Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #1 Skrevet 24. februar 2005 Noen som kan forklare meg hva en ergoterapeut er, og hva man gjør? Hva er grunnlønnen? Hvordan er jobbmulighetene nå i dag? og sist, men ikke minst, er det mulig å jobbe privat og starte for seg selv?
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2005 #2 Skrevet 25. februar 2005 En venninne av meg er snart ferdig med denne utdannelsen og jobbmulighetene er små
Gjest Gjesta Skrevet 25. februar 2005 #3 Skrevet 25. februar 2005 Nei, den utdannelsen har jeg tatt, og jeg skal gi deg et meget godt råd...ikke tenk på det engang!!!
camilla26 Skrevet 25. februar 2005 #4 Skrevet 25. februar 2005 Nei' date=' den utdannelsen har jeg tatt, og jeg skal gi deg et meget godt råd...ikke tenk på det engang!!![/quote'] Hvorfor ikke det? Har en lillesøster som skal søke det nå?
Reggie Skrevet 25. februar 2005 #5 Skrevet 25. februar 2005 ... Tror hun mener at det er håpløst å få jobb etter endt utdannelse
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2005 #6 Skrevet 25. februar 2005 Det er visst nesten umulig å få jobb. Kommunalt er ergoterapeutene som er de første som må gå i ain bransje. Jeg ville funnet på noe annet!
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2005 #7 Skrevet 27. februar 2005 her er litt bitt om ergoterapi: http://www.hist.no/studier/studietilbud/ergo/
Tuddelidu Skrevet 27. februar 2005 #8 Skrevet 27. februar 2005 Jeg synes hele tiden det er snakk om ergoterapauter som må gå, kanskje særlig de som er annsatte i kommunen? Mulig jeg tar feil, men det høres jo litt skummelt ut...
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #9 Skrevet 28. februar 2005 kjenner en som er ergoterapeut, og han sier det vil bli etterspørsel etter ergoterapeuter både privat og offentlig om få år!
Gjest Gjesta Skrevet 1. mars 2005 #10 Skrevet 1. mars 2005 kjenner en som er ergoterapeut, og han sier det vil bli etterspørsel etter ergoterapeuter både privat og offentlig om få år! akkurat det sa se da jeg tok utdannelsen også.. Grunnen til at jeg anbefalte deg å ikke ta utdannelsen , er at jeg vet hvor utrolig vanskelig det er å få jobb...ellers synes jeg utdannelsen er noe vag...du blir ikke klok på hva du skal gjøre til det har gått nærmere to år... Jeg angrer meg veldig mye på at jeg kastet bort så mye tid på denne utdannelsen, og håper ikke du eller søsteren din gjør det samme... Bare et godt råd... fra meg som faktisk er ergoterapeut...
Gjest LoisLane Skrevet 1. mars 2005 #11 Skrevet 1. mars 2005 Jeg har en venninne som er ergoterapeut. Hun har jobbet på sykehus og i kommunen. Hun virker som hun trives, og har da jobb ennå...
Gjest Seleena Skrevet 1. mars 2005 #12 Skrevet 1. mars 2005 Det er vell kanskje lite brukt for fordi ergonomi ikkje blir tatt på alvor i så mange bedrifter. Det er rart dei ikkje blir ansatt på møbelfabrikkar eller liknande. Kjenner ein som er ergoterapeut vertfall. Og han jobbar som miljøarbeidar på eit psykiatrisk sjukehus. Hans oppgåver er å få pasientane opp av senga og ut i terrenget/i gymsalen. Viser ulike teknikkar osv. Høyres meir ut som fysioterapi/idrettsledar meinar no eg.
Vilje Skrevet 2. mars 2005 #13 Skrevet 2. mars 2005 jobbtilbudene florerer ikke akkurat!!! foxylady: jobber du som ergo nå?
Gjest Virvel Skrevet 3. mars 2005 #14 Skrevet 3. mars 2005 Hvis du som lurte bor i eller i nærheten av Oslo: Det er åpen dag på HiO på tirsdag, ca ni til to. Du treffer sikkert både lærere og studenter fra ergo der!
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2008 #15 Skrevet 25. november 2008 Hei Jeg jobber som ergoterapeut i det private, det er kjempe spennende med masse utfordringer. Jeg har også god lønn. Denne utdannelsen blir mer og mer aktuell, og kan anbefales!! mvh. ergoterapeuten
ergoterapidritt Skrevet 26. januar 2013 #16 Skrevet 26. januar 2013 Ergoterapi er noe dritt. Jeg anbefaler deg ikke å begynne på denne linja. Jeg har selv gått på ergoterapilinjen i Trondheim, og er veldig glad for at jeg droppa ut tidlig. Sannsynligheten for at du for jobb er små, og utdanningsprogrammet er BARE vag. Jeg vet ikke hvordan det er i de andre byene men i Trondheim er det veldig uoversiktlig og uprofesjonelt. Den første uka jeg gikk der fortalte en lærer at vi var dumme som begynte på denne linja, og at det var umulig å få jobb. Hva er egentlig vitsen med å begynne da? Og er det ikke feil av en lærer å starte den første uka med å fortelle hva som ikke er bra med linja? Ergoterapi er den unødvendig utdanning. Vi har andre yrker som dekker behovet for å få mennesker tilbake hverdagslivet.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #17 Skrevet 26. januar 2013 I min kommune blir ergoterapeutene sagt opp over en lav sko og ofte! De har ikke nok å gjøre. Anonym poster: b20455ef56e0b9627fa135c22263112c
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #18 Skrevet 12. juni 2013 Her var det mye rart! til deg som har sluttet; kanskje du ikke skal uttale deg så mye om fagfeltet når du ikke har fullført utdannelsen? Til dere som studerer og lurer på å bli ergo; det ER vanskelig å få jobb, spesielt i Trondheim. Hvis man er villig til å flytte på seg, er situasjonen mye bedre. Nesten alle jeg gikk sammen med har fått jobb som ergoterapeuter, og etter noen år begynner også folk å ha faste stillinger (var ferdig for noen år siden). Denne tråden er veldig gammel, og i dag ser vi det som ble henvist til fra 2005 (!), det blir stadig opprettet nye ergoterapistillinger og det er et yrke som det også fra myndighetenes side er satt fokus på at det trengs flere av. Jeg tviler forresten på ergoterapeutene blir sagt opp fordi de har for lite å gjøre, det er stort sett fordi det ikke er lovpålagt og ingen MÅ-tjeneste. For dere som tenker å utdanne dere denne veien; Dere har veldig mange valgmuligheter for hvor dere skal jobbe, dere trenger jo heller ikke å jobbe som "ergoterapeuter", men det er mulig å ta andre typer jobber som miljøterapeut, ergonom osv. Og ja, utdanningen (i hvertfall i Trondheim) er veldig vag, spesielt det første året. Det er mye som kan bedre seg, men praksiserfaring er alfa og omega for at man faktisk lærer seg det håndverket ergoterapi er. Jeg har jobbet som ergo i en god del år nå, og tror ikke jeg kunne trivdes bedre i noen annen jobb. Får jobbe med mennesker, bruke kreativiteten min og hjelper faktiske mennesker til å få et bedre liv. Det er i min oppfatning den beste jobben jeg kunne fått. Anonymous poster hash: 712b4...050 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå