Gå til innhold

Katten maser når jeg snakker i telefonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå trur jeg ikke det er tilfeldig lengere. Stort sett hver gang jeg snakker i telefonen skal katten sitte i fanget å trø. Maser og mjauer om kos, og krever oppmerksomhet. Selv om den kan ligge å sove før telefonen ringer. 

Noen som også har det sånn?

Anonymkode: 16bab...b9d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå trur jeg ikke det er tilfeldig lengere. Stort sett hver gang jeg snakker i telefonen skal katten sitte i fanget å trø. Maser og mjauer om kos, og krever oppmerksomhet. Selv om den kan ligge å sove før telefonen ringer. 

Kan det være fordi katten ble vekket av lydene fra ringing og/ eller snakking?

Anonymkode: 7daa9...47d

• Liker 1
Skrevet

Katten min kommer alltid når telefonen min ringer.

• Liker 1
Skrevet

Katten min hyler rundt bena mine når jeg snakker i telefonen, men den er enda mer ivrig på kjæresten min. Da blir den aggressiv og flyr på bena hans, hver gang vi snakker i tlf... 

Katter er rare...

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Olive_North skrev:

Katten min hyler rundt bena mine når jeg snakker i telefonen, men den er enda mer ivrig på kjæresten min. Da blir den aggressiv og flyr på bena hans, hver gang vi snakker i tlf..

Katter er rare...

Kanskje fordi katten ønsker å snakke med deg?

Spør kjæresten din om han kan holde røret slik at katten kan høre stemmen din og høre at du snakker til den, neste gang han er sammen katten hjemme og snakker med deg i telefonen! :)

• Liker 2
Skrevet

Tipper den er sjalu...Katter liker at de er universets sentrum. Katten jeg har på besøk innimellom blir og veldig masete og sur hvis jeg snakker i tlf, evt ikke viser han oppmerksomhet. Elsker den kattepusa! Mons'n min;)

Anonymkode: 2485b...583

• Liker 4
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Tipper den er sjalu...Katter liker at de er universets sentrum. Katten jeg har på besøk innimellom blir og veldig masete og sur hvis jeg snakker i tlf, evt ikke viser han oppmerksomhet. Elsker den kattepusa! Mons'n min;)

Anonymkode: 2485b...583

Litt narssissistisk, altså? ;)

• Liker 3
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men i herrens navn, du lar da vel ikke katten din kommandere deg? Mange ganger tror jeg dere dyreelskere er modne for innleggelse, når jeg ser hvordan dere duller og pjusker med dyrene deres.

Skrevet
4 minutter siden, Arabella skrev:

Men i herrens navn, du lar da vel ikke katten din kommandere deg? Mange ganger tror jeg dere dyreelskere er modne for innleggelse, når jeg ser hvordan dere duller og pjusker med dyrene deres.

Hmmmm

Du vet vel at vi mennesker som "er katteeiere" egentlig er KATTENES TJENERE? :)

• Liker 4
Skrevet

PS

Les litt historie, jente! :)

• Liker 1
Skrevet

"

Mennesket blir kattens lydige tjener

Når eieren går bort til katten og sier «nei» i en mild tone fordi katten klorer på godstolen i stua, vil katten erfare at dette er en utmerket måte å få kontakt med eieren på. Når katten vil ha oppmerksomhet er det bare å klore på stolen. Det virker hver gang, og atferden blir stadig forsterket."

http://forskning.no/husdyr-dyreverden/2015/02/ti-ting-du-ikke-visste-om-katten

http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt/Da-pus-var-gud-7886410.html

• Liker 2
Skrevet (endret)

Katta mi bryr deg ikke om jeg snakker i tlf. Hun vil bare kose med tlf når jeg spiller spill.

Samtidig kan jeg jo nevne at hun liker å se fødsler på TV, menneske fødsler. Dyrefødsler er uinteressant.

Endret av EvaLena
  • Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, Arabella skrev:

Elsker ikke du dyr?

• Liker 1
Skrevet

Katten min bryr seg lite om at jeg  er i telefonen, verre med skype :P Da kommer hun og tråkker på dataen, skal kose, maler skikkelig høyt og er generelt i veien. 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elsker ikke du dyr?

Jo, det gjør jeg. Men jeg er ikke hysterisk :). Jeg er oppvokst med både hunder og katter. Griser hadde vi også. De ble slaktet om høsten av en som var hjemmeslakter, Det var en selvfølge at vi barn hjalp til med forefallende.

I min egen familie har barna hatt diverse dyr, katter, marsvin, hetterotter, undulat, sikkert flere som jeg ikke husker.

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, Arabella skrev:

Jo, det gjør jeg. Men jeg er ikke hysterisk :). Jeg er oppvokst med både hunder og katter. Griser hadde vi også. De ble slaktet om høsten av en som var hjemmeslakter, Det var en selvfølge at vi barn hjalp til med forefallende.

I min egen familie har barna hatt diverse dyr, katter, marsvin, hetterotter, undulat, sikkert flere som jeg ikke husker.

Takk for svar! Så fint at du også elsker dyr :)

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje fordi katten ønsker å snakke med deg?

Spør kjæresten din om han kan holde røret slik at katten kan høre stemmen din og høre at du snakker til den, neste gang han er sammen katten hjemme og snakker med deg i telefonen! :)

Jeg har facetimet med katten min en gang 😑

• Liker 1
Skrevet

Gamlepus blir ekstremt kosete så snart jeg snakker i fasttelefonen vår. Da kommer hun opp på pulten og setter seg og gnir ansiktet sitt mot hendene mine, telefonrøret, telefonledningen og også fjeset mitt hvis hun kommer til. Slik sitter hun gjennom hele telefonsamtalen uavhengig av hvor lang tid det tar, og så går hun og legger seg igjen når jeg legger på. Rare dyret.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...