AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #1 Skrevet 20. januar 2016 Men når man kjøper hus\leilighet står det da komfyr\kjøleskap der eller er det noe man må kjøpe selv ? Anonymkode: 2f3ad...eeb
Tinuwiel Skrevet 20. januar 2016 #2 Skrevet 20. januar 2016 Er det innebygget følger det med, er det løst så følger det ikke med. Min erfaring iallefall... 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #3 Skrevet 20. januar 2016 Står i prospekt/salgsoppgave. Anonymkode: 0215b...f1e
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #4 Skrevet 20. januar 2016 Det varierer nok. Jeg kjøpte selveierleilighet for to år siden og her fulgte det med komfyr, kjøleskap og vaskemaskin. Anonymkode: c2dac...53d
Willat Skrevet 20. januar 2016 #5 Skrevet 20. januar 2016 Du kan også foreslå kjøp med forbehold om at hvitevarer skal stå - hvis det godtas har da selvsagt ingen garanti for at de fungerer som de skal. 1
lunamuna Skrevet 20. januar 2016 #6 Skrevet 20. januar 2016 Vi solgte huset med hvitevarer som kjøleskap og komfyr, ikke innbygd. Flyttet til sted med innbygd, som alltid skal medfølge. Det står i salgsoppgaven om det medfølger eller ei.
stan Skrevet 20. januar 2016 #7 Skrevet 20. januar 2016 Det varierer. Hvis de er innebygget må det følge med. Men det er det som er tilstede ved visning som gjelder, om ikke annet er angitt i salgsbeskrivelsen. Det går også ann å be om at det følger med ved budgivning, eller og avtales i forbindelse med kontrakten. Det kommer jo ann på standarden på hvitevarene. Siste gangen jeg kjøpte hus ba jeg om at alt av hvitevarer ble fjernet. Bedre å ha alt nytt og fint
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #8 Skrevet 21. januar 2016 Det er vel en slags "uskreven" regel at ting som ikke enkelt kan skrues ned, løftes og bæres, skal følge med leiligheten/huset. altså tar du ikke med ring som "sitter fast" (spotter i tak, lampernsom lager sjenerende hull i taket, innebygd kjøleskap etc.), men alt annet du selv har hengt opp kan taes med. For ikke lenge siden kjøpte en venninne av meg et hus der de hadde tatt med den innebygde ovnen og kokeplaten, samt armaturet over kjøkkenvasken uten at dette var avtalt. Det var jo ikke bare å sette inn en ny ovn der da. Måtte jo installeres og styres og ordnes. Anonymkode: 25e55...a7f
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #9 Skrevet 21. januar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Men når man kjøper hus\leilighet står det da komfyr\kjøleskap der eller er det noe man må kjøpe selv ? Anonymkode: 2f3ad...eeb Det kommer helt an på hva du kjøper. Innbygnignkomfyrer, kjøleskap og oppvaskemaskiner er ikke liv å fjerne når man selger. Mens der disse ikke er bygd inn kan selger skrive i salgsoppgaven at dette ikke inngår i salget, og dermed ta det med seg. Kjøper du nytt og nybygg varier dette og. Noen utbyggere har dette med andre ikke. Les prospektet på det dutenker å kjøpe. Noen er det mulig å forhandle med, slik at du betaler ekstra og får hvitevarer med. Anonymkode: 22189...64b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå