Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. februar 2003 #1 Skrevet 15. februar 2003 For de av oss som liker å nyte en bedre frokost i helgene så vil jeg anbefale disse deilige pannekakene. 3 dl hvetemel H- melk 2 ts vaniljesukker 2 ts bakepulver 4 egg 1 ts salt 1 ss sukker Ha mel, salt, sukker, bakepulver og vaniljesukker i en bolle. Spe med melken til passe røre (den skal være tykk) og pisk inn eggene. La svelle i ca 10 min og stek små tykke pannekaker i jernpanne med melange (IKKE olje). Server med blåbær, sukker/lønnesirup og sprøstekt bacon samt te/kaffe og juice Milla
Fakse Skrevet 15. februar 2003 #2 Skrevet 15. februar 2003 Amerikanske pannekaker har vært en gjenganger her i huset i flere år. Men nå begynner det å bli lenge siden sist, så kanskje vi skulle skjeie ut i morra etter en tidlig svømmetur? Lønnesirup er et must for oss. Min oppskrift er med kulturmelk, men den hender jeg bruker helmelk dersom vi ikke har kulturmelk i huset. Da vi var på bryllupsreise i Florida spiste vi frokost på IHOP hver dag. Ikke noe å gjøre til en vane, kiloene kommer fort da Der insisterte de på å ha smør på pannekakene...har enda ikke forstått akkurat det...
koldbruna Skrevet 15. februar 2003 #3 Skrevet 15. februar 2003 Hm...hørtes godt ut milla....dette må jeg prøve og lage en helg både jeg og gubben er hjemme koldbruna
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. februar 2003 #4 Skrevet 15. februar 2003 Min oppskrift er med kulturmelk' date=' men den hender jeg bruker helmelk dersom vi ikke har kulturmelk i huset.[/quote'] Kulturmelk i amerikanske pannekaker gjør de stampete og tunge. De skal være lette og svampaktige og da må man bruke helmelk. Milla
Rosalita Skrevet 21. februar 2003 #5 Skrevet 21. februar 2003 Mmmm......... Dette skal jeg prøve i morgen. Hørtes godt ut!
Jinx Skrevet 21. februar 2003 #6 Skrevet 21. februar 2003 Takker for oppskrift Milla Den var jo kjempe grei.. Vil lage den imorgen (hvis formen tillater det) Prøvde disse forrige helg : http://www.nrk.no/programmer/tv/nigellas_k...en/2513482.html De var kjempe gode de også (er blitt helt hekta på Nigella's kjøkken..hehe) Ellers bruker jeg gjøre litt mer ut av helge - frokosten med ferskt brød, rundstykker, arme riddere eller pannekaker...
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #7 Skrevet 14. juli 2019 På 15.2.2003 den 17.53, Gjest Minnie Emmerdale skrev: For de av oss som liker å nyte en bedre frokost i helgene så vil jeg anbefale disse deilige pannekakene. 3 dl hvetemel H- melk 2 ts vaniljesukker 2 ts bakepulver 4 egg 1 ts salt 1 ss sukker Ha mel, salt, sukker, bakepulver og vaniljesukker i en bolle. Spe med melken til passe røre (den skal være tykk) og pisk inn eggene. La svelle i ca 10 min og stek små tykke pannekaker i jernpanne med melange (IKKE olje). Server med blåbær, sukker/lønnesirup og sprøstekt bacon samt te/kaffe og juice Milla Takk! Anonymkode: 84170...357
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå