Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvordan slette dette? Fikk svar på det jeg lurte på :) 

Endret av Limo
slette
Videoannonse
Annonse
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Jeg kjøpte meg valp i høst etter å hatt lyst i lang tid. Jeg jobber, og går på skole, men det er ikke fulltid . Så har fortsatt mye tid med valpen. Det tar masse tid og energi! Og penger ikke minst. Synes du burde vente til du er litt eldre:) ang skole og jobb så er det noe man må uansett her i livet, så ikke la det hindre deg:) jeg begynner selv å studere medisin til høsten :) 

Anonymkode: 0c7cc...662

Skrevet
2 minutter siden, NasseNøff skrev:

Synes ikke det høres optimalt ut for en valp. 

Det å bli kjent med valpen er ting. En valp og unghund er krevende de to første årene. De krever konstant trening fra den dagen de kommer hjem, til de er rundt 1 år. Da kan du begynne å ro ned litt. Rutiner og hverdagslydighet er viktig å begynne med fra starten av. En valp trenger struktur og rutiner, det å flytte en valp hit og dit, du er hjem så er du ikke hjem, det blir mye for en liten valp. 

I din situasjon så passer katt best. Hvis du har mulighet til katteluke slik at katten kommer seg inn når du ikke er hjem. Helst to katter sammen for da har de hverandre. En ensom innekatt går ikke mener jeg, det er dyreplageri. 

Men valp går nok ikke. Hadde du "bare" gått skole eller jobbet så hadde det gått greit. Men jobb + skole blir for mye for en hund. Jeg mener det er uansvarlig å skaffe seg en hund når man er i en slik situasjon. Og du er attpåtil alene. Hadde du hatt en samboer som "bare" jobber, da hadde det vært noe helt annet. 
Familien din ønsker ikke hund, og det at du skaffer deg hund og tvinger de til å passe hunden vær dag. Det blir som om at de har fått seg hund. De blir knyttet til hunden og hunden blir knyttet til dem. 

Takk for svar! Som jeg skrev så er jeg ekstrahjelp og jobber ikke hver dag. Det er snakk om 2-3 ganger i måneden, maks.

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
Limo skrev (På 20.1.2016 den 18.53):

Takk for svar! Som jeg skrev så er jeg ekstrahjelp og jobber ikke hver dag. Det er snakk om 2-3 ganger i måneden, maks.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Du burde i alle fall være klar over at å få seg egnet bolig som student med hun er kjempevanskelig og gjerne veldig dyrt, om du har tenkt til å bo hjemmefra mens du studerer. Andre aspekter ved hund/valg har jeg nok ikke peiling på ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...