Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2005 #1 Skrevet 4. mars 2005 Noen som har erfaring med www.chanti.dk? Jeg kom over denne siden og de har jo vanvittige billige ringer? Er det noen som vet om det koster noe ekstra om de skal sende varer til Norge?
Gjest gjest1 Skrevet 4. mars 2005 #2 Skrevet 4. mars 2005 Jøss, det var noen billige priser.... Har aldri hørt om de før men skal følge med på denne tråden ja!
Gjest Madam Felle Skrevet 4. mars 2005 #3 Skrevet 4. mars 2005 Utrolig lave priser, og mange fine ringer :-)
anyvold Skrevet 4. mars 2005 #4 Skrevet 4. mars 2005 Helt supert...! Takk for tipset! Vi fant vår favoritt der ganske fort..
Jullan Skrevet 5. mars 2005 #5 Skrevet 5. mars 2005 Ja,jeg har erfaring med Chanti. Vi bestilte våre ringer der. Frakt til Norge var ca 30kr. Dansk moms blir trukket fra prisen og når de blir tollklarert i Norge betaler du norsk moms når du henter de på posten. Tok ca 2 uker før vi fikk de. Er kjempefornøyd!!!!
Gjest manic Skrevet 5. mars 2005 #6 Skrevet 5. mars 2005 Jullan, for en signatur! Er du helt sinnsykt dopa på kjærleik eller?
Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2005 #7 Skrevet 5. mars 2005 Ja,jeg har erfaring med Chanti. Vi bestilte våre ringer der. Frakt til Norge var ca 30kr. Dansk moms blir trukket fra prisen og når de blir tollklarert i Norge betaler du norsk moms når du henter de på posten. Tok ca 2 uker før vi fikk de. Er kjempefornøyd!!!! Tusen takk Jullan Kjempekjekt å få høre!! Skal vise sidene til min kjære, så kanskje vi og bestiller. Men vet dere jenter, om gull er gull, eller er det forskjell på behandlingen av det, at noen er mer slitesterke etc enn andre? Hilsen gjesten som åpnet denne tråden
Gjest Xavia Skrevet 5. mars 2005 #8 Skrevet 5. mars 2005 Men vet dere jenter, om gull er gull, eller er det forskjell på behandlingen av det, at noen er mer slitesterke etc enn andre? Gull er ikke gull. Gull finnes i forskjellige karat. Jeg mener at 18 karat er det som er vanlig i norge. Jo mindre karat, jo billigere blir ringen. (Fordi det da er mindre gull i den.)
Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2005 #9 Skrevet 5. mars 2005 Gull er ikke gull. Gull finnes i forskjellige karat. Jeg mener at 18 karat er det som er vanlig i norge. Jo mindre karat, jo billigere blir ringen. (Fordi det da er mindre gull i den.) Hmmm, ja det der må jeg sjekke. For på chanti s er det 14 karat gull. Takk for tipset
Gjest Xavia Skrevet 5. mars 2005 #10 Skrevet 5. mars 2005 Sakset fra http://solidboyz.com/piercing/allergi/algull.html Det er ulovlig å kalle 9 karat for gull i Sverige. Gull som skal arbeides til smykker må legeres med andre metaller for å bli tilstrekkelig sterke.Gull finnes i flere ulike karat som angir hvor mye gull som gullegeringen inneholder : 24 karat er 100% gull, 18 karat er 75% og 14 karat er 58,5% gull. Smykker med mindre gullinnhold enn dette får ikke selges som gullsmykker. Gull finnes i forskjellige farger. De vanligste er hvitt gull og rose`gull. Rose`gullet er det mest vanlige og inneholder gull, sølv og kobber. Hvitt gull inneholder gull, sølv, kobber og palladium.
Gjest Xavia Skrevet 5. mars 2005 #11 Skrevet 5. mars 2005 Nå har jeg undersøkt litt... Det er 18 karat som er vanlig i Norge. Ringene på nettsiden det henvises til er jo bare 14 karat. Det er nok derfor de virker billigere. Etter hva jeg har fått med meg selges ikke 14 karats gifteringer i gullsmeder i Norge.
Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2005 #12 Skrevet 5. mars 2005 Nå har jeg undersøkt litt... Det er 18 karat som er vanlig i Norge. Ringene på nettsiden det henvises til er jo bare 14 karat. Det er nok derfor de virker billigere. Etter hva jeg har fått med meg selges ikke 14 karats gifteringer i gullsmeder i Norge. Jeg var faktisk innom en gullsmed i dag som selger panorama ringene og andre forlovelsesringer. Damend er sa at det er 14 karat som er i disse ringene, og at det er det som er vanlig i Norge?? :klø:
Gjest Xavia Skrevet 5. mars 2005 #13 Skrevet 5. mars 2005 [det er det som er vanlig i Norge?? :klø: :klø:
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2005 #14 Skrevet 6. mars 2005 Det er 14 karat som er mest vanlig i norge, (og mange andre lang i europa). Den har en stempel på seg 585, som viser at det er 14 karat, kanskje fordi den inneholder 58,5% gull. 18 karats gull er renere gull, og dyrere, men er faktiskt mye skjørere, den sliter seg mye fortere ut (jeg har det selv og har fått erfart). Den har en stempel med 750 på seg. Med andre ord, det er 14 karat som er mest vanlig!
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #15 Skrevet 21. mars 2005 jeg spurte hos en gullsmed fredag, det er 14karat som er vanlig i norge, 18karat blir/er for myke.
Olifant Skrevet 21. mars 2005 #16 Skrevet 21. mars 2005 Stemmer at det vanlige er 14 karat ja, se feks på gifteringene på thune.no Rent gull blir for mykt og slites lettere...
Nellie Cortado Skrevet 21. mars 2005 #17 Skrevet 21. mars 2005 Veldig billige ringer! :o For de som bor i Oslo/ Akershus og ikke har kjøpt ringer ennå kan jeg anbefale en liten tur til Nittedal. Der ligger Nittedal Gullsmie. Vi kjøpte ringene våre der. De er ikke så dyre og FOR en service!!! Jeg har aldri fått så bra service noen steder! :-D :-D Man kan også designe sine egne ringer der. Anbefales!
TeddyToria Skrevet 8. juni 2005 #18 Skrevet 8. juni 2005 Det er 14 karat som er mest vanlig i norge, (og mange andre lang i europa). Den har en stempel på seg 585, som viser at det er 14 karat, kanskje fordi den inneholder 58,5% gull. 18 karats gull er renere gull, og dyrere, men er faktiskt mye skjørere, den sliter seg mye fortere ut (jeg har det selv og har fått erfart). Den har en stempel med 750 på seg. Med andre ord, det er 14 karat som er mest vanlig! Ahhh...nå ble dette med 585 så mye klarere! Jeg har også hørt at 14 k er det vanligste i ringer i Norge, eller Norden om du vil... Chanti har jo bare så flotte ringer - der fant vi vår favoritt i dag faktisk! :-)
Suebird Skrevet 8. juni 2005 #19 Skrevet 8. juni 2005 Vi kommer også til å bestille gjennom Chanti De skal faktisk starte opp her i Norge til høsten fikk jeg vite da jeg sendte de mail. De sender ikke prøveringer til Norge, men det er ikke så viktig fant vi ut.
Gjest Smutt Skrevet 11. juni 2005 #20 Skrevet 11. juni 2005 Jullan: Hvor mye betalte dere i toll&tull&avgifter for ringene? -Hildegard
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå