AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #1 Skrevet 20. januar 2016 La oss si at man er ute med en gjeng og spiser (f eks tapas). Man spiser langt mindre enn de andre, og har kanskje drukket alkoholfritt hele kvelden. Når regningen kommer foreslår en av "storspiserne" (i mangel på bedre ord) å dele regningen slik at alle betaler det samme. Er det greit å si at man helst vil betale kun for det man har spist/drukket selv, eller er dette å være gjerrig? Kan jo legge til at jeg ved flere anledninger har tatt hele regningen uten å forvente noe tilbake, og jeg spanderer gjerne på en god venn. Men når det FORVENTES at jeg som spiser som en spurv skal være med på å betale for andre, så har jeg ikke lyst til å gjenta opplevelsen. Skjønner jo at de som spiser mye kommer godt ut av det ved å dele regningen slik at alle betaler det samme... Anonymkode: f2457...107 1
peppermyntete Skrevet 20. januar 2016 #2 Skrevet 20. januar 2016 Hva med en mellomting? Alle betaler for eget drikke men deler på maten? 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #3 Skrevet 20. januar 2016 Det er helt uaktuelt for meg å gå med på å dele regningen på antall personer, uavhengig av hvor mye personen har spist/drukket for. Det er jo en helt idiotisk ordning, som jeg heldigvis aldri har støtt på i Norge. Her til lands er det da mest vanlig at man betaler for det man selv har spist, og ferdig med det. Jeg hadde hatt null problem med å si ifra at nei, beklager, jeg har bare spist/drukket for x antall kroner, og det er det jeg akter å betale. Det er ikke kjipt, det er fornuftig. Du har selv ansvar for egen økonomi, da kan du ikke la andre ta fra deg kontrollen for hvor mye penger du ender opp med å bruke på å spise ute på denne måten. Anonymkode: 162a8...052 2
celine Skrevet 20. januar 2016 #4 Skrevet 20. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: La oss si at man er ute med en gjeng og spiser (f eks tapas). Man spiser langt mindre enn de andre, og har kanskje drukket alkoholfritt hele kvelden. Når regningen kommer foreslår en av "storspiserne" (i mangel på bedre ord) å dele regningen slik at alle betaler det samme. Er det greit å si at man helst vil betale kun for det man har spist/drukket selv, eller er dette å være gjerrig? Kan jo legge til at jeg ved flere anledninger har tatt hele regningen uten å forvente noe tilbake, og jeg spanderer gjerne på en god venn. Men når det FORVENTES at jeg som spiser som en spurv skal være med på å betale for andre, så har jeg ikke lyst til å gjenta opplevelsen. Skjønner jo at de som spiser mye kommer godt ut av det ved å dele regningen slik at alle betaler det samme... Anonymkode: f2457...107 I og med at en spurv spiser flere ganger sin egen vekt daglig, vil jeg tro at du kommer godt utav det, om dere deler likt Men ja, jeg syns det er helt greit at du sier fra at det ikke er greit! Det burde ikke være noe problem å finne nøyaktig beløp - de fleste har jo kalkulator på tlf.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå