Gå til innhold

P-piller

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skal snart begynne på Trionetta. Var å fikk resept på dem i dag. Men, jeg lurer på noen spørsmål:

1. Dersom Trionetta ikke passer for meg (legger mye på meg, humørsvingninger osv.), kan jeg da slutte når som helst eller?

2. Dersom jeg velger å ta pillen til et bestemt tidpunkt, vil jeg prøve det beste jeg kan, å få det til å bli en rutine akkurat det tidspunktet. Høres kanskje litt dumt ut, men dersom jeg skulle måtte gå på toalettet (avføring) rett etter jeg har tatt den, har da pillen fått tid til å "ta seg opp" i kroppen?

Tusen takk for svar. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. du kan slutte når som helst med Trionetta, ja. Men husk å bruke annen prevansjon om du slutter da...

2. Jeg husker ikke hvor mange timer det tar fra det du putter i munnen "kommer ut" igjen. Men det er ganske mange timer. Så et toalettbesøk etter at du har tatt pillen gjør ikke noe. (det du skal være oppmerksom ovenfor er oppkast)

Så gå på toalettet du - pillene får mer enn nok tid til å bli tatt opp i kroppen din :wink:

:klem:

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar, men jeg tror kanskje du misforsto spørsmålet mitt litt jeg, Chiquita. Det jeg mente, var om dersom jeg tar pillen -> må på toalettet feks. ett min etterpå (avføring) -> har den da fått tid nok til å ta seg opp i tarmene (eller hvor den nå enn tas opp), eller kommer den rett ut igjen sammen med avføringen?

Gjest Anonymous
Skrevet

Pillen tar flere timer for å komme seg gjennom hele systemet ditt, så ikke bekymre deg over det. Men som sagt lenger oppe her, oppkast blir noe annet, da må du være forsiktig.

Skrevet

Spiller ingen rolle når du går på do da!

Pillene går jo likevel gjennom kroppen og hele den prosessen....

Skrevet

Hvis jeg ikke husker helt feil, tar hele fordøyelsesprosessen fra 10-20 timer. Alt du putter i munnen må gjennom hele dette systemet, og det er ingen ting som klarer å snike i køen. Det er ikke slik at en p-pille triller tvers igjennom og kommer ut igjen hel. Den bruker også 10-20 timer. Derimot virker den ikke hvis du kaster opp rett etterpå, som Chiquita sier. Diaré kan også nedsette virkningen av pillen, ettersom alt da fyker fortere igjennom systemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...