Gå til innhold

Lage eget perlesmykke

Tjorven

Anbefalte innlegg

Jeg skal prøve å lage mitt eget smykke av perler, og har laget meg flere skisser av hvordan jeg skal gjøre det.

Men finnes det noen sider på nettet som viser eksempler på selvlagde smykker? Gjerne også med beskrivelser av hvordan man kan gjøre det?

Bør man bruke ståltråd eller gjennomsiktig tråd?

Noen som kan komme med tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om noen sider på nettet med beskrivelse på hvordan du lager smykker selv. Hva med å prøve på biblioteket? Der finnes det sikkert en god del bøker med tips og ideer.

Lånte en del bøker med perlesmykker i fjor, mye fint en kan lage selv :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange linker. Skal kikke litt på dem i morgen og se om jeg finner noen tips. Jeg skal ha helt enkle smykker, så jeg tror ikke det blir så mye hokus-pokus å lage dem. Bortsett fra at jeg for 2.gang i dag klarte å "miste" hele tråden jeg trer på slik at alle perlene datt av. Utrolig kjedelig....

Skal ha enkel tråd rundt med perler tredt på og så eventuelt noen "tråder" med avlange perler som henger nedover. Tror dette er veldig greit å lage. Skal kikke litt på linkene og se om jeg finner noe bilde av noe liknende jeg vil lage.

Kjøpte meg forøvrig "fiskesnøre-tråd" som jeg skal bruke. Er det greit å lage av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg i at det er penest med noe enkelt for en brud.

Vel, jeg er allerede gift da, så jeg skal ikke være brud. Skal bruke smykket som gjest i et bryllup.

For øvrig har jeg festet fiskesnøret ved å knyte det rett og slett. Har også kjøpt små klemmer, men er usikker på om jeg skal bruke disse. Det var ikke noe vanskelig å knyte dem, og knuten synes ikke siden den jo skal være bak. Men takk for flere tips! Da har jeg noen muligheter om dette skjærer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest onyx, i.i.

Jeg har faktisk strikket en del smykker og armbånd. De ble virkelig flotte og litt utenom det vanlige. Brukte sølvblank ståltråd (0,08mm?) og tredde perler på før jeg begynte å strikke. Laget ganske brede smykker i vanlig rettstrikk. Litt knotete å strikke i metalltråd, men med litt øvelse gikk det greit. En venninne av meg fikk tiljul et ca 8 cm bredtarmbånd og et tilsvarende "hundehalsbånd"-smykke i svart metalltråd med svarte perler. Kjempelekre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Til jul strikket jeg armbånd til flere av venninnene. Da trer du perler på tynn ståltrål og strikker rettstrikk. Funker som bare rakkern!! ;)

Da blir det stål-og-perle-smykker, ikke bare perler. Veldig stilige, men det må passe til personens stil også da... Skal i et bryllup i sommer og tenkte å lage meg et slikt armbånd til det. Men må først kjøpe kjole for å se hvilke farger jeg skal lage i!

Bare spør hvis du lurer på noe når det gjelder strikkede armbånd, i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o :o :o

Dette har jeg også tenkt til og gjøre, men har ikke funnet noe på nettet.

Glad vi har Seraphine som tydelig har god peil på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går ble jeg ferdig med smykket mitt og det ble ganske bra. Ikke så avansert som alle de flotte linkene over her, men moro å ha fått til noe iallfall.

Jeg har også laget ring i samme stilen. Nå gjenstår bare øredobbene.

Håper alt blir så bra ved siden av kjolen min at jeg kan bruke det i dette bryllupet.

Holder forøvrig på å tråle gjennom linkene og har funnet en del fine smykker, men desverre ingen som likner på det jeg har laget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget et par smykker til i går og det ene av dem ble kjempefint. Ska se om jeg etterhvert får vist frem bilder jeg. Laget også ringer i samme stil, så nå er jeg kljempefornøyd! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk. Dette var som sagt første forsøk, så det er ikke noe kompliserte saker jeg har laget. Men nok til at jeg kan bruke det ved siden av penkjolen min! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...