zmurfette Skrevet 5. november 2003 #1 Skrevet 5. november 2003 Noen som har erfaring med koldtbord i bryllup? Vi funderer på om dette er et godt alternativ til sittende middag. Hvilke "retter" har dere i så fall tenkt å bruke eller har dere vært med på at blir brukt? Vi synes ikke laks og eggerøre + roastbeef er så veldig spennende, så tips om freshere men allikevel bryllupsaktige nok retter (om det finnes bryllupsaktige koldtbordretter i det hele tatt) tas i mot med takk.... :rosasmil:
jea Skrevet 5. november 2003 #3 Skrevet 5. november 2003 -spekeskinke -Karbonader m /løk -Reker -Kabare(vet ikke hvordan det skrives) -Kylling -forskjellige pålegg -Ja det var dett jeg kom på i farta :D
momo Skrevet 5. november 2003 #4 Skrevet 5. november 2003 Vi skal ha koldtbord. Vet ikke hva vi skal ha ennå, men vil gjerne ha et godt utvalg. Dette passer oss best fordi det kommer ganske mange barn i selskapet også er det en del gjester som har matallergi. :D :D
Snurre Skrevet 5. november 2003 #5 Skrevet 5. november 2003 - Roafst biff (eller hvordan pokker det skrives ) - Cabaret - Potet salat - Wallendorf salat - Reke salat - Kaviar (ikke den på tube) - Blå skjell - Kreps - Grav laks - Røkelaks - vanlig kald laks - Karbonader - Kylling - Sterke kjøttboller - Ostefat - Sylte - Kald pastagryte - Leverpostei (fin type, løsvekt) - Skinkesteik Kommer ikke på noe mer jeg, men nå ble jeg fryktelig sulten :klø:
chimp Skrevet 5. november 2003 #6 Skrevet 5. november 2003 Lagde koldtbord til et arrangement i våres: Hadde litt kaldt og litt varmt: Halve, kokte egg på salatblader; noen m sort kaviar, noen m reker i litt majones pyntet m en bit sitron og litt dill og noen m en liten skive røkelaks rullet sammen (skjær en liten skalk av bunnen, så står de av seg selv) Gravlaks dandert fint på et glassfat m en skål sennepssaus i midten Oppskåret kalkunbryst som jeg stekte selv Oppskåret rullestek som jeg stekte selv (dansk type fyllt m svisker) Roastbeef (ferdigkjøpt) dandert m løkringer og en skål remulade Hele røde og gule cocktailtomater og stjernefrukt i skiver pyntet kjøttrettene, som lå dandert på fat m salat. Bestilte fløtegratinerte poteter fra en restaurant i nabolaget som jeg hentet rett før festen. Denne kom i al-form som ble holdt varm på en varmeplate på bordet Sjysaus fra pose tilsatt masse oppskåret sjampinjong ble holdt varm i fondue-gryte To forskjellige salatboller En hel brie pyntet m jordbærskiver på midten utgjorde dessertinnslaget. (Vi hadde kaker til kaffen etterpå) Brød og smør Dette sto på et bord m hvit, lang duk som nådde helt ned til gulvet, og noen kjempemessige kandelabere m levende lys utgjorde dekoren. Det var enkelt, stilfullt og personlig og gjorde stor lykke! Og det ble helt annerledes enn disse koldtbordene som det går tretten på dusinet av.
foxie Skrevet 6. november 2003 #7 Skrevet 6. november 2003 Hva med: -farsert sjøtunge filet -fyllt lakse pate -røket kveite -varm røkt pepper laks -lakse salat -nøtte marinerte blåskjell -steinbitt i karry majones -skalldyrsalat (ikke med salat) -helstekt filet( okse, hjort...hva du måtte ønske) -farsert laks -tomat og pesto salat(kjempe god) -prager skinke -pasta salat -diverse ferske skalldyr -litt italiensk spekemat -kjøtt pate( ikke leverpostei) -fyllt svinekam -og dette er bare et lite forslag..................................... Masse å velge i.
Gjest Tex Skrevet 6. november 2003 #8 Skrevet 6. november 2003 Vi skal ha koldtbord i vårt bryllup, er ikke interessert i å servere våre gjester kjøttflis med grønnsaker til (hi hi hi ser du, Embla??) Skal søke litt, jeg laget en knallbra tråd om dette....
Pusekatt Skrevet 6. november 2003 #14 Skrevet 6. november 2003 Tex....du ER en engel! Vi skal også ha koldtbord, med mye av det som er listet fra før her, men også små paier fylt med mozzarella, tomater og oliven, samt røkt skinke med waldorfsalat, amerikansk skinkesalat, potetsalat osv osv osv.
Tyren Skrevet 6. november 2003 #16 Skrevet 6. november 2003 Synes det er gjør seg veldig med koldtbord i bryllup, men nå hadde jeg det selv også Det var så MYE god mat (vi fikk masse skryt og får det enda) i tillegg spiser vi fortsatt rester.... Kom ganske billig ut av det, fordi vi var på kjøtthalllen i København og kjøpte mesteparten av maten
zmurfette Skrevet 6. november 2003 Forfatter #17 Skrevet 6. november 2003 Fantastisk masse takk, alle sammen. Dere er geniale! Og veldig snille... Spes. takk til deg, Tex. Fant mye bra på trådlinkene dine. til dere alle sammen!
ringblomst Skrevet 6. november 2003 #18 Skrevet 6. november 2003 For noen år siden var vi i et bryllup som hadde koldtbord. Det var veldig vellykket, de hadde masser av mat, og alle fant noe de likte. Jeg personlig synes det er godt med litt frukt (kiwi, ananas etc) innimellom all den andre maten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå