Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2004 #1 Del Skrevet 21. februar 2004 Ønsker å bruke en form for prevansjon om ikke griper inn i kroppens hormonelle system, spiral er også utelukket, hvilken er tryggest av de 3 her: Baby-comp Lady-comp Persona Selvsagt er jeg klar over at denne typen prevansjon krever bruk av kondom i perioder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest persona-girl Skrevet 21. februar 2004 #2 Del Skrevet 21. februar 2004 Jeg bruker Persona, og er fornøyd med den. Har brukt den siden våres, og er ikke blitt gravid med den, selv om jeg har hatt sex de dagene det har lyst rødt. Det tar 2-3 mnd å komme inn i hele greia, og du må ta tisseprøve hver dag i en hel måned. Så får du en oversikt over syklusen din, og det er bra. Jeg anbefaler den jeg! Bare spør om det er noe du lurer på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 22. februar 2004 #3 Del Skrevet 22. februar 2004 Ehh, om du også har sex (uten kondom da) på de dagene det lyser rødt, da bruker du det jo ikke helt rett? I så fall er det neppe persona som har "æren" for at du ikke har blitt gravid...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 22. februar 2004 #4 Del Skrevet 22. februar 2004 Jeg hadde også tenkt å starte med Persona, men etter å ha søkt litt på nettet, ser det ut som om Ladycomp er mer sikkert enn Persona.. (Ikke det at jeg helt skjønner at temperaturmåling er tryggere enn hormonmåling i tisseprøver, men de sier det i hvert fall på nettsidene.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bare lille meg... Skrevet 22. februar 2004 #5 Del Skrevet 22. februar 2004 Persona?? Ikke hørt om den jeg... Dyr i forhold til LadyComp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 23. februar 2004 #6 Del Skrevet 23. februar 2004 Jeg har brukt Lady-comp siden oktober 2002 og den fungerer perfekt for oss..Litt for mange røde dager noen ganger, men jeg er hvertfall kjempe fornøyd! Hittil har den hvertfall vært sikker..Til sommeren skal vi prøve å blir gravide og jeg er spent på hvordan comp`n fungerer den veien!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 23. februar 2004 #7 Del Skrevet 23. februar 2004 Bruker ladycomp og er superfornøyd med den! Masse grønne dager, så lenge man klarer å få tatt temperaturen hver dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 23. februar 2004 #8 Del Skrevet 23. februar 2004 Har dere kjøpt Ladycompen ny eller brukt? Må man vente med den i to sykluser etter p-pille slutt slik som med Persona? Jeg tror jeg har skiftet mening og vil ha Ladycomp i stedet for Persona, og tenker på å kjøpe den brukt... Er bare litt utålmodig, hadde vært sååå deilig å i hvert fall ha noen dager jeg vet vi ikke behøver bruke kondom snart!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 23. februar 2004 #9 Del Skrevet 23. februar 2004 Du kan vel starte med en gang, tror jeg, men du må forberede deg på 1-2mnd med så og si bare "røde" dager. (Kondom er et must i nattbordet;) ) Kjøpte min helt ny. Det er jo veldig greit, for den kan bygges om til babycomp i fremtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 23. februar 2004 #10 Del Skrevet 23. februar 2004 Bare synd den er så sinnsykt dyr i disse tider med svært lite på kontoen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 23. februar 2004 #11 Del Skrevet 23. februar 2004 Absolutt.. Samboern og jeg spleiset på min. Du kan få den på avbetaling også, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 24. februar 2004 #12 Del Skrevet 24. februar 2004 Du kan vel starte med en gang, tror jeg, men du må forberede deg på 1-2mnd med så og si bare "røde" dager. (Kondom er et must i nattbordet;) ) Kjøpte min helt ny. Det er jo veldig greit, for den kan bygges om til babycomp i fremtiden. men må den bygges om til babycomp? er det ikke bare å ha sex på de røde dagene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 24. februar 2004 #13 Del Skrevet 24. februar 2004 Spleise på den ja... Hadde ikke tenkt på den muligheten. Må bare psyke meg opp til den diskusjonen. Dessuten har jeg "bare" kjæreste, og Ladycompen er noe jeg kan ta med meg videre hvis det skulle skjære seg mellom oss, og da har ikke han noe glede av den.. Æsj..typisk meg å tenke på alle motargumenter med en gang. Det kan jo hende han er villig til å støtte meg litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 24. februar 2004 #14 Del Skrevet 24. februar 2004 men må den bygges om til babycomp? er det ikke bare å ha sex på de røde dagene? Nei.. Men en babycomp regner ut termindato, hvilke datoer det er størst sjangs å få jente og gutt på osv.. Med Ladycomp har du full oversikt over eggløsning osv fordi den varsler om det, men for de mer avanserte er jo babycomp et alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 25. februar 2004 #15 Del Skrevet 25. februar 2004 Seriøst når det er mest sjanse for å få jente eller gutt?? Trodde ikke det var mulig jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 25. februar 2004 #16 Del Skrevet 25. februar 2004 Joo.. Det har noe med sædcellene å gjøre. De "mannlige" overlever lengst elns, derfor mener jeg at det er større sjangs å få jente, hvis man har sex nærmere eggløsning enn hvis man vil ha gutt.. Om dette nå skulle stemme eller ikke, vet jeg ingenting om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 25. februar 2004 #17 Del Skrevet 25. februar 2004 Nei.. Men en babycomp regner ut termindato, hvilke datoer det er størst sjangs å få jente og gutt på osv.. Med Ladycomp har du full oversikt over eggløsning osv fordi den varsler om det, men for de mer avanserte er jo babycomp et alternativ. så bra da:) du kan jo bruke en babycomp som prevensjon da, eller? for hvis valget står mellom en av de så ville jeg valgt babycomp, siden jeg skal prøve på en til om et års tid:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 25. februar 2004 #18 Del Skrevet 25. februar 2004 Det er fult mulig! Men.. de er litt dyrere da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 25. februar 2004 #19 Del Skrevet 25. februar 2004 Hvor dyre er de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 26. februar 2004 #20 Del Skrevet 26. februar 2004 http://www.buenaventura.no/ladycomp/frames/lese.html <- de selger den.. Ladycomp koster 4590kr Babycomp koster 6490kr Oppgradering av Ladycomp til Babycomp NOK 1900.00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå