Gå til innhold

Høst og håndarbeidsprosjekter

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg lurer på det samme som Diva + de strikkede, tovede veskene.  

De hørtes kule ut (gjetter på at det skal være store pinner, noe som er flott for oss som kanskje ikke er så flinke til å strikke).  

Hvor har du funnet oppskrift?

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...highlight=tovet

Har funnet en link til en oppskrift her inne, jeg! Men brukte den ikke slavisk. Jeg brukte rent ullgarn - sånn passe tykt, tror det var 150 gram, jeg. Strikket på vanlige pinner nr 7, ikke rundpinne. Det gikk ganske fort og greit, kan du si. La opp 60 masker, og strikket tre garnnøster, da skulle den bli "passe stor". Altså ikke a4- størrelse, men litt mindre. Plass til lommebok og mobiltelefon, tror jeg.

Så skal den toves i vaskemaskin - da vaskes den bare på 60 grader og med litt grønnsåpe. La den igjen hjemme, så mamma skulle kjøre den i maskinen der. Så nå venter jeg i spenning på hvordan den blir!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har masse brodering jeg holder på med for tiden. Syr en klokkestreng min svigerinne skal få når hun gifter seg, syr et hunde-bilde vi skal ha selv og har veldig lyst til å begynne med litt hardanger-søm og strikking også... Koselig med slike ting om høsten!

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...