Gå til innhold

Bryllupsmareritt!

Anbefalte innlegg

Gjest Betty Boop
Skrevet

Tenkte jeg skulle starte en bryllupsmareritt-tråd her - det er visst mange av oss om sliter med dem! Her kan vi poste bryllupsmarerittene våre etter en hard natt...

Jeg starter med nattens strabaser for egen del:

Det var bryllupsdagen vår, og jeg gikk rundt (sammen sambo) og gledet meg og tenkte på dagen, da klokken plutselig hadde blitt halv to, og vi skulle gifte oss kl. to. Jeg hadde glemt å dra til frisøren, jeg hadde ikke sminke på meg, og jeg hadde også glemt alt tilbehør til kjolen. Så samboeren min satte opp håret mitt (dere kan jo tenke dere hvor fint det ble), jeg sminket meg selv på 30 sekunder (enda bedre), og dro på meg kjolen, uten underskjørt, fint undertøy, slør eller noe annet stæsj... Vi dro sammen til festlokalet hvor alle gjestene var og ventet på bryllupet. Dermed så alle meg før jeg skulle inn i kirken... Og en av venninnene mine hadde droppet å ta med kjæresten sin og tatt med en gutt jeg aldri hadde sett før i stedet. Husker jeg ble utrolig sint.

Så våknet jeg heldigvis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff jeg har også hatt mange rare bryllupsmareritt. forloveden min og min mor har visst og hatt mange rare drømmer, og flere blir det nok nå frem mot bryllupet. vi har noe å se frem til....he he :ler:

Skrevet

:hoho:

Typisk bryllupsmareritt....

Hadde en lignende for litt siden.

Men jeg var feridg pyntet osv... men forloveren min og mamma var så utrolig trege. Jeg sto i hagen og ventet og ventet. Endte med at vi kom alt for sent, og presten måtte forkorte vielsen en god del: "bla bla bla. Nå er dere gift".

Skrevet

Kan godt fortelle om ett mareritt jeg hadde for en tid tilbake.

Jeg drømte at jeg ikke rakk å skifte til brudekjole så til vielsen kom jeg i en helt vanlig sommerkjole.

Da vielsen var over skulle jeg forte meg hjem og skifte før middagen, men alt tok så sinnsykt lang tid, så innen jeg kom frem til middagen var den over for lengst og gjestene var på vei hjem :o

Jeg husker at jeg ble så sinnsykt lei meg. Jeg hadde jo gått glipp av alle talene, middagen og hele pakka :-(

Deilig å våkne opp fra den drømmen ja!

Slenger på en drøm mamma har hatt i samme slengen. Hun drømte hun var på besøk hos oss. Min kjære og jeg skulle ut og ordne noen greier og da tenke mamma at hun ville prøve brudekjolen min mens vi ikke var hjemme. Hun svinset rundt og syns hun var såååå fin og plutselig stod vi i døra før hun rakk å skifte tilbake. Min kjære hadde blitt skikkelig forbanna (????) og jeg hadde blitt så lei meg fordi min kjære hadde sett kjolen min før vielsen :ler:

Skrevet

Den værste jeg har hatt så langt:

Det hadde gått greit hos frisøren, så skulle jeg sette på meg kjolen. Å da hadde mamma sydd en helt annen kjole enn hun skulle (mamma skulle jo egentlig sy kjolen min) hun hadde sydd den slik hun altid hadde forestilt seg prinsessa si på den store dagen.

Når jeg kom til kirken fikk buketten min så var det ikke min bukett i det hele tatt, mamma hadde funnet ut at denne var mye penere, kom inn i kirken å foreldrene våre hadde bestilt om kirkepyntinga.

Så når det var tid for festen å vi ankom lokale så hadde de selvfølgelig også blanda seg inn i blomster dekrasjonene, de hadde forandret på sangene og byttet meny. Kaka hadde de også ombestilt, vi skal ha skjokolade, men de mente at det var ikke no bryllupskake å hadde fiksa en bløtkake istede.

Var en liten periode jeg syns vi fikk litt mye råd jeg hadde denne drømmen her

Skrevet

Jeg og hadde en skikkelig bryllupsmareritt for en liten stund siden. Dette var for 2 uker siden, 5 uker før bryllupet. Det som var gjennomgangstema i drømmen var at alt vi ikke hadde fikset til da heller ikke hadde blitt fikset. Sånn var drømmen :

Jeg stilte i en hvit heslig drakt, med et kort skjørt og min datters (2,5 år) strømbebukser. Vielsen gikk sånn passe greit, men da vi kom ut kom vi på at min svigerinne ikke hadde lest et dikt i kirken.

Etter dette bar det hjem til mine foreldres hus der festen plutselig var...kom mange venner som jeg ikke har invitert :). Etter en stund kom han som skulle ta bilder av oss, i after-ski antrekk (kompis av samboeren min), og da kom vi på at jo vi måtte jo ta noen bilder. De ble helt forferdelige. Så var det kakespising som sto på programmet, men vi hadde jo ikke bestillt noen kake. Det eneste som faktisk gikk bra var brudevalsen :).

Kan jo legge til at jeg hadde denne drømmen natten etter brudevalskurset.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hadde en snål drøm for noen dager siden..

Jeg var ferdig pyntet med kjole og alt som skulle til, sambo møtte opp i fjøskjeledress(med stoor Fellerkjøpet-logo på ryggen). Vi kunne ikke dra til kirken, hvorfor husker jeg ikke, så presten kom til oss hjemme og skulle vie oss der. Bryllupet sto i yttergangen vår, som er max 2x230 m.. Litt fullt da med oss, prest, forlovere og gjester. :ler:

Da vi skulle sette ringene på hverandre, dukket det plutserlig opp et villt fremmed kvinnemenneske med en GIGANTISK sprittusj. Var ihvertfall 10 cm bred! (tusjen altså)

Hun sa at hun var bruden, jeg tente på alle plugger og noen extra, jaget dama ut av gangen og ut på gårdsplassen. Da begynte hun og tegne med tusjen på alle bilene, huset og kjolen min! :o

Da løp jeg inn i fjøset og ropte til han som var der(tar ropingen på nordnorsk): "du må ta me dæ skitspaden å slå ho kjærringa i haue! ho e gal!!".

Nåkka bonden også gjore. Skal sies da at han e oppi 60åran.. Et festlig syn :ler:

Bonden jager, og damen springer som en gal inn i en knøttliten bil og forsvinner over enga...

Da ble jeg plutselig høygravid og våknet....

Jeg har en del sånne snåle drømmer for tiden.

Skrevet

Her en natt drømte jeg om vielsen vår: Etter at vi hadde hatt løfteavleggelsen, strømmer plutselig hele mannens familie opp til alteret og drar i gang med supportersangen til favoritt-fotballlaget deres. Og når den var unnagjort, fortsatte de med engelske fotballsanger. De holdt det gående helt til organisten tok til vett å begynte å spille utgangsmarsjen...

Skrevet

jeg hadde en rar drøm for et par dager siden. jeg, mine foreldre og hans foreldre sto nede ved kirkedøra inne i kirka, alle så oss, men ingen visste hvem som skulle følge meg opp kirkegulvet.vi sto og diskuterte hvem som skulle gjøre det. ingen ble enige, så min mor og far tok hver sin arm og leide meg opp. de nørmest løp opp gulvet, jeg hadde glemt buketten, og gjestene holdt på å le seg ihel. når vi da kom opp til presten sa jeg: åh heldigvis er dette bare en prøve. men det var det jo ikke...

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Har også hatt noen mareritt :(

Den første handlet om at jeg ikke fikk fikset håret slik jeg ville ha den hos frisøren og de sprayet sløret mitt med spray fordi de mente det ble fin fall av det :o

Da jeg omsider greide å komme meg ut fra salongen gikk jeg uten skoene mine og det pess regnet ute. Ingen kom og hentet meg heller... Sprang til kirken og var gjennom bløt... skrek meg bare av gårde. Da jeg omsider kom til kirken gråt jeg av skrekk da jeg til min store overraskelse så at det ikke var min kjære som ventet på meg ved alteret. En helt annen fremmed mann jeg skulle giftes til stod der og jeg bare gråt :-( . Smerten ble enda verre da jeg så at min kjære faktisk satt i kirken og så på at jeg skulle gifte meg med en annen og han gjorde ingenting for å stoppe det :grine::grine::grine::cry:

Heldigvis var det bare en drøm :wink:

Skrevet

Kaster meg inn i det, jeg også.

Jeg er litt kontrollfreak og elsker å planlegge med masse lister og huskelapper. Bryllupet er i sept og foreløpig har jeg gjort ganske mye forarbeid, men ingenting er bestemt.

Min drøm gikk ut på at bryllupsdagen var der og jeg var ikke kommet lenger i planleggingen enn jeg er nå, dvs vi har kirke og feststed, men ikke noe annet bestemt. Vi manglet klær, pynt, mat, musikk etc... Vi skulle forte oss til restauranten for å se hvordan de hadde gjort det og de hadde delt opp bryll.følget og plassert dem litt her og der i ulike rom. De hadde ikke begynt å pynte, men brukte laaaaaang tid på å ta av pynten på juletreet ( i sept????) og mente de kunne bruke den pynten.

Mitt største problem nå er å bestemme meg for kjole, men det var faktisk ikke tema i drømmen...

Skrevet

Jeg hadde en ekkel drøm for ikke så lenge siden om at Den Store Dagen plutselig kom, uten at jeg hadde bestilt blomster og kake! :o

Kanskje ikke tilfeldig at det var nettopp disse detaljene det dreide seg om i drømmen, fordi jeg ennå ikke har fått ordnet dette...

I natt drømte jeg at jeg hadde mistet diamanten i forlovelsesringen... :hår: Var såå lei meg... :grine:

Skrevet

Har hatt 3 rare bryllupsdrømmer siden jul. Og det er nå 4 mnd igjen til den store dagen. Jeg kommer til å bli helt tussete av disse drømmene. Det gir seg forhåpentligvis når vi bare får sendt ut invitasjonene, så jeg ikke trenger å tenke på det.

Catzy

Gjest Anonymous
Skrevet

*Det hadde gått greit hos frisøren, så skulle jeg sette på meg kjolen. Å da hadde mamma sydd en helt annen kjole enn hun skulle (mamma skulle jo egentlig sy kjolen min) hun hadde sydd den slik hun altid hadde forestilt seg prinsessa si på den store dagen.

Når jeg kom til kirken fikk buketten min så var det ikke min bukett i det hele tatt, mamma hadde funnet ut at denne var mye penere, kom inn i kirken å foreldrene våre hadde bestilt om kirkepyntinga.*

(Vet ikke hvordan kopierer inn så det blir inni sånn firkant..)

-Akkurat det drømte jeg også!! :o Men det gikk bra! :)

Skrevet

Hatt flere mareritt, her kommer ett: Samboeren min og jeg bestemte oss spontant for å fremskynde bryllupet og gifte oss "der og da" i bryllupet til et vennepar...

- Kjolen min var utlånt, så jeg endte opp i dyp rød /kongeblå ballkjole med digre puffermer.

- ikke sminke, ikke oppsatt hår, ingen blomsterbukett.

- uten forlovere, uten "våre" gjester, uten lokale...

- anger i det vi ruslet avgårde langs en støvete grusvei etter vielsen(hadde såklart ikke bil) mens venneparet suste forbi i hest og vogn. Stusselig...

Jeg glemmer aldri den kjolen, grøss og gru :lol:

• 1 måned senere...
Skrevet

Drømte dette for flere måneder siden, før jeg egentlig var kommet i gang med planleggingen.

Det var bryllupsdagen vår, og jeg var av en eller annen grunn og spiste lunsj med venninnene mine før vielsen. Greit nok, litt sånn fin innledning.

Hvis det ikke hadde vært for at min kjære hadde dratt ut kvelden i forveien, og ingen hadde hørt fra ham siden... Dette var ille, siden han ikke hadde undertegnet noen viktige papirer vi trenge for å gifte oss. (Prøvingspapirene?) Heller ikke hentet dressen...

Prøvde mobilen hans, prøvde forlover - som ikke hadde hørt fra ham, enda vielsen nærmet seg med stormskritt.

Får plutselig telefon fra svigermor, som lurer på hvor jeg er. Forteller hvor jeg er, hvorpå hun eksploderer - hun sitter på restaurant "Nøstet" i Bærum (aner ikke om den eksisterer) sammen med mine tidligere kollegaer og har ventet i en time på at jeg skulle dukke opp...

De har bare restauranten til kl.14, og klokken er da 13.15... En halv time til Bærum - ingen vits i å dra.

Masse ekle følelser, sur svigermor.

Endelig dukker min kjære opp - uten dress. Faktisk kun iført en damemorgenkåpe av typen silkekimono i turkis...

Noen papirer har han ikke levert inn, noe som betyr at vi ikke får gjennomført vielsen!

Alt er ordnet - kirke, fest, masse gjester - og vi får ikke lov til å gifte oss! :grine:

Og da våknet jeg. *skjelve*

Skrevet

Her kommer et par av mine mareritt :o

Jeg står klar på bryllupsdagen til å kle på meg min drøm av en kjole, og oppdager at den har vi faktisk klart å glemme å hente på salongen, så jeg må ta det første og beste :-? som jeg får tak i. Det hele ender opp med at jeg kommer strigråtende :grine: i kirka i en knallrød, stikket og hullet minikjole :hoho:

I et annet mareritt blir jeg helt glemt etter vielsen, står på kirketrappa og venter på bilen som skal bringe oss til festen, men den kommer jo ikke :cry: Alle de andre gjestene har kjørt av gårde til god middag og fest, til og med mannen min :evil: Jeg får til slutt haik med noen totalt ukjente og kommer fram når festen er nesten er slutt.... Blir møtt med: "hvor ble det av deg da?"

Oi oi oi for en fantasi... :o

Gjest Gjesta
Skrevet

Har hittil bare hatt 2 bryllupsmareritt, men det holder lenge. :-?

De har handlet om kjolen min begge to.

I det først marerittet troppet jeg opp på bryllupsdagen i en gammeldags, svart brudekjole, en sånn en med høy hals, blonder og lange armer. Jeg var så fortvila!

I natt hadde jeg enda en drøm - og denne gangen hadde kjolen min plutselig blitt brun! Jeg hadde hatt en flekk på den som noen skulle fjerne for meg, og når jeg fikk den tilbake var hele kjolen altså brun! :ler:

Mistenker at det kommer til å komme flere drømmer i ukene framover... :wink:

K

• 3 måneder senere...
Skrevet

:roll: Joda, der var eg i gang med mine mareritt...

Vi skal ha båt til og fra kirken, liiiiiiiten båt.... (jaja, ingen robåt da men..)

De siste nettene nå har følgende scenario gjentatt seg i drømme...

ALLE gjestene står på kaikanten med champisglassene sine (de ankom tidligere med en stooor båt, hehe) og venter på at vi skal ankomme til middag. Og joda der kommer vi "seilende" inn vika, alt vel så langt.

Men så skal brura ( altså meg, med mine ekstra 5 kg med kjole og høyhælte sko) stige fra båten og over på kaikanten.. hmmm..

det er da alt liksom går litt skeis, og eg blir liggende og flyte i sjøen som en diger glitrende marsmallow!!

Resultatet blir at brudgommen med hjelp av et par andre må ta tak i håret mitt for å dra meg opp igjen før eg går til bunns, og resten av bryllupsdagen vagger eg rundt i en gammel slitt joggedress med tiaraen på skakke og håret i alle himmelretninger.. :o

Er det mulig...

Er fortsatt 2 mnd igjen til bryllupet, håper det ikkje fortsetter på denne måten hver natt!!Da ramler eg nok på sjøen av bare utmattelse... :hoho:

Skrevet

Jeg drømte at jeg var i bryllupet og snakket med alle gjestene etc., men at det liksom bare var små 'glimt'. Da jeg 'våknet' (fremdeles i drømmen altså) dagen etterpå innså jeg at jeg hadde vært så full at jeg ikke kunne huske noe av hele bryllupet!!! :oops:

:hoho:

Hadde ikke gjort noe dumt eller noe - var ingen som hadde lagt merke til at jeg var full engang, men det var så utrolig bittert å ikke huske noe. Alle de forberedelsene - og så bare - pling! ikkeno :(

Min mor og jeg syr kjolen min, og før vi satte i gang med dette, drømte hun at kjolen min hadde puff ermer og gigantisk skjørt som bare vokste og vokste og vokste til helt ualminnelige proposjoner! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...