Tigerlily Skrevet 9. november 2004 #1 Del Skrevet 9. november 2004 Jeg søkte litt på forumet, for å se om det var noen som hadde erfaringer med Implanon, p-staven. Det virker nesten for godt til å være sant! Prevansjon som virker i 3 år, nesten like sikkert som sterilisering og som ikke har nevneverdige bivirkninger (som p-piller altså). Er det noen som har positive eller negative erfaringer med denne prevansjonen? Jeg vil vite alt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde Skrevet 9. november 2004 #2 Del Skrevet 9. november 2004 Jeg har bare positive erfaringer. Kort sagt; Jeg har ikke mensen og jeg har ikke andre bivirkninger. Det gjorde ikke vondt å sette den inn, men var øm noen dager etterpå. Har hatt den siden mars, og har enda ikke merket bivirkninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerlily Skrevet 9. november 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 9. november 2004 Jeg har bare positive erfaringer. Kort sagt; Jeg har ikke mensen og jeg har ikke andre bivirkninger. Det gjorde ikke vondt å sette den inn, men var øm noen dager etterpå. Har hatt den siden mars, og har enda ikke merket bivirkninger. Dette høres nesten for godt ut til å være sant! Så dette er altså noe du anbefaler? Jeg har hatt en tendens til å glemme å ta pillen til rett tid på kvelden, og har hatt 24t - 36t - 12t - 24t avstand mellom pillene en del ganger. Er jo ikke stor risiko, men når man er scatterbrain bør man gjøre alt man kan for å unngå risikoen for å bli gravid. Noen fler med erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 10. november 2004 #4 Del Skrevet 10. november 2004 Tilfører p-staven hormoner til kroppen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 10. november 2004 #5 Del Skrevet 10. november 2004 Ja det gjør den Livets Datter. Jeg har ei venninne som hadde p-staven implantert. Hun hadde blødninger non-stop i over 3 mnd... da tok hun den ut og vil aldri bruke denne igjen. har hørt om flere også som har fått blødninger av denne, så det varierer nok fra jente til jente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2004 #6 Del Skrevet 10. november 2004 Tilfører p-staven hormoner til kroppen? Jeg syntes det hørest veldig skummelt og unaturlig ut å ikke ha mensen. Det kan umulig være bra for kroppen. Husk at de nye prevensjonsmiddlene som lanseres er det VI som er prøvekaniner for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 10. november 2004 #7 Del Skrevet 10. november 2004 Før de sender et produkt på markedet har de prøvekaniner i hvertfall et år først. Jeg vet om folk som brukte p-ringe 1,5 år før den kom ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2004 #8 Del Skrevet 10. november 2004 Først: P-staven tilfører de samme hormonene til kroppen som ved MINIpiller (ikke p-piller). Og: Det å miste mensen er ikke farlig, bare spør hvilken som helst gynekolog. Se på det som en positiv bivirkning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 23. mars 2005 #9 Del Skrevet 23. mars 2005 jeg vurderer sterkt å sette inn en p-stav, men blir så skremt når det er så nytt! slik som dette med at folk døde som fluer av p-plasteret f.eks! nå tør jeg ikke prøve det.... Har det vært noen dødsfall ved p-staven? og hvor lenge har den vært på markedet egentlig? just nå jeg har oppdaget den... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest2 Skrevet 23. mars 2005 #10 Del Skrevet 23. mars 2005 Gynekologen min sa at han hadde satt inn masse p-staver, men han hadde fått ta ut like mange. Men dette varierer jo fra kvinne til kvinne, man må nesten bare prøve seg fram selv om det er surt om du kaster 1200kr ut av vinduet dersom p-staven ikke fungerer. Det er østrogenet(finnes ikke i minipiller og p-stav så vidt jeg vet) som kan føre til blodpropp, så sånn sett skal p-staven være helt trygg. (Korriger meg om jeg tar feil dersom det er noen som vet mer om dette). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smidja Skrevet 23. mars 2005 #11 Del Skrevet 23. mars 2005 jeg vurderer sterkt å sette inn en p-stav, men blir så skremt når det er så nytt! slik som dette med at folk døde som fluer av p-plasteret f.eks! nå tør jeg ikke prøve det.... Har det vært noen dødsfall ved p-staven? og hvor lenge har den vært på markedet egentlig? just nå jeg har oppdaget den... Jeg bruker iallefall p-plaster og er superfornøyd med det. Går ikke tilbake til pillen iallefall, aldri! Men denne p-staven må jeg si at hørtes interessant ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2005 #12 Del Skrevet 23. mars 2005 P-staven er genial! Jeg hadde den i nesten to år, tok den ut fordi jeg gjerne ville bli gravid. Hadde gått på p-sprøyte i noen år før jeg byttet til Implanon, og mistet mensen mens jeg brukte sprøyte. Etter en stund med p-stav fikk jeg blødninger igjen. Så det er nok individuelt om man blør eller ikke når man bruker Implanon. Men som flere sier: Det er absolutt ikke noe problem å ikke menstruere! (Oldemødrene våre hadde nesten aldri mensen de heller - de var gravide, ammet, var gravide, ammet... og så kom overgangsalderen) De beste tingene med Implanon: -ingen østrogen, dermed ingen økt risiko for østrogenavhengig brystkreft. -lave hormondoser i det hele tatt -trenger ikke huske å ta piller, og bedre enn sprøyte, siden man slipper å få satt den hver tredje måned -hormonene forsvinner fort ut av systemet - selv ble jeg gravid 7 uker etter at jeg fikk tatt ut implantatet ...høres ut som en entusiastisk Organon-ansatt, men det er jeg altså ikke, bare en fornøyd bruker! Jeg kommer til å få satt inn Implanon igjen etter fødselen, selv om det bare blir for et års tid (vil gjerne ha flere barn ganske snart). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 24. mars 2005 #13 Del Skrevet 24. mars 2005 hmmm... det høres jo bra ut! Tror jeg må bestille meg en time hos legen, og få gjort noe med saken... kan iallefall ikke fortsette å gå uten prevensjon, da går det galt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2005 #14 Del Skrevet 24. mars 2005 vil heller anbefale dere å sette inn kobberspiral. 0 hormoner og null bivirkninger :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 24. mars 2005 #15 Del Skrevet 24. mars 2005 vil heller anbefale dere å sette inn kobberspiral. 0 hormoner og null bivirkninger :-) Nå er det veldig mange som får store blødninger og smerter av kobberspiral da, så og si at det er 0 bivirkninger er vel å overdrive litt. Men igjen så varierer det fra kvinne til kvinne(som med alt av prevensjon). Det som funker for noen, funker kanskje ikke for andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå