Thomas Skrevet 1. november 2003 #1 Del Skrevet 1. november 2003 Er det noen som har tenkt på egg egentlig er hønemensen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hailie Skrevet 1. november 2003 #2 Del Skrevet 1. november 2003 Nei :o Æsj,nå ble jeg kvalm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 1. november 2003 #3 Del Skrevet 1. november 2003 Uhm...nå gikk jeg rett fra en "hva er egentlig kjøtt"-tråd til denne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Halliburton Skrevet 1. november 2003 #4 Del Skrevet 1. november 2003 Er det noen som har tenkt på egg egentlig er hønemensen? Det er det slettes ikke. Egg er jo potensielle kyllinger. H. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 1. november 2003 #5 Del Skrevet 1. november 2003 Tull og tøys, byfolk altså! Egg er egg, enten det er hos mennesker, høns eller andre dyr. Høns har ikke noe som tilsvarer mensen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 1. november 2003 #6 Del Skrevet 1. november 2003 Det er det slettes ikke. Egg er jo potensielle kyllinger. H. Og kvinners eggcelle som støtes ut med mensen fordi det ikke er befruktet er potensielle barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Halliburton Skrevet 1. november 2003 #7 Del Skrevet 1. november 2003 Og det synes du er en bra sammenligning Poirot? H. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 1. november 2003 #8 Del Skrevet 1. november 2003 Og det synes du er en bra sammenligning Poirot? H. ?? Ja. Det er da nøyaktig det samme, bare at de er høner og vi er mennesker, ergo er eggene litt forskejllige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 1. november 2003 #9 Del Skrevet 1. november 2003 For å være neda mer spseifikk: Kvinner har eggceller. Blir de befruktet, blir de til barn. Blir de ikke befruktet støtes eggcellen ut med mensen. Høna har eggceller. Blir den befruktet blir de til egg med kyllinger i. Blir de ikke befruktet kommer egget ut slik vi kan kjøpe det i butikken. (hvorvid høner dermed har mensen aner jeg ikk noe om) Er jeg helt på jordet her, eller?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 1. november 2003 #10 Del Skrevet 1. november 2003 For en morsom diskusjon. Synes kanskje det var litt rart å sammenligne dette, da vi mennesker føder våre barn, mens høns føder egg. Dessuten kommer jo ikke egget ut, i den forstand at vi ser den, etter at mensen har gjort sitt....men forvirrende kan det jo bli for en og hver mann... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 1. november 2003 #11 Del Skrevet 1. november 2003 For å være neda mer spseifikk: Kvinner har eggceller. Blir de befruktet, blir de til barn. Blir de ikke befruktet støtes eggcellen ut med mensen. Høna har eggceller. Blir den befruktet blir de til egg med kyllinger i. Blir de ikke befruktet kommer egget ut slik vi kan kjøpe det i butikken. (hvorvid høner dermed har mensen aner jeg ikk noe om) Er jeg helt på jordet her, eller?? Neida, det er du ikke! En liten spesifisering, kvinners eggceller støtes ut noen dager før mensen kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 1. november 2003 #12 Del Skrevet 1. november 2003 Tull og tøys' date=' byfolk altså! [/quote'] Dagens kommentar!!! Nå lo jeg godt !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 2. november 2003 #13 Del Skrevet 2. november 2003 Er det noen som har tenkt på egg egentlig er hønemensen? Selvfølgelig har jeg tenkt på det. Det er en av hovedgrunnene til at jeg ikke spiser egg det , fordi det , i mine øyne, ovehodet ikke har noe med mat å gjøre. Tenk om vi kvinner skulle spise våre egg?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 2. november 2003 #14 Del Skrevet 2. november 2003 Tenk om vi kvinner skulle spise våre egg?? Kan ikke helt sammenlignes det da, kan det vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluebird Skrevet 2. november 2003 #15 Del Skrevet 2. november 2003 Tenk om vi kvinner skulle spise våre egg?? Eller vårt eget kjøtt? Eller melk? Tunge, nyre, blod.... og så videre. :o Man kan jo ikke gå rundt og tenke på det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 2. november 2003 #16 Del Skrevet 2. november 2003 Selvfølgelig har jeg tenkt på det. Det er en av hovedgrunnene til at jeg ikke spiser egg det ' date=' fordi det , i mine øyne, ovehodet ikke har noe med mat å gjøre. Tenk om vi kvinner skulle spise våre egg??[/quote'] Hønseegg har i aller høyeste grad med mat å gjøre. I tillegg til potensiale for liv er egget fullt av næringsstoffer som kyllingen skal leve av mens den utvikler seg! Menneskeegg leveres ikke med "matpakke" fordi fosteret får forsyninger utenfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 2. november 2003 #17 Del Skrevet 2. november 2003 Hønseegg har i aller høyeste grad med mat å gjøre. I tillegg til potensiale for liv er egget fullt av næringsstoffer som kyllingen skal leve av mens den utvikler seg! ja, næringsstoffer som kyllingen skal ha ja. Den er ikke ment for oss mennesker. Men det er hver sin lyst, jeg ser ikke på noe av det som kommer fra dyreriket som mat, men jeg respekterer at andre gjør det, selv om jeg mener at de tar helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 2. november 2003 #18 Del Skrevet 2. november 2003 Til informasjon; det er kun to matvarer som inneholder alle de essensielle aminosyrene: egg og morsmelk, så for oss som spiser mat fra dyreriket er egg en veldig verdifull proteinkilde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 2. november 2003 #19 Del Skrevet 2. november 2003 Ja, jeg har tenkt på at egg er hønemensen - og det driter jeg i! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. november 2003 #20 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg lurer på hvordan veganene får i seg alt av vitaminer de trenger jeg. Og alle fettsyrene og aminosyrene, alle proteinene, og alle Bvitaminene, som B12 foreksempel. Tar dere kosttilskudd? Det er jo egentlig nesten en vitenskap og greie å få i seg alt man trenger gjennom et vegansk kosthold, og en venninne av meg som har vært - ikke veganer en gang, men vegetarianer - ble etter noen år så slapp og dårlig og direkte syk at hun måtte oppsøke lege. Og svaret var enkelt - hun fikk ikke i seg de næringsstoffene hun trengte. Det tok henne månedsvis og bli bra igjen. Hun var skikkelig dårlig altså!!! Det er ikke mange år siden leger og ernæringsfysiologer gikk ut og advarte foreldre mot å sette barna sine på vegetarkost alene også, fordi ungene ble akterutseilt i læringsprosessen pga for lite fettstoffer til hjernen. Mye å tenke på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå