Hilde Skrevet 28. mai 2004 #1 Skrevet 28. mai 2004 Noen andre enn meg som har lest denne? Den var så utrolig god! En sånn bok jeg nesten er lei meg for at jeg har lest, fordi jeg ikke får lest den for første gang en gang til..
Grooo Skrevet 30. mai 2004 #2 Skrevet 30. mai 2004 Har ikke lest den ennå, men hvis den er så bra så burde jeg vel sette den på lista over det som må leses i sommer. Takk for tipset!
Gjest Anonymous Skrevet 30. mai 2004 #3 Skrevet 30. mai 2004 Har akkurat startet på den - virker veldig spennende!
Brudulja Skrevet 31. mai 2004 #4 Skrevet 31. mai 2004 På jobben har alle unntatt meg lest den (sparer den til ferien). De syns alle den var kjempe bra, men mente allikevel at forfatterens andre bok Angels and Demons var enda bedre (denne er ikke oversatt til norsk).
Klips Skrevet 31. mai 2004 #5 Skrevet 31. mai 2004 Riktig artig, fikk meg et nytt syn på kristendommen etter den boken Leste den på spansk, den første boken jeg har prøvd å komme gjennom på spansk, og den var spennende nok til at det gikk uten problemer. Skal kjøpe den til lillebror til bursdagen, han er ikke glad i å lese bøker, men en stor fan av da Vinci.
Arkana Skrevet 31. mai 2004 #6 Skrevet 31. mai 2004 Jeg har ikke lest den enda, men den står på venteliste for jeg har hørt så mye positivt om den fra andre.
Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2004 #7 Skrevet 31. mai 2004 "The Da Vinci Code" kan absolutt anbefales på det sterkeste - spennende lesing. Leser den på engelsk - er den oversatt til norsk?
Hilde Skrevet 31. mai 2004 Forfatter #9 Skrevet 31. mai 2004 Den er oversatt ja, men er foreløpig bare å få i hardback. Vil uansett anbefale å lese den på engelsk da :-)
Gjest Anonymous Skrevet 1. juni 2004 #10 Skrevet 1. juni 2004 hvordan kommer kristendommen inn i bildet? Hva mener du med annet syn?
Litago Skrevet 1. juni 2004 #11 Skrevet 1. juni 2004 Leste boken for noen måneder siden og har siden da kikket ekstra nøye på DaVinci bilder og da i særdeleshet Nattverden. Forfatteren har rett, det er uten tvil en kvinne som sitter ved siden av Jesus på bildet! hvordan kommer kristendommen inn i bildet? Hva mener du med annet syn? Hvis vi fortalte deg det gjest så faller store deler av spenningen av boken bort.
Gjest Anonymous Skrevet 1. juni 2004 #12 Skrevet 1. juni 2004 aha, da takker jeg for at du tier, og takker for at du tier :-)
natasha Skrevet 9. juni 2004 #13 Skrevet 9. juni 2004 Er akkurat ferdig med boken nå, synes den var veldig spennende. (Fenger alltid med mord + konspirasjonsteorier på høyt plan). Så forøvrig i Aften Aften igår at Tanum på Karl Johan har et foredrag idag kl.17 om teoriene etc. som boken er bygget på. Sikkert spennende.
Crazee Skrevet 9. juni 2004 #14 Skrevet 9. juni 2004 Hmmm - leste ein liten omtale av boka her om dagen, og vedkommande som skreiv den var ikkje vidare imponert over kjeldene som var brukt - t.d. noko som er blitt avslørt som falskneri for mange år sidan, og som visstnok skal vera sentralt i boka... (Særleg skeptisk var han sidan mange såg ut til å tru på det som står der.) Sjølv har eg ikkje lest boka.
Bitte Skrevet 9. juni 2004 #15 Skrevet 9. juni 2004 Jeg har nettopp fått den hjem i posten ..og kan ikke vente med å ta fatt! Gleder meg stort!
natasha Skrevet 9. juni 2004 #16 Skrevet 9. juni 2004 (Særleg skeptisk var han sidan mange såg ut til å tru på det som står der.) Det er nok greit å ha i minnet at dette faktisk er "fiction" - ikke fakta. Spennende var den uansett!
Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2004 #17 Skrevet 5. juli 2004 Hmmm - leste ein liten omtale av boka her om dagen, og vedkommande som skreiv den var ikkje vidare imponert over kjeldene som var brukt - t.d. noko som er blitt avslørt som falskneri for mange år sidan, og som visstnok skal vera sentralt i boka... (Særleg skeptisk var han sidan mange såg ut til å tru på det som står der.) Ligger den omtalen ute på nettet, tror du?
Felicia Skrevet 5. juli 2004 #18 Skrevet 5. juli 2004 Boken har skapt panikk i en del kristne "leirer" i USA og det strømmer ut bøker av typen "Breaking the da Vinci Code" som ivrig motbeviser de teorier som ble tatt frem i "The da Vinci Code". Personlig leste jeg boken med stor iver, dog hele tiden klar over at dette er "fiction" og ikke en fagbok i feltet. Jeg syntes det var morsomt måten han har vridd halvsannheter og løse teorier sammen med fiksjonen slik at man kan "late som" når man leser at dette kunne ha vært ekte
Polluela Skrevet 6. juli 2004 #19 Skrevet 6. juli 2004 Jeg holder på med den nå. Utrooolig bra og spennende! Blir nok en del sjekking av kilder osv i ettertid... Lett å bli ganske opphengt i å finne mer ut om det som står der...
Crazee Skrevet 6. juli 2004 #20 Skrevet 6. juli 2004 Ligger den omtalen ute på nettet, tror du? Denne omtalen i lag med kommentarane (i alle fall den som startar "hvorfor hvitvaske vås?") ser ut til å vera det. Denne omtalen kan òg vera interessant. Så Cyan, pass på kva kjelder du sjekkar seinare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå