Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2003 #1 Del Skrevet 3. november 2003 Vi har verdens tristeste dører, synes jeg. De er helt glatt og hvite. Ikke noe speil på de eller noe som helst. Hjelp! Nå holder vi på å pusse opp i gangen hvor disse dørene er, og derfor er det jeg spør dere. Vi har nemlig ikke råd til å kjøpe nye dører, og selvom gangen er liten er det faktisk 5 dører i den. Går det an å male på de, eller lime på noe slik at de blir litt mer ok. Venter spent.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 3. november 2003 #2 Del Skrevet 3. november 2003 Glatte og hvite? Høres topp ut, spør du meg. Jeg er så lei av profilerte dører som ikke har annen funksjon enn å samle støv og drit. :evil: Lime noe på dørene? Speil? *stønn* Less is more! Kanskje du trenger å male gangen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 3. november 2003 #3 Del Skrevet 3. november 2003 Da jeg pusset om gangen min så satte jeg på slik pyntelister jeg - og malte! Kan jo males i flere farger da........... mener altså en farge på døra - og en på listene (ta igjen fargen som er i gangen kanskje? Jeg ble veldig fornøyd med mine dører hverfall! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 4. november 2003 #4 Del Skrevet 4. november 2003 Vi holder på å pusse opp leiligheten vi har kjøpt, og har også tatt dørene. I utgangspunktet var de triste og mørkt trefargede, anno 1970, men etter et strøk med heftgrunn og deretter to strøk med maling ble de mye freshere. Vi skal også bytte ut dørhåndtakene til slike i børstet stål. Jeg ville aldri ha limt fast pyntelister, det er bare støvsamlere, og passer ikke i det hele tatt med hva vi liker, men hver sin smak... Skal du male glatte dører, må du først rubbe dem litt ned med sandpapir, og påføre heftgrunn. Uten kommer malingen til å flakke bare du ser på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2003 #5 Del Skrevet 4. november 2003 profiler er bare fælt (men mulig å lime på om man måå ha det) hvitt? bare å male, det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #6 Del Skrevet 5. november 2003 Vet mange har uttrykt sin misnøye med profilerte dører, men skulle du nå like det, så har jeg sett at de har noen "plater" med struktur som festes som tapet oppå døren. (Har sett det på obs bygg). Et annet alternativ kan være å sette glass inn i dørene, men dette koster selvsagt noe. Var innom en glassmester for å sjekke ut dette selv nettopp. Her ville de ha 1200 bare for å lage hullet til glasset, så kom glasset i tillegg. Da blir jo prisen veldig avhengig av hva slags glass du velger, men det er jo fort gjort å komme opp i et par tusen, og det var kanskje litt i overkant (det er jo ikke sikkert det passer seg med glass i døra heller. Ikke så kjekt inn til do f.eks....) Siste alternativet (som jeg kommer på) er å male den. Men hvem har sagt at den dør MÅ ha samme farge på hele flaten? Det er lov til å være kreativ her også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 5. november 2003 #7 Del Skrevet 5. november 2003 Disse platene man limer på dørene er ikke så praktiske egentlig. Kjøpte en sånn plate i den gamle leiligheten min og platen bygget så mye ut at døra ikke passet i karmen lenger. Ble nesten like dyrt som en "billigdør" og vi brukte en evighet på å få "spikket" til karmen etterpå. Anbefales IKKE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #8 Del Skrevet 5. november 2003 -skru av håndtak etc. -puss dørene med sandpapir for å rufse opp overflaten (maling hefter ikke på for glatte flater) -tørk av støv (støvsuger og fuktig klut eller limklut fra farvehandler) -ett strøk heftgrunn -puss lett med fint sandpapir og få bort støvet -ett strøk oljebasert 40 glans -puss og fjern støv -ett strøk til med 40 glans -puss og fjern støv (vær ekstra nøye med støvet denne gangen -ett strøk oljebasert 90 glans Hvis du gir listene en runde med samme behandling og i tillegg gjør deg flid med sparkling og fuging kommer du til å få nydelige blanke dører som vil gi ekstra lys i gangen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 5. november 2003 #9 Del Skrevet 5. november 2003 Ganske stilig, men relativt dyrt: Sett i ko-øye i døren. (som vindu på en båt) Dette kan frostes hvis du ikke ønsker innsyn. Tror Trioving har slike ko-øyer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pooh Skrevet 13. november 2003 #10 Del Skrevet 13. november 2003 Ja det er mye man kan gjøre med dører.Spør i en fohadler,dem har mange tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 13. november 2003 #11 Del Skrevet 13. november 2003 Hvis man vil ha "profiler" men ikke vil ha støvsamlere kan man jo kanskje også male på profil effekt.. altså med skygge og sånt. Om du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summis Skrevet 13. november 2003 #12 Del Skrevet 13. november 2003 Du har jo også en mulighet i å lasere dørene. Da maler du i en grunnfarge, og har på lasurolje over. Det er masse morsomt og pent du kan gjøre med det. Stikk innom en malerforhandler, de har brosjyrer over lasering. Har lasert endel selv, både vegger og møbler. Kjempemoro, og enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå