AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #1 Skrevet 20. januar 2016 Har lest mye i tråden for samliv. Her er det mange som klager over partneren sin. De har ofte flere barn, eier hus sammen, har vært sammen i mange år og er inne i en periode av forholdet hvor alt føles dritt. 90% av de som svarer i tråden råder TSene til å gå fra den elendige samboeren. Andre spør hvorfor de ble sammen og fikk barn med en de ikke liker. Herregud. Jeg river meg i håret. Er det ingen med livserfaring her inne på forumet? Er 90% av brukerne her inne under 25 år og aldri vært i et langvarig forhold? Virker ikke som rådgiverne her inne har peiling..... Anonymkode: 74246...ff8 1
Silenox12 Skrevet 20. januar 2016 #2 Skrevet 20. januar 2016 På disse sidene du nevner er det mange umodne jentunger og sure kvinnfolk. Man leser sjeldent reflekterte gode råd på de sider.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #3 Skrevet 20. januar 2016 Kan du vise til en tråd du mener der 90% mener TS skal gå fra partneren sin (utenom utroskap og vold)? For jeg må helt ærlig si at jeg har ikke sett det du har. Anonymkode: da0e4...ce2 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #4 Skrevet 20. januar 2016 Takk for konstruktiv kritikk, jeg generaliserte veldig. Ser den. Bare lurer på hvem som etter ørten år med partner, går fra h°n på grunn av en periode med krangling/lite sex etc.. Dessuten er det ikke like enkelt å kvitte seg med partner, som med en melkekartong, eller? Er mange som mener det, og er jo veldig mange som lever hele livet i kortvarige forhold... kanskje derfor de blir så korte da.. Anonymkode: 74246...ff8
Gjest Aye Skrevet 20. januar 2016 #5 Skrevet 20. januar 2016 Mitt råd. La vær å få barn. Da går 90% av alle forhold til helvete.
Gjest Aye Skrevet 20. januar 2016 #6 Skrevet 20. januar 2016 Dessuten liker de fleste å få folk til å gå fra hverandre. Spesielt bitre kvinner ber andre kvinner gå fra mannen for alt er hans feil og menn er noe dritt som de helst skal leve uten.
Cambria Skrevet 20. januar 2016 #7 Skrevet 20. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har lest mye i tråden for samliv. Her er det mange som klager over partneren sin. De har ofte flere barn, eier hus sammen, har vært sammen i mange år og er inne i en periode av forholdet hvor alt føles dritt. 90% av de som svarer i tråden råder TSene til å gå fra den elendige samboeren. Andre spør hvorfor de ble sammen og fikk barn med en de ikke liker. Herregud. Jeg river meg i håret. Er det ingen med livserfaring her inne på forumet? Er 90% av brukerne her inne under 25 år og aldri vært i et langvarig forhold? Virker ikke som rådgiverne her inne har peiling..... Anonymkode: 74246...ff8 Haha, jeg er litt enig med deg. Og jeg er under 25! men jeg blir også overraska når jeg havner inne på en tråd med folk som spør om råd, og de skriver så lite om situasjonen at det er umulig å sette seg inn i den. Og enda værre - folk gir råd på så lite informasjon! Selvfølgelig generalisere du veldig nå, og det finnes jo de trådene hvor det gis gode råd (etter min mening), men er enig i at "dump han" blir skrevet litt for ofte.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #8 Skrevet 20. januar 2016 Jeg synes mange av rådene er gode. Problemet er, som du skriver, at man ikke kaster fra seg partner som en tom melkekartong. Så enkelt er vi ikke skrudd sammen, jeg hadde nær sagt i mange tilfeller dessverre. Livets erfaringer forteller meg at mange burde gjort nettopp det, kastet dem når de var tomme istedet for å samle på dem. De bare hoper seg opp og til store irriterende hauger og før eller siden blir du jo uansett nødt til å gå løs på oppgaven med å få de kastet Slik er det også med forhold som egentlig ikke har livets rett, det er i bunn og grunn ingen grunn til å kjempe for dem og bruke av sin snaue tilmålte tid på å gjøre det. Så jeg tror ikke at svarene reflekterer bare unge, uerfarne mennesker med lite forholdserfaring. Min oppfatning er at vi er mange med erfaring og denne erfaringen gjør at vi sitter med "løsningen". At svarene i disse trådene ikke er lette å etterfølge burde kanskje legges til hver gang man gir dem. De fleste av oss vet jo at hjertet/følelser forkludrer mye. Hadde vi kunnet skrudd av følelser og kun handlet i tråd med hva den rasjonelle delen av oss forteller oss, hadde vi vært spart for mye elendighet Anonymkode: 0e7b0...ba3 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 20. januar 2016 #9 Skrevet 20. januar 2016 Vel, det åpenbare svaret som pleide å være på kg, nemlig "Sett deg ned å prat med han/henne" har gått av moten. Det er for åpenbart at det burde skje, så de som sa det ble hysjet ned og nå er det "Kast han/hun som en tom melkekartong" som gjelder. Jeg skal ærlig innrømme at jeg foretrekker å lese det siste svaret. Hva kan vi hjelpe med? Ingenting. Om de ikke har forstått at man må snakke med partneren sin, er det ikke håp lenger. TS er også ofte bare ute etter å få ut litt frustrasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå