Gå til innhold

Rev av for mye av neglen

Fremhevede innlegg

Gjest Badebuksa
Skrevet

Klarte å rive av neglen på tommelen så langt inn at det kom til kjøttet :ohmy: Måtte rive av en bit. Har gjort det før altså og overlevd, men jeg lurer på.. Det gjør plagsomt vondt, og tommelen brukes mye. Er det noe jeg kan smøre på som hjelper? Har forsøkt pyrisept og bacimysin uten hell :)

Videoannonse
Annonse
Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Hjelp er i samme situasjon bare med pekefinger, sykt ubehagelig. Bare tok på plaster jeg, tror ikke du kan gjøre noe spess

Gjest Badebuksa
Skrevet
Et øyeblikk siden, The Lost Dreamer skrev:

Hjelp er i samme situasjon bare med pekefinger, sykt ubehagelig. Bare tok på plaster jeg, tror ikke du kan gjøre noe spess

Må se om jeg finner plaster. Den er rød og hoven, søren... 

Skrevet

Jeg pleier å rive av hele tåneglene mine og det gjør sinnsykt vondt i et og et halvt døgn etterpå. Det jeg har funnet som hjelper er gnagesårplaster. Ta det på med en gang det skjer, så går smertene over fortere. La gnagsårplasteret være på så lenge det trengs, og hvis det går av for tidlig ta på nytt med det samme. I noen tilfeller kan du også ta et strikk rundt tommelen for å stoppe blodtilførselen litt (ikke helt selvsagt!). Ja, jeg vet det ikke er bra, men i den første timen der smertene er verst så kan det hjelpe, og det fører ikke til varig skade. Det siste må du ta med en klype salt, jeg har som sagt kun gjort det på tærne.

Anonymkode: 72bf4...b72

Gjest Badebuksa
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier å rive av hele tåneglene mine og det gjør sinnsykt vondt i et og et halvt døgn etterpå. Det jeg har funnet som hjelper er gnagesårplaster. Ta det på med en gang det skjer, så går smertene over fortere. La gnagsårplasteret være på så lenge det trengs, og hvis det går av for tidlig ta på nytt med det samme. I noen tilfeller kan du også ta et strikk rundt tommelen for å stoppe blodtilførselen litt (ikke helt selvsagt!). Ja, jeg vet det ikke er bra, men i den første timen der smertene er verst så kan det hjelpe, og det fører ikke til varig skade. Det siste må du ta med en klype salt, jeg har som sagt kun gjort det på tærne.

Hørtes drastisk ut :o river du dem av med vilje? Dette skjedde i går da, så jeg er nok litt seint ute.. men sånn ibuxkrem, kan det hjelpe?

Skrevet
Et øyeblikk siden, Badebuksa skrev:

Hørtes drastisk ut :o river du dem av med vilje? Dette skjedde i går da, så jeg er nok litt seint ute.. men sånn ibuxkrem, kan det hjelpe?

Ja, jeg river dem av med vilje, men la oss ikke gå inn på det her.
Du er sent ute, men ta på gnagesårplaster likevel. Det er det som hjelper mest effektivt, selv om du er sent ute. Lindrer og gjør skikkelig godt gjør det. Men ikke vanlig plaster, gnagesårplaster, de har lindrende effekt.

Ibuxkrem ville jeg ikke brukt i et sår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...