AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #1 Skrevet 20. januar 2016 Hvor bor du i Bergen? Trives du der? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvilke type folk bor der (eldre, unge, barnefamilier osv)? Tenker mest på områder, ikke en hel bydel. Feks Flaktveit i Åsane eller Vadmyra i Loddefjord. Anonymkode: cd9d0...251
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #2 Skrevet 21. januar 2016 Bor i Fyllingsdalen, i Lynghaug-området. Trives veldig godt. Det bor folk i alle aldre, ikke noen spesiell gruppe som utpeker seg. Det er veldig sentralt, noen hundre meter å gå ned til Oasen hvor man har alt man trenger (jeg er så og si aldri i byn lenger, drar kun dit om jeg skal treffe folk som ikke bor i dalen). Kort vei til flere store matbutikker også utenom Oasen. God bussforbindelse, med buss både rett utenfor og igjen kort vei til Oasen hvor det stopper busser i hytt og vær. I tillegg er det veldig gode turmuligheter. Jeg kan ta på meg skoene og gå rett opp på Løvstakken, eller rett bort i Kanadaskogen, Damsgårdsfjellet, og områdene deromkring. Jeg stortrives, og eneste grunnen til å flytte er at vi har lyst på enebolig, og det er sjelden noe til salgs akkurat der i dalen. Anonymkode: 18d77...ecb
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #3 Skrevet 21. januar 2016 Vi bor i Mathopen i Bergen vest, og stortrives! Fantastisk godt miljø, god skole, barnehager, nærhet til det meste men en bor likevel litt "landlig" til. Minuset må være bussforbindelser - du må ha overgang på vestkanten uansett hvor du skal. Da blir det dessverre slik at en stort sett tyr til bilen. Det er fin natur i området, og nærhet til både sjø og skog. Er også mange hus med fantastisk utsikt og veldig gode solforhold. Angående type folk, kan det se ut som det pågår et skifte i disse tider. Vi er ca 30 begge to, og vi ser at flere og flere av vår generasjon flytter tilbake ved å overta foreldre/besteforeldres hus. Ellers er det nærhet til Haakonsvern, og dermed en del militærfamilier som bor her. Anonymkode: ebec4...18e
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 21. januar 2016 #4 Skrevet 21. januar 2016 Jeg trivdes veldig godt i Bergen da jeg bodde er jeg bodde på Hjellestad
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #5 Skrevet 21. januar 2016 Nattland i fana (sædalen-området). Passelig sentralt og landlig, kort vei til natur og veldig stille og rolig Anonymkode: 89a07...993
Kragebein Skrevet 21. januar 2016 #6 Skrevet 21. januar 2016 Vi bor i sentrum nær Bystasjonen. Akkurat i vår gate er det ganske rolig, men man skal ikke langt unna før det er en del kriminalitet og bråk (men dette har roet seg i løpet av de siste to årene). Det er en god blanding med folk som bor her, en del studenter, pensjonister og mange utlendinger. Det er få norske barnefamilier her, men de fleste utlendingene har slått seg ned med barn og jobb (for å si det sånn så har vi mer enn én utlendingbutikk å velge mellom). Vi trives godt her, synes det er kjempedeilig å bo så sentralt da ingen av oss har bil. Skulle gjerne hatt litt mer natur i nærheten, men det er ikke langt å gå eller ta buss for å komme seg noe sted.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #7 Skrevet 21. januar 2016 Bor like ved Haraldspalss sykehus, trives kjemegodt Alle generasjoner er representert i nabolaget, en del studenter siden flere helsefagutdanninger har tilholdssted her, og både Alrek og Grønneviksøren studentboliger er i nærheten. Det er kort vei til sentrum (går ned på ca 25 min), godt kollektivtilbud, treningssenter, matbutikker og snart også bakeri (nam!) i nærheten. Jeg elsker alle turmulighetene som er rett utenfor døren, Ulriken, Fløyen, Fjellveien, Tarlebøveien og rundt Store Lungegårdsvann. Gode solforhold og trygt miljø trekker også opp. Anonymkode: e072e...d28
Rosewood Skrevet 21. januar 2016 #8 Skrevet 21. januar 2016 Jeg bor på Kronstad og jeg trives kjempegodt! Bor rett ved høyskolen nesten, rett ved en Kiwi og bybanestoppet. Ca 10 minutt til sentrum. Det er vel mest unge folk som bor her ser jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå