer enn det. Bor i blokk og har bare bodd i denne blokken i 5-6 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå