AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #1 Skrevet 20. januar 2016 Skal være helt ærlig, er ikke noe fan av toppturer, skiturer, teltturer, osv. For all del, jeg liker å gå rolige turer i fin natur, en gang i blant, men det er ikke slik at jeg vier av flere timer i uka til den type aktivitet. Trener jo seriøst i gymmen, og går mye til fots, så jeg ser ikke på meg selv som "lat". Men trives helt ærlig best hjemme eller i bymiljø, rett og slett hobbyene mine som gjør det slik. Skal sies at jeg er født og oppvokst på landet/ut i vidda, så har jo alltid vært mye ute. Kanskje traumer derfra som gjør at jeg ikke liker det nå Men, uansett, det virker som om annenhver datingprofil liker å understreke hvor mye han/hun elsker å være ute i naturen. Er det bare ekstremt trendy nå for tia, eller er dette noe som folk flest faktisk brenner for? Føler at det nesten er en stigma ved å trives best i byen Anonymkode: 3827b...882 5 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #2 Skrevet 20. januar 2016 Hehe føler det samme...det er to ting det er tabu å ikke like i min familie; friluft og oppussing. Det er ikke akseptert å ikke ha dette som interesse, og de presser stadig på for at jeg skal bli hekta. Anonymkode: e7102...d11 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #3 Skrevet 20. januar 2016 Du høres ung ut? Og da er det helt normalt å ikke elske turer på de høyeste tinder osv. Mange skriver nok også dette fordi det er litt "trendy" å være sporty og aktiv. Jeg var som deg i mine yngre dager. Jeg hatet feks bærturer og tur med telt takket være min far som var i overkant ivrig på at vi barna skulle elske naturen slik han gjorde. Har tall på hvor mange ganger jeg feks sovna blant bærtuer mens han var på ivrig jakt etter de "beste" bærstedene. Dette selv om det bugnet av bær rundt oss hehe. Jeg begynte igjen å verdsette natur når jeg fikk barn. Og jeg begynte å virkelig elske den igjen etter lang tid med sykdom hvor nettopp naturen ble min vei tilbake til en aktiv hverdag. Så slapp av, du er langt i fra den eneste der ute som ikke setter natur i høysete. Men jeg håper for deg at du finner igjen gleden i den en eller annen gang Anonymkode: b1e33...344 1
Polly Ester Skrevet 20. januar 2016 #4 Skrevet 20. januar 2016 Jeg tror ikke det har noe med alder å gjøre. Jeg er ikke av de yngste og jeg er ikke noe glad i friluftsliv. Jeg føler også det samme fra alle rundt... på datingsider eller på Facebook eller generelt sett: Hvis man ikke er glad i være ute og i friluft og ski og alt det som hører med så er man utafor på en måte. Jeg går sjelden turer. Jeg blir med hvis jeg blir spurt, når jeg har noen å være sammen med, men jeg kan ikke ha i f.eks en datingprofil at jeg "elsker turer i skog og mark". 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #5 Skrevet 20. januar 2016 Jeg elsker å gå tur om våren, sommeren og høsten. Foretrekker fjellturer. Om vinteren vil jeg helst gå i hi... Jeg virkelig hater kulde! Anonymkode: 9f89e...e04 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #6 Skrevet 20. januar 2016 Jepp, i Norge er det dødssynd! Og disse datingprofilene som sier de elsker å gå langt på ski og til fots, de tar jeg med en stor klype salt. Anonymkode: c024a...2b9 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #7 Skrevet 20. januar 2016 Jeg hater å gå tur og jeg trives best i byen og inne. Jeg har oppdaget at det er en dødssynd.. Anonymkode: ffca0...983 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #8 Skrevet 20. januar 2016 Om det hadde stemt at alle single mennesker liker "turer i skog og mark", så hadde skogen vært tjukt med folk. Noe den ikke er. Eneste stedet man treffer folk omtrent, er rundt løyper som Sognsvann eksempel (om man bor i Oslo). Går man 10 minutter unna hovedgata der, så treffer man nesten ikke på noen. Har vært sammen med slike "friluftsmennesker" før. Som først påstår at de er glade i å gå turer. Og når man tar de med på tur, så finner man ut at det bare er å gå tre kvartaler mellom cafeene de egentlig mente. Nå har jeg hunder, så det å gå tur er en del av livet mitt. Men selv hundedamer jeg har datet har jo ikke ville gå mer enn toppen en halvtime.... Så 90% av det er nok trendy, prøve å virke mer sporty og aktiv enn det man er etc Anonymkode: e9d16...43b 1
Version 2.0 Skrevet 20. januar 2016 #9 Skrevet 20. januar 2016 (endret) Jeg liker heller ikke fjellturer, skogsturer og lignende. Trives best med å trene innvendig og å gå i byen, eventuelt gå i parkområder. Jeg er ikke veldig ung og har barn og hele pakka. Så du her over som hevder det har med alder å gjøre tar nok feil. Jeg synes naturen er helt nydelig, men jeg har ikke en stor iger etter å ta på meg klatreutstyr og karabinkroker. (<---- Bare hvis det er innendørs ) Endret 20. januar 2016 av Version 2.0 1
Sandie Skrevet 20. januar 2016 #10 Skrevet 20. januar 2016 Det er mange som skryter på seg hvor godt de liker fjellturer og friluftsliv.Virkeligheten er ofte en annen,etter min erfaring.De ønsker vel å skape et inntrykk av at de er aktive og sporty,og ikke sitter på et mørkt kott og spiller data 24/7. 1
Cata Skrevet 20. januar 2016 #11 Skrevet 20. januar 2016 Natur gjør seg ikke så aller verst på postkort... Jeg er svært godt voksen og kan ikke fordra skog og mark. Ikke desto mindre så begynte jeg å gå litt i naturen i fjor høst, som en del av trening og trim og det var mindre ille nå enn da jeg var yngre. Så til sommeren skal jeg faktisk utfordre meg selv litt og prøve både hytteturer (DNT) og muligens også camping. Men jeg tror aldri jeg kommer til å skryte på meg den store sansen for friluftsliv.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #12 Skrevet 20. januar 2016 Heller ikke glad i det, og er ikke spesielt ung.Flyttet fra Norge pga for mye natur og lite byer Anonymkode: c8d7c...0bb 1
Gjest Handymanhedmark Skrevet 21. januar 2016 #13 Skrevet 21. januar 2016 Ser jo på flere profiler at mange elsker å gå turer i skog og mark og på fjellet..... Lurer jaggu på hvor disse er hen i skogen. Jeg bruker mye av min fritid ute inaturen, grunnen er fordi jeg er glad i frisk luft. Gleden over å sitte ved et bål mens kaffekjelen koker og stillheten er tilstede er noe jeg verdsetter. Aldri satt mine bein på et treningssenter og kommer aldri til å gjøre det heller. Gi meg heller en øks slik at jeg kan felle et tre.
Okapi Skrevet 21. januar 2016 #14 Skrevet 21. januar 2016 Jeg tror mange er redde for å virke late. Å ikke trene aktivt er visst en sosial dødssynd nå for tida, selv om man er ellers i god form. Som jeg nevnte i en annen tråd, "hater toppturer, elsker Netflix, feitere i virkeligheten" har ærlig talt blitt en profiltekst jeg setter pris på hos jenter, selv om jeg selv liker å stikke til skogs med teltet iblant. Alt for å slippe den demonstrative friskusgreia. 1
Polly Ester Skrevet 21. januar 2016 #15 Skrevet 21. januar 2016 Når man skriver at man "liker/elsker turer i skog og mark" så er det litt som en helgardering. De skriver ikke at de stadig er på tur eller ute i friluft, de sier at de liker det... 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #16 Skrevet 21. januar 2016 Synd at folk føler at de må lyve om dette for å virke attraktive, ja. Da er jo profilene (desto mer) uærlige og gjør det vanskeligere for folk å finne noen de faktisk passer sammen med. Jeg hadde blitt rimelig irritert hvis jeg ble kjent med en mann som påsto at han elsket å gå lange turer i skog og mark, og som viste seg å bare være en sofaslave som heller vil spille pc-spill enn å være med ut på turene jeg foreslår. På samme vis.. er det ikke enklere for late folk å finne seg en passende partner hvis begge to turte å innrømme at de er late. "Jeg liker ikke turer i skog og mark. Vil ligge inn". "Jeg og! Da passer vi sammen!" Har aldri skjønt vitsen med å lyve på seg ting for å virke attraktiv. Før eller siden kommer sannheten fram uansett, og da blir du jo bare en skuffelse på den andre parten. Og hvorfor sikte på å være en skuffelse? Anonymkode: 45413...b76 4
Polly Ester Skrevet 21. januar 2016 #17 Skrevet 21. januar 2016 Jeg har en profil på sukker (har ikke vært aktiv på lenge av mangel på god profiltekst) og der skrev jeg at jeg liker bedre kvelder enn morgninger og at jeg ikke sliter ut moder natur... Det kan nok være en grunn til at ingen tok kontakt, men jeg gidder ikke lyve på meg en tur i skog og mark. Det vil jo bare straffe seg siden, som ABb76 sier over her. 2
Teethgrinding Skrevet 21. januar 2016 #18 Skrevet 21. januar 2016 Jeg kjenner jeg syns vi er et veldig opptatt og traurig folkeslag her i nord. Alle skal være som sin nabo, men mest for syns skyld.
Summers Skrevet 22. januar 2016 #19 Skrevet 22. januar 2016 Den 1/20/2016 at 18.17, AnonymBruker skrev: Men, uansett, det virker som om annenhver datingprofil liker å understreke hvor mye han/hun elsker å være ute i naturen. Er det bare ekstremt trendy nå for tia, eller er dette noe som folk flest faktisk brenner for? Anonymkode: 3827b...882 De skriver vel "liker" og ikke "elsker"? Tror det er noe av forklaringen for å like å være i naturen kan jo bety hva som helst. Alt fra noen korte turer i lysløyper til Lars Monsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå