Gå til innhold

NAV/AAP og hobbykurs... Går det bra sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går på NAV og får AAP + ung ufør grunnet depresjon, angst og en masse annen moro. Jobber som ringevikar på en skole så mye som et par ganger i uka på det meste, og det går kjempefint.

Men så fikk jeg et "gavekort" på malekurs av mormoren min i julegave. En kunstner hun kjenner lærer bort til et lite antall elever over et par kvelder i uka. Kurset varer bare en måned, og man får ikke noen kursbevis eller noe sånt (etter det jeg har skønt). Det er bare for gøy, fordi jeg liker å male. 

Er det noe jeg bør si ifra til NAV om? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymkode: 47806...f5e

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei

Anonymkode: 47806...f5e

Forklar?

Skrevet

Så lenge dette ikke kommer i veien for behandling, legetimer, kurs, jobb eller annet du har avtalt med nav (som står i aktivitetsplanen) så burde det gå greit siden dette da kommer til å være i fritiden din. :) kos deg på malekurs.

Anonymkode: 7a539...8c7

• Liker 1
Skrevet

Ja, kos deg på malekurs! Hva du gjør på fritiden din har de ikke noe med. Jeg tar kurs via NKI på fritiden og det har de ingenting med så lenge det ikke krasjer med behandlingen min.

Skrevet

Jeg går på kurs 3 timer, en kveld i uka. Og sier ikke noe til NAV. Nå er jeg langtidssykemeldt, og skal ikke tilbake til min gamle jobb. Skal etter hvert ut i praksis, men de krever at jeg må jobbe minst 50%. Og der er jeg ikke nå. Men jeg begynner å bli sprø, av å ikke gjøre noe. Og ikke være sosial. Så derfor passet et 3 timers kurs perfekt.

Anonymkode: 14527...adc

Skrevet

Haha, nå har jeg allerede spurt NAV, da. De har ikke svart enda, men jeg venter i spenning. Håper de ikke blir sinte...

Skrevet

Greit nok at NAV har masse Naziregler, men et sted går grensa! Det blir som om de skal henge seg opp i at du lager deg en espresso i stedet for traktekaffe. 

Anonymkode: dd2a5...843

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...