Gjest Atacand Skrevet 7. september 2003 #1 Skrevet 7. september 2003 Jeg har et flott bilde av en cornish Rex som jeg vil bruke som avtar ,hvordan skal jeg få forminsket dette bilde. hilsen
Crazee Skrevet 7. september 2003 #2 Skrevet 7. september 2003 Har du det som gif så kan du nok ta turen innom www.gifworks.com og gjera det der. Elles, så burde dei fleste grafikkprogram gjera jobben. Eitt smart program - som eg anbefaler uansett kva du har - er Irfanview. (Dette kan du òg bruke til å laga skjermspararar med.) Uansett, framgangsmåte i dette programmet følgjer: 1. Om du vil bruke heile biletet: Trykk CTRL-R (eller velg Resize i Edit(?)-menyen) - skriv inn storleiken du vil ha, og lagre når det er gjort. 2. Om du berre vil bruka delar av biletet: Klikk med musa der du vil biletet skal starta og dra til firkanten viser det du vil ha. Trykk CTRL-Y (Eller finn Crop i ein meny), og det overflødige er borte. No kan du velgje Resize og lagre som i punkt 1.
Gjest Atacand Skrevet 7. september 2003 #3 Skrevet 7. september 2003 jeg lastet ned ifraview ,hvilken størreslse skal jeg skrive i formisnsking
Tusenfryd Skrevet 7. september 2003 #4 Skrevet 7. september 2003 Du skal ikke ha det høyere eller bredere enn 80pxl. Og husk at bruker du www.gifworks.com - så må det være lagret som en gif-fil.
Gjest Atacand Skrevet 7. september 2003 #5 Skrevet 7. september 2003 Du skal ikke ha det høyere eller bredere enn 80pxl. Og husk at bruker du www.gifworks.com - så må det være lagret som en gif-fil. hvordan kan lagre et vanlig bilde som en gif fil?
Tusenfryd Skrevet 7. september 2003 #6 Skrevet 7. september 2003 Hvis du klikker på et bilde for å lagre det, får du ofte opp alternativer til hva slags fil du vil lagre det som. Som regel får du i alle fall opp alternativer som jpg. og gif. Hva slags billedprogram har du? (og nå er jeg på tynn is her, da jeg bare kan Photoshop... men)
Gjest Atacand Skrevet 7. september 2003 #7 Skrevet 7. september 2003 Hei og hopp Takk for hjelp dere Jeg lærer så lenge jeg lever trodde at ikke noe gikk i hodet på gamla her. Nå hva synes dere om min Cornish Rex
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå