Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mistet for noen dager siden (fredag) i uke 9+5, en fæl opplevelse som jeg håper å slippe igjen.

både fastlege og gynekologen jeg ble sendt til anbefalte å ikke prøve igjen på første forsøk, men vente til jeg hadde hatt en mens. Trengte ikke utskrapning da kroppen hadde kvittet seg med alt, og har sluttet å blø, og ikke noe vondt lengre. Fikk beskjed om at alt så bra ut.

men har googlet alt som har om SA å gjøre, og ser på nettet at mange mener at man bør forsøke igjen med en gang, da det er lettere å bli gravid da. Prøvde i 10 måneder før jeg ble gravid nå, så hvis det kan gjøre det litt lettere så har jeg litt lyst å forsøke med en gang. Men ser for meg at hvis jeg blir gravid å mister på nytt så kommer jeg til å føle at det er min egen feil siden jeg ikke hørte på fastlegen og gynekologen....

feks denne  jordmoren sier i alle svarene at det bare er å prøve med en gang:

http://altformamma.no/fra_a_til_aa/U/tag/page/null/root/tag=gravid%20etter%20sa

Noen erfaringer eller gode råd!?

Anonymkode: 040cc...7cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i samme situasjon, vi valgte å prøve med en gang, men forskjellen er at min lege og gynekolog sa det var grønt lys. :-) Eneste grunnene jeg har lest meg fram på, at noen trenger en stund å komme seg på rent psykisk, i tillegg til at blir man gravid med en gang er det ikke så lett å regne ut nøyaktig termin i starten.

Skrevet

Vi prøvde igjen med en gang og ble gravide på første forsøk. Vet ikke om det er sant, men hørt man er mer fruktbare rett etter en SA.

Anonymkode: 0a601...c56

Skrevet

Gynekologen sa at selv om alt så bra ut så kan det være små rester igjen som hun ikke så, derfor anbefalte hun at man ikke blir gravid på første eggløsning, så man er helt sikker på at det ikke ligger igjen noen mikroskopiske rester. Men siden jeg ikke blør eller har vondt lengre så regner jeg jo med at alt er ute, og hun sa at det vanligvis tar minst to uker før man får eggløsning igjen. Regner uansett med at sjansen for å bli gravid på første forsøk er liten, så ikke helt bestemt meg for om vi skal bruk kondom eller ikke....

psykisk var det fælt de første dagene, men nå vil jeg bare komme meg videre...

Skrevet

I samme situasjon selv her. Mistet 3 januar, var da 12+3. Føler jeg fikk veldig lite info på sykehuset, eneste jeg fikk beskjed om var at han anbefalte meg å vente en mens før vi prøvde igjen, men sa ikke noe om hvorfor da. Fikk så klart spr om det var noe jeg lurte på, men etter en søvnløs natt og kroppen full av morfin klarte jeg egentlig ikke tenke klart i det hele tatt.. Alle spørsmålene kom til meg etterpå.. 

Har googla ganske mye på Detta og finni ut av at vi ikke kommer til å vente med å prøve igjen.. Psykisk sett så er det det rette for meg og typen å bare prøve på med en gang også.. 

Er det kjipeste jeg noen gang har opplevd og har vært ganske langt nede til tider Di siste ukene, så håper det er en ny spire som setter seg fort fast igjen :-) 

Men hvis jeg skulle bli gravid før evt mensen kommer igjen, får man da tidlig UL for å finne ut hvor langt man er på vei..? Noen som vet? 

Skrevet
Den 20. januar 2016 at 19.22, AnonymBruker skrev:

Mistet for noen dager siden (fredag) i uke 9+5, en fæl opplevelse som jeg håper å slippe igjen.

både fastlege og gynekologen jeg ble sendt til anbefalte å ikke prøve igjen på første forsøk, men vente til jeg hadde hatt en mens. Trengte ikke utskrapning da kroppen hadde kvittet seg med alt, og har sluttet å blø, og ikke noe vondt lengre. Fikk beskjed om at alt så bra ut.

men har googlet alt som har om SA å gjøre, og ser på nettet at mange mener at man bør forsøke igjen med en gang, da det er lettere å bli gravid da. Prøvde i 10 måneder før jeg ble gravid nå, så hvis det kan gjøre det litt lettere så har jeg litt lyst å forsøke med en gang. Men ser for meg at hvis jeg blir gravid å mister på nytt så kommer jeg til å føle at det er min egen feil siden jeg ikke hørte på fastlegen og gynekologen....

feks denne  jordmoren sier i alle svarene at det bare er å prøve med en gang:

http://altformamma.no/fra_a_til_aa/U/tag/page/null/root/tag=gravid%20etter%20sa

Noen erfaringer eller gode råd!?

Hei.

jordmoren min sa det bare var å prøve så

fort vi var psykisk klare for det. Kroppen blir gravid igjen når den er klar for det. Men det blir ingen menstermin. Jeg ble gravid igjen 2 uker etter SA. (Jeg blir ganske fort gravid sånn uten om også) 

Anonymkode: 744a8...145

Skrevet

Trist å høre at du har mistet  :(

Nå mistet jeg tidlig (ca. uke 5), så du var jo kommet endel lengre enn meg, men når jeg var til legen så sa hun at det bare var å starte prøvingen med det samme. Det er en myte at man skal hoppe over en periode, men det er noe de anbefalte før... Nå er de fleste leger og gynekologer enige om at det ikke trengs sa hun :)

Uansett hva du velger, masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...