Olive_North Skrevet 20. januar 2016 #1 Skrevet 20. januar 2016 På fredag skal jeg ta ut p-staven. Jeg har hatt den i tre år, og den har vandret langt fra hvor den ble satt inn. Den plager meg mye ved trening, jeg har så og si konstant blåmerke og ubehageligheter der den ligger. To perifere venninner av meg ble sendt fra fastlege til sykehus fordi legen ikke klarte å dra ut staven, den ene satt visst fast i muskelen, har noen andre opplevd dette? Hvordan var det å ta den ut? Hvor lang tid tok det før du kunne bruke armen som normalt? (Trening?) Hvilken prevensjon gikk du for etter p-staven? Og er du forbøyd?
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #2 Skrevet 20. januar 2016 Tok ut min i slutten av november, fastlegen klarte det ikke så måtte til gynekolog. Satt først bedøvelse, smitta opp og fikk den ut etter noen min bare. Sydde ett sting og fikk plaster på. Hadde på plaster i ca 2 uker, skiftet når jeg måtte det, dusjet også med plaster. Nå har jeg et rødt merke på ca 1 cm, mye arrvev osv. Så det vil nok bli mindre synlig etterhvert. Jeg kunne ikke trene og bruke armen helt normalt før etter 2 uker da stinget var borte. Fikk et skikkelig blåmerke og var øm en stund. Men alt i alt gikk det ganske greit nå går jeg ikke på noe, prøver å bli gravid. Har mensen helt som normalt nå. Anonymkode: 78d1f...052
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #3 Skrevet 20. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Tok ut min i slutten av november, fastlegen klarte det ikke så måtte til gynekolog. Satt først bedøvelse, smitta opp og fikk den ut etter noen min bare. Sydde ett sting og fikk plaster på. Hadde på plaster i ca 2 uker, skiftet når jeg måtte det, dusjet også med plaster. Nå har jeg et rødt merke på ca 1 cm, mye arrvev osv. Så det vil nok bli mindre synlig etterhvert. Jeg kunne ikke trene og bruke armen helt normalt før etter 2 uker da stinget var borte. Fikk et skikkelig blåmerke og var øm en stund. Men alt i alt gikk det ganske greit nå går jeg ikke på noe, prøver å bli gravid. Har mensen helt som normalt nå. Anonymkode: 78d1f...052 Snitta opp ** Anonymkode: 78d1f...052
Olive_North Skrevet 20. januar 2016 Forfatter #4 Skrevet 20. januar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tok ut min i slutten av november, fastlegen klarte det ikke så måtte til gynekolog. Satt først bedøvelse, smitta opp og fikk den ut etter noen min bare. Sydde ett sting og fikk plaster på. Hadde på plaster i ca 2 uker, skiftet når jeg måtte det, dusjet også med plaster. Nå har jeg et rødt merke på ca 1 cm, mye arrvev osv. Så det vil nok bli mindre synlig etterhvert. Jeg kunne ikke trene og bruke armen helt normalt før etter 2 uker da stinget var borte. Fikk et skikkelig blåmerke og var øm en stund. Men alt i alt gikk det ganske greit nå går jeg ikke på noe, prøver å bli gravid. Har mensen helt som normalt nå. Anonymkode: 78d1f...052 Oj! såppass ja, jeg kjenner at jeg ikke har så veldig lyst til å trappe ned på treningen. 😑 takk for svar. Måtte du til legen for å fjerne stinget? lykke til med prøvingen
pippip Skrevet 20. januar 2016 #5 Skrevet 20. januar 2016 Jeg fjernet min hos fastlegen. En bedøvelsessprøyte, et lite snitt og den var ute. Trengte ikke å sy, fikk bare beskjed om å kjøpe små strips som holdt det lille såret sammen. Måtte være forsiktig med trening av armen 1-2 dager, det er for å reduserer sjansen for arr. Jeg har et bittelite arr, men jeg må lete for å finne det så tviler på at noen andre enn meg kan se det.
Olive_North Skrevet 20. januar 2016 Forfatter #6 Skrevet 20. januar 2016 1 time siden, pippip skrev: Jeg fjernet min hos fastlegen. En bedøvelsessprøyte, et lite snitt og den var ute. Trengte ikke å sy, fikk bare beskjed om å kjøpe små strips som holdt det lille såret sammen. Måtte være forsiktig med trening av armen 1-2 dager, det er for å reduserer sjansen for arr. Jeg har et bittelite arr, men jeg må lete for å finne det så tviler på at noen andre enn meg kan se det. Takk for svar lå staven like under huden hos deg?
pippip Skrevet 20. januar 2016 #7 Skrevet 20. januar 2016 7 timer siden, Olive_North skrev: Takk for svar lå staven like under huden hos deg? Ja jeg tror det. Kunne dytte på den hvis jeg ville.
Olive_North Skrevet 21. januar 2016 Forfatter #8 Skrevet 21. januar 2016 19 timer siden, pippip skrev: Ja jeg tror det. Kunne dytte på den hvis jeg ville. Ok, takk det kan ikke jeg, må jobbe skikkelig for å finne den. Hm
Olive_North Skrevet 22. januar 2016 Forfatter #9 Skrevet 22. januar 2016 Hah vuææ! fjernet staven i sta, legen sa ho pleide å gjøre snittet ca 3mm langt og dra ut staven på 1 2 3. Hun startet, men brukte tid snittet ble ganske langt og jeg måtte få to sting, for p-staven har på en aller annen måte bøyd seg. Og den så ut som en L, ikk rart jeg har hatt vondt i armen 😅 gjorde de ikke vondt da 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå