AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #1 Del Skrevet 20. januar 2016 Hei Jeg har en venn som er homofil, og han mener at "mobbing" i oppveksten/skolegangen har gjort at han er blitt det. Han ble ikke grovt mobbet, men folk sa homo/homse osv til han. De var også vennene hans. I hvertfall så mener han at pga at de kalte han det, så trodde han på det selv og har dermed blitt det. Jeg er ikke helt enig, men jeg er ikke uenig heller. Hva mener dere? Vil bare få noen flere tanker rundt det :-) Anonymkode: e5f77...c80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #2 Del Skrevet 20. januar 2016 Jeg tror ikke det er slik det fungerer. Mange sier jo at det er en kombinasjon av gener og miljø, men jeg tror miljø har lite å si. Folk har vært homofile så lenge menneskene har levd, selv om det i mange år har vært og fremdeles er farlig mange plasser. Det finnes individer i så godt som alle dyreraser som er homfile, vi forskjellige, det er naturlig. Anonymkode: d3d02...828 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #3 Del Skrevet 20. januar 2016 Det hørtes ut som et tynt grunnlag for å bli homofil. Det er vel heller at han er født som det og andre har oppfattet det tidligere enn han ville ha innsett det selv. Homofili er ikke noe man mobbes inn i. Anonymkode: b4314...1b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #4 Del Skrevet 22. januar 2016 Dette er bare en unnskyldning. Man er genetisk bestemt å bli homo- eller heterofil. Altså har han alltid vært homofil, og han er kanskje av den mer feminine typen, som man lett plukker opp kan være homofil. Altså har bare klassekameratene sett det han selv ikke vil innrømme lenge før han. Anonymkode: ec56e...753 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #5 Del Skrevet 23. januar 2016 Som lesbisk selv høres det ut som en veldig dårlig begrunnelse. Skulle mobbing ha påvirket hvilken legning man har, så hadde nok jeg vært hetero... Høres heller ut som om kompisen din sliter litt med å akseptere seg selv og sin selvtillit, og kanskje ser etter en "akseptabel begrunnelse" for at han er som han er. Anonymkode: 7d51f...7d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå