Gå til innhold

TIPS!


Calla

Anbefalte innlegg

Synes det ofte blir mer gøy med husarbeid hvis jeg kan teste ut nye ting... derfor tenkte jeg at jeg kunne be alle skrive ned sitt beste kjærringråd/ tips om rengjøringsmiddel osv...

Det er jo typisk at jeg nå ikke kommer på et eneste tips selv.... :ler: Bortsett fra at swiffer støvkost faktisk funker.... :ler:

Håper dere kommer med tips ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For rene speil bruker jeg ajax vinduspuss-kluter - men de er ikke så gode på vinduer synes nå jeg. Det er bedre med spruteflaske med varmt vann og zalo på vinduene og så tørker jeg med kopp-håndkle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bruka Ajax på speil- og pussa med avispapir.

Det funka dødsbra!

Ellers tar eg litt ette kvart- so blikje det so mykje samtidig..

Rydda i avisene, henge opp kle, legge i hop kle å slikt mens eg ser TV.

Vaska opp mens eg likvel laga middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestekimmi

nylonvask til dusjen! vi er ikke flinke til å spraye dusjen etter hver gang den er i bruk, derfor blir det skippertak metoden. og til det er gammeldagse nylonvask helt perfekt! gi inn dørene, skyll av; vips så er det skinnende rent!

ellers gjør heller ikke jeg alt på en gang. har aldri tradisjonell "helgevask"! tar litt nå og litt da; og støvsugeren/tørrmopp er mye mer i bruk enn våte mopper. har småbarn, og de syntes det er så stas å låne spruteflaske med vann og en klut og leke detektiv på kjøkkengulvet etter flekker!

suverent spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På speilet på badet bruker jeg noe som heter Rain-X som egentlig er til bilvinduer. Det gjør speilet skinnende rent, og best av alt, det forhindrer damp når man har dusjet. Genialt.

Mitt beste tips er ellers zalo og en skvett salmiakk (i en bøtte vann selvsagt), det er aldeles glimrende til å vaske ALT med (inkludert vinduer, kjøleskap +++)! Swiffer duster er også veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Speil uten damp på badet hadde vært noe ja...tror jeg skal teste ut det!

Noen bra råd på flekkfjerning også eller? Har noen gamle flekker på stoff som er festet til stoler...

Har prøvd guard products flekkefjerner, og den anbefaler jeg IKKE...ble nesten værre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bra råd på flekkfjerning også eller? Har noen gamle flekker på stoff som er festet til stoler...  

Har prøvd guard products flekkefjerner, og den anbefaler jeg IKKE...ble nesten værre...

Helt ferske flekker, altså straks du har fått dem synes jeg er lettest å fjerne med zalo. For eldre flekker derimot synes jeg nylonvask er helt supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle flekker vet jeg ikke helt...men jeg bruker Vanish (rosa boks) på flekkene (dvs..jeg vasker med det i tillegg til vanlig vaskemiddel i maskin) og det funker veldig bra!

Vet ikke om du mener Bio Guard..men de har iallefall en flekkfjerner jeg er rimelig fornøyd med, men nå har jeg bare brukt den på relativt ferske flekker da!

Dersom du skal få noe godt resultat på stolene vil jeg anta at det beste er å få vasket trekkene i maskin..men det medfører kanskje at du må sprette dem av?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med sølvpuss? har dobbelrokokko-mønster på sølvet mitt..og det er et sant lite hel.... å pusse!!! noen som har noen tips der?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sølvpuss: Litt kaustisk soda og vann. La det ligge noen minutter. Noen sverger til aluminiumsfolie og salt.

Messing: Surmelk og salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...