Gjest Anonymous Skrevet 19. oktober 2003 #1 Del Skrevet 19. oktober 2003 Har en defekt symaskin og er ute etter å kjøpe meg en ny. Jeg ønsker ikke noe dill dall på den som brodering osv, men enkel rett søm og sikk sakk. Og helst ikke en veldig dyr en! Er det noen som kan anbefale en god men enkel symaskin? Og hvilke merke bør jeg tenke på? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 19. oktober 2003 #2 Del Skrevet 19. oktober 2003 Når det gjeld merke, høyrer eg på ei eg kjenner som jobbar med saum og design, og ho hevdar at Bernina eller Singer er det absolutt beste valet. Og jo færre fancy funksjonar, jo meir toler maskina, og jo mindre vedlikehald må du ta deg av. (Men har dessverre ikkje konkrete modellar å vise til... Mamma har ein Bernina som heiter Minimatic, som er liten og grei, men den vert sikkert ikkje produsert lengre ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 19. oktober 2003 #3 Del Skrevet 19. oktober 2003 Jeg ønsker meg også symaskin, venter på flere svar sammen med Merete! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. oktober 2003 #4 Del Skrevet 20. oktober 2003 Jeg fikk en Bernetta i bursdagsgave i sommer. Har ikke brukt den så mye ennå, men den virker bra så langt. Damen i butikken sa at Bernetta er den Østenproduserte versjonen av Bernina. Maskinen min har en del ulike sømmer selv om jeg i utgangspunktet bare trengte rett søm og sikksakk. Dessuten ville jeg ha elastisk søm. Butikkdamen sa at de fleste maskiner kom med en del sømmer uansett. Tror min kostet 3500,- (mannen min betalte, men jeg fikk velge selv). Tror den billigste varianten kostet rundt 2000,-. Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 20. oktober 2003 #5 Del Skrevet 20. oktober 2003 Fins en på salg på Expert nå til 1.700. Ikke noe dill-dall, men sikk-sakk, knappehullsøm og de vanligste tingene og det du trenger. Ønsker meg den sinnsykt sjøl, men har ikke noen penger til overs akkurat nå... :-? Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 20. oktober 2003 #6 Del Skrevet 20. oktober 2003 Jeg har en Husqvarna symaskin, som jeg er veldig glad i. Vet ikke hvor mye den kosta, for jeg fikk den i gave. Men den har ikke så mye dill dall. Tror den heter Viking Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 20. oktober 2003 #7 Del Skrevet 20. oktober 2003 Er kjempefornøyd med min Bernina som heter "Bernette" Tror jeg betalte ca 3000 for den.. en investering for livet.. (i motsetning til pcèn til 12 000 jeg kjøpte samme sommer ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nøste Skrevet 20. oktober 2003 #8 Del Skrevet 20. oktober 2003 Det er jo så mange typer symaskjiner som er bra . Selv kjøpte jeg singer er veldig fornøyd med den har hatt den noen år nå enkel å bruke . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 20. oktober 2003 #9 Del Skrevet 20. oktober 2003 Kom forresten på at mormor sa at sykasminer er mye billigere i Sverige, hun kjøpte sin der. Så for de av oss som bor nær grensa er kanskje det en mulighet også... Hm... eller åssen er det med reklamasjon og garantier og sånn da? hm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 20. oktober 2003 #10 Del Skrevet 20. oktober 2003 Jeg har en Pfaff Hobby og er veldig fornøyd med den. Pfaff er et godt merke, ikke mye dilldall, men robuste maskiner. Hobby er Pfaff sitt billigmerke. Man får samme garantien, men selve maskinen er laget i Østen. For denne ga jeg 3500 kr for to år siden. Den har de mest elementere sømmer, pluss en del kjekke ekstragreier (knappehull i et jafs ol). Sjekk med de kjente merkene hva deres billigutgaver heter og hva de koster. Vet i alle fall at både Pfaff, Husqvarna (stavemåte?) og Bernina har slike. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergenspike Skrevet 20. oktober 2003 #11 Del Skrevet 20. oktober 2003 Det går også an å kjøpe brukte overhalte symaskiner til en billig penge i butikker som selger symaskiner, f.eks. hos Husqvarna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 20. oktober 2003 #12 Del Skrevet 20. oktober 2003 Mamma har Pfaff, det må være et solid merke for hun har brukt den ivertfall i 25 år.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. oktober 2003 #13 Del Skrevet 20. oktober 2003 Tusen takk for svar. Blir helt tullete av dette jeg... Blir nok en enkel maskin med rett søm og sikk sakk. Er ikke den som syr ofte og mye, men en symaskin er veldig kjekt å ha stående når en har behov for det. Jeg har en gammel Husqvarna eller farmor, men den er ødelagt og det er jo like dyrt å reparere som å kjøpe ny. Og det er jo morsomt med noe nytt også da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. oktober 2003 #14 Del Skrevet 21. oktober 2003 Nå har jeg bestillt symaskin. Jippi Denne. Janome - Indigo nr 14, håper jeg blir fornøyd med. :D Er så glad nå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malena Skrevet 21. oktober 2003 #15 Del Skrevet 21. oktober 2003 Akkurat den maskinen har jeg, Merete - helt glimrende, faktisk. Damene på Bernina anbefalte meg å kjøpe den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. oktober 2003 #16 Del Skrevet 22. oktober 2003 Akkurat den maskinen har jeg, Merete - helt glimrende, faktisk. Damene på Bernina anbefalte meg å kjøpe den. ååååh, nå ble jeg glad Malena!!! Takk for at du gjorde meg enda mere sikker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå