Gå til innhold

Fått pstav i dag

Hilde

Anbefalte innlegg

Men jeg ble litt urolig av hun legen jeg var hos.. Hun sa at det kunne skje at staven beveget seg, og at jeg derfor måtte være obs sånn at jeg kunne komme meg til lege for å få den operert ut. :o

I tillegg syns jeg hun brukte lang tid på å sette den inn, hun måtte dytte med fingrene for å få den på plass, og selv om det ikke gjorde vondt fikk jeg en ubehagelig følelse. Er det normalt å gjøre det sånn?

I og med at jeg hadde en litt ekkel opplevelse så er jeg jo i tvil om den i det hele tatt er satt inn riktig. Er det noen måte å sette den feil på, så den ikke virker? Sånn den er nå er den satt rett under huden, jeg kan kjenne den godt på utsiden men ikke se den, og den ligger fra kuttet der den er puttet inn og oppover underarmen.

Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Newt-ikke innlogget

En liten pinne som settes rett under huden på overarmen, fungerer som minipiller/psprøyte. (altså gestagen, men ikke østrogen som virkestoff)

Den typen jeg har fått kan sitte inne i tre år, og man er da like sikker på å ikke bli gravid som ved sterilitet. Etter at man tar den ut er man i vanlig "gjenge" igjen innen noen dager.

Høres flott ut, men er litt skummelt nå da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg ble litt urolig av hun legen jeg var hos.. Hun sa at det kunne skje at staven beveget seg, og at jeg derfor måtte være obs sånn at jeg kunne komme meg til lege for å få den operert ut. :o

I tillegg syns jeg hun brukte lang tid på å sette den inn, hun måtte dytte med fingrene for å få den på plass, og selv om det ikke gjorde vondt fikk jeg en ubehagelig følelse. Er det normalt å gjøre det sånn?

I og med at jeg hadde en litt ekkel opplevelse så er jeg jo i tvil om den i det hele tatt er satt inn riktig. Er det noen måte å sette den feil på, så den ikke virker? Sånn den er nå er den satt rett under huden, jeg kan kjenne den godt på utsiden men ikke se den, og den ligger fra kuttet der den er puttet inn og oppover underarmen.

Noen med erfaring?

Jeg satte også inn p-stav for noen mnd siden,og det er littt ubehagelig de første ukene. Men det går over :-)

Men det min ble satt lenger inn enn din-litt lenger ovenfor kuttet hvor den ble ført inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt av bandasjen og sånt nå, og det ser ut til at det lille såret har grodd. Ikke gjør det vondt lenger heller, bare littegrann ømt om jeg tar på det. Nå er det bare å håpe på at jeg ikke ser tante rød på en gooood stund :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det går bedre for deg enn for meg da... Tante rød kom flittig på besøk til meg ja. Hadde 2-3 mnd der det gikk bra, bare 1-2 menstruasjoner, men så kom den for fullt, og da hadde jeg blødninger i 2 mnd i strekk..... Skikkelig kjipt. Så nå har jeg plukket den ut. 1250 bortkastede kroner gitt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *-*Pinky*-*
men så kom den for fullt' date=' og da hadde jeg blødninger i 2 mnd i strekk..... Skikkelig kjipt. Så nå har jeg plukket den ut. 1250 bortkastede kroner gitt :o[/quote']

Hadde du små blødninger eller skikkelig mensen to mnd i strekk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newt - i.i.

Håper at det skal gå bra med meg, har brukt psprøyte før, og mistet mensen fullstendig, og siden det er samme virkestoff i pstaven så var det visst sannsynlig at jeg mistet den helt med den også. Kan jo selvsagt skje utforutsette ting, men jeg håååper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det kan gå mer enn et par dager før man er i normal gjenge igjen etter at man har tatt ut staven. Og at det kan gå over et år før man kan få barn.

Har for øvrig også bare hørt om negative erfaringer om denne, flere som har hatt blødninger i ett strekk i over en mnd, og fått blodansamlinger i underlivet et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det kan gå mer enn et par dager før man er i normal gjenge igjen etter at man har tatt ut staven. Og at det kan gå over et år før man kan få barn.quote]

Det stemmer ikke at det kan gå over et år før man kan få barn. Det er med p-sprøyte det. Man skal ha muligheten til å få barn med en gang man tar den ut, ihvertfall ifølge gynekologen som satte den inn på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...