Gå til innhold

Milla's Klassiske amerikanske pannekaker (frokostmat)

Fremhevede innlegg

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

For de av oss som liker å nyte en bedre frokost i helgene så vil jeg anbefale disse deilige pannekakene.

3 dl hvetemel

H- melk

2 ts vaniljesukker

2 ts bakepulver

4 egg

1 ts salt

1 ss sukker

Ha mel, salt, sukker, bakepulver og vaniljesukker i en bolle. Spe med melken til passe røre (den skal være tykk) og pisk inn eggene. La svelle i ca 10 min og stek små tykke pannekaker i jernpanne med melange (IKKE olje).

Server med blåbær, sukker/lønnesirup og sprøstekt bacon samt te/kaffe og juice

Milla

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amerikanske pannekaker har vært en gjenganger her i huset i flere år. Men nå begynner det å bli lenge siden sist, så kanskje vi skulle skjeie ut i morra etter en tidlig svømmetur? Lønnesirup er et must for oss. Min oppskrift er med kulturmelk, men den hender jeg bruker helmelk dersom vi ikke har kulturmelk i huset.

Da vi var på bryllupsreise i Florida spiste vi frokost på IHOP hver dag. Ikke noe å gjøre til en vane, kiloene kommer fort da ;) Der insisterte de på å ha smør på pannekakene...har enda ikke forstått akkurat det...

Skrevet

Hm...hørtes godt ut milla....dette må jeg prøve og lage en helg både jeg og gubben er hjemme :lol:

koldbruna :vinke:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Min oppskrift er med kulturmelk' date=' men den hender jeg bruker helmelk dersom vi ikke har kulturmelk i huset.[/quote']

Kulturmelk i amerikanske pannekaker gjør de stampete og tunge. De skal være lette og svampaktige og da må man bruke helmelk.

Milla

Skrevet

Mmmm.........

Dette skal jeg prøve i morgen.

Hørtes godt ut!

Skrevet

Takker for oppskrift Milla :)

Den var jo kjempe grei..

Vil lage den imorgen

(hvis formen tillater det)

Prøvde disse forrige helg :

http://www.nrk.no/programmer/tv/nigellas_k...en/2513482.html

De var kjempe gode de også :)

(er blitt helt hekta på Nigella's kjøkken..hehe)

Ellers bruker jeg gjøre litt mer ut av helge -

frokosten med ferskt brød, rundstykker, arme riddere

eller pannekaker...

• 16 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 15.2.2003 den 17.53, Gjest Minnie Emmerdale skrev:

For de av oss som liker å nyte en bedre frokost i helgene så vil jeg anbefale disse deilige pannekakene.

3 dl hvetemel

H- melk

2 ts vaniljesukker

2 ts bakepulver

4 egg

1 ts salt

1 ss sukker

Ha mel, salt, sukker, bakepulver og vaniljesukker i en bolle. Spe med melken til passe røre (den skal være tykk) og pisk inn eggene. La svelle i ca 10 min og stek små tykke pannekaker i jernpanne med melange (IKKE olje).

Server med blåbær, sukker/lønnesirup og sprøstekt bacon samt te/kaffe og juice

Milla

Takk! :spise: 

Anonymkode: 84170...357

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...