AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #1 Skrevet 20. januar 2016 "Du bør være aktiv" står det på mange sukkerprofiler, altså hos mennene. Hva mener de? Jeg står på ski, går turer, går på spinning en gang i uken, på sommeren går jeg gjerne fra hytte til hytte i en uke. Jeg anser meg som aktiv. Men siden jeg elsker mat veier jeg 20kg mer enn hva BMIen tilsier er normalvektig. Det hindrer meg ikke i noen aktiviteter. Vil jeg være utelukket? Anonymkode: e4944...1e2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #3 Skrevet 20. januar 2016 Jeg leser "du må være aktiv" som litt underforstått at de vil ha en som er i god form = slank. Det er ofte ikke greit å skrive det direkte, så det pakkes litt inn i 'glad i å trene', 'aktiv', og 'tar vare på seg selv'. Det er ikke verre enn at du har helfigur bilde av deg selv, så ser de hvordan du ser ut. Anonymkode: 908da...d8f 6
Belladonna Skrevet 20. januar 2016 #4 Skrevet 20. januar 2016 "Aktiv" betyr ikke det samme som "tynn". Det betyr vel strengt tatt bare at du liker å gjøre ting, være i aktivitet. Det kan være å like å gå turer, eller å reise. Det har egentlig ikke noe med hvordan du ser ut å gjøre, men hvordan du er som person 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 20. januar 2016 #5 Skrevet 20. januar 2016 Se på fyren. Hvis han er har for mye også så kan du tolke det bokstavelig.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #6 Skrevet 20. januar 2016 3 minutter siden, Belladonna skrev: "Aktiv" betyr ikke det samme som "tynn". Alle vet at det ikke betyr det samme. Poenget er at folk benytter seg av kodeord når de beskriver den ideelle partner, i frykt for å fremstå som overfladisk (eller i menns tilfelle, misogyni). Anonymkode: 908da...d8f 5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #7 Skrevet 20. januar 2016 Ser for meg to typer "aktiv" 1) Trener, driver på med sport, osv. 2) Elsker å gå tur i marka, toppturer, friluft, osv. Anonymkode: 91689...e0f 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #8 Skrevet 20. januar 2016 Du bør være aktiv... i senga. Helst, mener de vel. Anonymkode: 768c2...1ba 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #9 Skrevet 20. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg leser "du må være aktiv" som litt underforstått at de vil ha en som er i god form = slank. Det er ofte ikke greit å skrive det direkte, så det pakkes litt inn i 'glad i å trene', 'aktiv', og 'tar vare på seg selv'. Det er ikke verre enn at du har helfigur bilde av deg selv, så ser de hvordan du ser ut. Anonymkode: 908da...d8f Sånn leser jeg det og, og det er sånn jeg tenker om menn. Anonymkode: c2c70...74e
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #10 Skrevet 20. januar 2016 Jeg tenker at det betyr at du må være sporty. Men jeg tror også mange menn forbinder aktiv og sporty med slank... Men som en annen sa, ha helbilde av deg selv så lukes jo de ut som leter etter tynne jenter. Anonymkode: e9dac...f63
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #11 Skrevet 20. januar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: "Du bør være aktiv" står det på mange sukkerprofiler, altså hos mennene. Hva mener de? Jeg står på ski, går turer, går på spinning en gang i uken, på sommeren går jeg gjerne fra hytte til hytte i en uke. Jeg anser meg som aktiv. Men siden jeg elsker mat veier jeg 20kg mer enn hva BMIen tilsier er normalvektig. Det hindrer meg ikke i noen aktiviteter. Vil jeg være utelukket? Anonymkode: e4944...1e2 Hvis jeg var ute etter en mann så ville jeg hatt en som jeg hadde kategorisert som aktiv og da forventer jeg noenlunde veltrent. Det er fordi jeg tror ikke en som er overvektig klarer å være på mitt aktivitetsnivå som er spinning og styrke tre-fire ganger i uken og mye løpe/fjellturer i sommerhalvåret. Anonymkode: 5406d...8f1
Gjest Edain Skrevet 20. januar 2016 #12 Skrevet 20. januar 2016 Som nevnt over her; jeg tolker det også derhenn at det betyr at du er relativt slank, har et nokså sunt kosthold og trener regelmessig, da gjerne på helsestudio. Men det kan jo for all del også bety at man liker den mer dagligdagse aktiviteten som turgåing, fjelltur osv.
herremann Skrevet 20. januar 2016 #13 Skrevet 20. januar 2016 for meg er å være aktiv er ikke ensbetydende med treninig, men at du liker å bevege deg. gå turer, besøke venner, ta en tur ut i båten, reising etc. egentlig alt som får deg opp av sofaen og ut av huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå