Gå til innhold

Noen bra tips om en litt rask slankekur samt treningstips?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Mill21

Heia, noen som har tips om bra slankekur,og treningstips for å få vekk endel fett,spes rundt magen/hoftene?! jeg har forsøkt meg litt på fedonkuren,men går mer inn for å spise sundt og litt mindre og oftere. Jeg er nokså normal i kropp,ikke noe "svær" men hadde vert fint å ned 5-6 kg iløpe av sommeren hvertfall! flat mage er målet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kine20

Først: Kilo som går fort av kommer fort på! Husk det!

Nå er det jo snart sommer og det går mot den tiden hvor vi spiser letter mat- så frots i årstidens grønnsaker og frukter.

For å gå ned i vekt må du innta mindre mat og trene mer- som de aller fleste vet.

Begynne dagen med å spise et måltid hvor du hovedskelig får i deg sunne karbohydrater. En sunn frokostblanding av for eks firkorn, havregryn og litt rosiner blandet med skummet melk er en bra start på dagen. Hvis du liker havregrøt er det et enda sunnere alternativ siden energitettheten er lavere. bare ikke pøs på med 2 kg sukker!!

En god lunsj midt på dagen kan være et grovt rundtsykke med skinke og salat for eksempel.

Middagen bør inneholde mye grønnsaker istedet for mye pasta, ris og poteter. Evt litt fruktsalat eller en yoghurt til dessert.

Spis også en del mellommåltider som kan være grønnsaker, mandler eller annet...

Siden du ikke sier du er "svær" så er det ikke sikkert du trenger gå så mye ned i vekt...Du sier flat mage er målet- da vil jeg råde deg til å kutte ned på usunne karbohydrater som legger seg på magen. Sørg for å få i deg nok protein(tunefisk, mandler, chottage cheese...)

Beveg deg! Selvfølgelig gjør noe du syns er gøy- for eks kjøpe medlemskort på et treningsentre for et par mnd og delta i forskjellige klasser. Du finner sikkert noe for deg. Funk, spinning, pilates, step, yoga osv....

For å forbrenne fett er det supert med noen intensive løpeturer i uka. Suppler helst med noen styrketreningsøkter i uka-ikke mer enn annenhver dag. Tren særlig magen,så får du fine magemuskler å vise når fettet utenpå slankes bort! :wink:

Du sier ca 5 kg i løpet av sommeren...2 mnd? Da troe jeg ikke du trenger å gjøre de stor omveltningene..

Et tips er å gå inn på www.ifrom.nu (ja,det er nu og ikke no)og der er det ulike "tester" du kan ta. Skriv inn vekt, hvor mye aktiv du er ,alder osv og finn ut hvor mange kalorier du trenger hver dag.

Hvis det for eks blir 2000 kcal...Trekk da fra ca 500 kcal hver dag-altså at du spiser rundt 1500 kcal pr dag.

500 kcal*7=3500 kcal= 0,5 kg i uka

Hvis du trener i tillegg. Eks:

1. dag: Løpe 30 min- ca 300 kcal(på iforms nettside kan du se hva DU forbrenner ved ulike aktiviteter)

2.dag: Styrketrening for hele kroppen 30 min- ca 150 kcal+ Gå tur 45 min- ca 200 kcal

3. dag: Løpe 30 min- ca 300 kcal

4. dag: Styrketrening for hele kroppen 30 min- ca 150 kcal+ svømme 40 min-ca 300 kcal

5. dag: Gå tur 1 time- ca 400 kcal

Tilsammen blir dette: Ca:2000 kcal

Da vil du gå ned: 0,8 kg i uka.

Ikke gå for fort ned i vekt- ikke mer en 1 kg per uke.

Lykke til! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metteikkemarit

Hei!

Jeg har kuttet drastisk ned på matvarer som inneholder hvetemel, samt redusert inntaket av meieriprodukter.

Samtidig har jeg brukt et tilskudd som heter Estrolean, som er et produkt spesielt tilpasset for kvinner.

Har nå gått ned 4kg på 3 og en halv uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kine20
Hei!

Jeg har kuttet drastisk ned på matvarer som inneholder hvetemel, samt redusert inntaket av meieriprodukter.

Samtidig har jeg brukt et tilskudd som heter Estrolean, som er et produkt spesielt tilpasset for kvinner.

Så bra! :klappe:

Men hva er dette Estrolean? Spes for kvinner,men hva hjelper det for liksom??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kine20

Jo,bare kosli`

Prøver å hjelpe til der jeg kan.

Du finner sikkert maaange gode tips fra andre på KG hvis du søker litt rundt på forumet. Også på andre nettsider selvfølgelig...

Lykke til! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest skeptisk

Skulle nesten tro du solgte dette tilskuddet? Hva betyr det at hormonene blir balansert, da? Hva slags stoffer inneholder tilskuddet, og hva slags effekt har det? Har du forskningsresultater som beviser dette, eller er det ubegrunnet skryt fra produsenten?

Man skal ikke tukle med hormonbalansen i kroppen helt på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville sjekket opp litt for det produktet inneholder "Garcinia Cambogia" som er reseptbelagt legemiddel (urt). Derfor regnes produktet som reseptbelagt i Norge.

Og "guarana extract" urten er klassifisert som legemiddel i Norge og derfor ser Statens legemiddeltilsyn på dette som et legemiddel.

Opplysninger fått fra legemiddelverket via mail

Dessuten om man da fortsatt vil bestille finnes dette billigere i utlandet og du får det billigere ink porto til og med. Søk på produktet så får dere opp masse treff til en billigere penge.

Og her er innholdet i tablettene som du lurte på "skeptisk" :

Pinnacle

Estrolean Ingredients

Estrolean Supplement Facts

Serving Size: 2 Capsules

Servings Per Container: 30

Amount Per Serving

Phytoestrogen Hormonal Balancers

Apple Extract (standardized for 5% Phloridzin) 100 mg

Pomegranite Extract (standardized for 2% Estrone) 100 mg

Sea Vegetable Extract 150 mg (standardized for 5% Phloroglucinols and 150 mcg Iodine)

Plant Based Enzymes - Activity Units

Lipase 1,000 FIP

Protease 50,000 HUT

Amylase 5,000 SKB

Herbal Metabogenics

Guarana Extract, Green Tea Extract,

Yerba 300 mg

Mate Extract (standardized for 66.6 mg caffeine)

Ginger Root Extract (Zingiber officinale) 100 mg

Black Pepper Extract (Piper nigrum)

Licorice (glycyrrhiza glabra)

Citrus Aurantum (Bitter Orange) 66.6 mg (standardized for 4% synephrine)

Rhodiola rosea Extract 50 mg (standardized for 3% Rosavins)

Rhododendron caucasicum Extract 50 mg (standardized for 3% Taxifolian)

Herbal Modulators 200 mg

Chromium Polynicotinate, L-Carnitine Tartrate, Garcinia Cambogia Extract, Grapefruit Extract, Cinnamon Twig Bar, Dong Quai Extract, Barberry Extract, Chaste Berry Extract

Other Ingredients:

Cellulose, Talc, Magnesium Stearate, Gelatin.

Directions:

As a dietary supplement take two (2) capsules daily with a morning meal, or as directed by a health care professional.

Please note:

This product contains caffeine and should not be taken by individuals wishing to eliminate this ingredient from their diet. If you have difficulty sleeping, do not take after 4:00 p.m.

Warning:

Do not use if you are pregnant or nursing or if you are at risk of or are being treated for high blood pressure, spasms, gall stones, kidney, cardiovascular, thyroid or psychiatric diseases, panic anxiety, cardiac arrythmias or pheochromacytoma. Consult your healthcare professional before use if you are taking any drug, especially salicylates (e.g. aspirin) or other non-steroidal anti-inflammatory drugs. Discontinue use and consult your healthcare practitioner if dizziness, sleeplessness, tremors, nervousness, UV light sensitivity, irritability, vertigo, headache or heart palpitations occur.

Produktbeskrivelse hentet her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke skeptisk
Skulle nesten tro du solgte dette tilskuddet? Hva betyr det at hormonene blir balansert, da? Hva slags stoffer inneholder tilskuddet, og hva slags effekt har det? Har du forskningsresultater som beviser dette, eller er det ubegrunnet skryt fra produsenten?

Man skal ikke tukle med hormonbalansen i kroppen helt på egenhånd.

det må alltid være noe surpadder her. aaaalllltiiiiiiiddd :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må alltid være noe surpadder her. aaaalllltiiiiiiiddd :roll:

om man ikke vil høre NOEN motforestillinger så er det bare å si ifra... Men om man vil bruke penger og helse på en best mulig måte, er det lurt å se på både minuser og plusser....

Det er fakta at maaaaange tjener som gode og rike på slankemidler som ikke virker. Om man VIL bidra til disses lommer, så ok. Om man ikke vil, samt er forsiktig med egen helse (man har bare en kropp), så er det lurt å undersøke litt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metteikkemarit

Er jo lov å være skeptisk, men man bør vel ikke dømme ting nor og ned før man har grunnlag for det.

Jeg har i hvertfall hatt meget gode erfaringer med det- og nei, jeg selger det ikke. Folk er utrolig følsomme på slikt :roll:

Man kan jo også spørre selger om produktet. Enten så får man et "selgersvar" som er totalt subjektivt, eller så kan man kansje få noen nyttige opplysninger om produktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metteikkemarit
Tror jeg ville sjekket opp litt for det produktet inneholder "Garcinia Cambogia" som er reseptbelagt legemiddel (urt). Derfor regnes produktet som reseptbelagt i Norge.

Og "guarana extract" urten er klassifisert som legemiddel i Norge og derfor ser Statens legemiddeltilsyn på dette som et legemiddel.

Opplysninger fått fra legemiddelverket via mail

Dessuten om man da fortsatt vil bestille finnes dette billigere i utlandet og du får det billigere ink porto til og med. Søk på produktet så får dere opp masse treff til en billigere penge.

Og her er innholdet i tablettene som du lurte på "skeptisk" :

Pinnacle

Estrolean Ingredients

Estrolean Supplement Facts

Serving Size: 2 Capsules

Servings Per Container: 30

Amount Per Serving

Phytoestrogen Hormonal Balancers

Apple Extract (standardized for 5% Phloridzin) 100 mg

Pomegranite Extract (standardized for 2% Estrone) 100 mg

Sea Vegetable Extract 150 mg (standardized for 5% Phloroglucinols and 150 mcg Iodine)

Plant Based Enzymes - Activity Units

Lipase 1,000 FIP

Protease 50,000 HUT

Amylase 5,000 SKB

Herbal Metabogenics

Guarana Extract, Green Tea Extract,

Yerba 300 mg

Mate Extract (standardized for 66.6 mg caffeine)

Ginger Root Extract (Zingiber officinale) 100 mg

Black Pepper Extract (Piper nigrum)

Licorice (glycyrrhiza glabra)

Citrus Aurantum (Bitter Orange) 66.6 mg (standardized for 4% synephrine)

Rhodiola rosea Extract 50 mg (standardized for 3% Rosavins)

Rhododendron caucasicum Extract 50 mg (standardized for 3% Taxifolian)

Herbal Modulators 200 mg

Chromium Polynicotinate, L-Carnitine Tartrate, Garcinia Cambogia Extract, Grapefruit Extract, Cinnamon Twig Bar, Dong Quai Extract, Barberry Extract, Chaste Berry Extract

Other Ingredients:

Cellulose, Talc, Magnesium Stearate, Gelatin.

Directions:

As a dietary supplement take two (2) capsules daily with a morning meal, or as directed by a health care professional.

Please note:

This product contains caffeine and should not be taken by individuals wishing to eliminate this ingredient from their diet. If you have difficulty sleeping, do not take after 4:00 p.m.

Warning:

Do not use if you are pregnant or nursing or if you are at risk of or are being treated for high blood pressure, spasms, gall stones, kidney, cardiovascular, thyroid or psychiatric diseases, panic anxiety, cardiac arrythmias or pheochromacytoma. Consult your healthcare professional before use if you are taking any drug, especially salicylates (e.g. aspirin) or other non-steroidal anti-inflammatory drugs. Discontinue use and consult your healthcare practitioner if dizziness, sleeplessness, tremors, nervousness, UV light sensitivity, irritability, vertigo, headache or heart palpitations occur.

Produktbeskrivelse hentet her

Så vidt jeg kan se ut i fra legemiddelverkets urteliste er Garcinia Cambogia og guarana en handelsvare og ikke klassifisert som legemiddel

http://www.lovdata.no/for/sf/ho/to-1999122...227-1565-0.html

Hvis man søker på disse urtene så vil man også se at de er tilstede i flere andre kosttilskudd som selges her til lands.

Noen er litt VEL skeptiske synes jeg

:-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har i hvertfall hatt meget gode erfaringer med det- og nei, jeg selger det ikke. Folk er utrolig følsomme på slikt :roll:

problemet er bare at man ikke kan vite hva som har effekt så lange man ikke har en nitidig undersøkelse.... Man er omgitt av SÅ mangevariable faktorer i livet at man ikke kan si at en ting har effekt før man får hjelp av forskere til å finne det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refererte bare til det jeg fikk til svar fra Statens legemiddelverk av en rådgiver der. Regner med at de kan sakene sine.

Garcinia Cambogia står som både handelsvare og resetbelagt. Kommer ann på hvilken del som er brukt. Men det skrev ikke hun noe om at det var to forskjellige.

Og man må ha lov til å være skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei!

Jeg er villig til å vedde på at de 4 kiloene skyldes at du har kuttet ut hvetemel og inntaket av meieriprodukter.

Ved å kutte ut hvetemel har du sannsynligvis senket inntaket av raske karbohydrater betraktelig, samt helt sikker redusert kaloriinntaket fordi utvalget av matvarer har blitt mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...