–sahra– Skrevet 12. oktober 2004 #21 Skrevet 12. oktober 2004 °Fly °Edderkopper °Miste de jeg elsker i en forferdelig ulykke °Få en skrekkelig sykdom og dø ung og sulten °Bilulykker generellt
Gjest gjest1 Skrevet 12. oktober 2004 #22 Skrevet 12. oktober 2004 -Skygger -Mørket -Mopeder (jeg aner ikke, men får en guffen følelse hver gang de kjører forbi. Ser jeg en komme før jeg har nådd innkjørselen min begynner jeg faktisk å løpe) -Bildemanipulasjoner -De jævlige billene som kommer på våren og legger egg og dauer etter ei uke -døden -nissen
Gjest Virvel Skrevet 12. oktober 2004 #23 Skrevet 12. oktober 2004 Da jeg var liten var jeg forresten redd for skjegg. Slå den!
Gjest Lizbet Skrevet 12. oktober 2004 #24 Skrevet 12. oktober 2004 Jeg har småkryp fobì.....nå jobber jeg med meg selv for ikke å viderebringe redselen til datteren min. Husker fremdeles mammas hyl når det var edderkopper på badet....merkelig at jeg ikke er livredd slike. Er redd for ormer og slanger. Og kan ikke fordra å måtte ringe fremmede mennesker, gjøre ting for første gang, komme for seint (for det medbringer uønsket oppmerksomhet).....men vet ikke om det teller som redd for.... Gjør det?
Gjest Virvel Skrevet 12. oktober 2004 #25 Skrevet 12. oktober 2004 Og kan ikke fordra å måtte ringe fremmede mennesker, gjøre ting for første gang, komme for seint (for det medbringer uønsket oppmerksomhet).....men vet ikke om det teller som redd for.... Gjør det? Jeg er i hvert fall livredd for sånt - hvorfor skulle de være dårligere enn andre fobier?
LilleMy Skrevet 12. oktober 2004 #26 Skrevet 12. oktober 2004 Jeg er redd og engstelig for at jeg eller noen av mine skal måtte opplve brann..... får gåsehud bare av å skrive det ned her :-? .
-Fisken- Skrevet 12. oktober 2004 #27 Skrevet 12. oktober 2004 - at noe skal skje de jeg er glad i - at jeg ikke skal få gode nok karakterer - at jeg skal legge på meg - at jeg aldri møter en jeg kan dele livet med - at jeg ikke blir likt av andre/ikke er bra nok for noen som betyr noe for meg
blå Skrevet 13. oktober 2004 #28 Skrevet 13. oktober 2004 Jeg er mest redd for at det skal skje noe med sambo eller familien min. Desverre går jeg rundt å engster meg for dette ganske ofte, og det kan bli veldig slitsomt. Ellers er jeg litt småredd for: -høyder -edderkopper -veldig høye ting (som bygg, master osv.) -Onkelen min (han er nifs, og har en skummel stemme)
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2004 #29 Skrevet 13. oktober 2004 Edderkopper, terror, døden, at jeg skal oppleve kjærlighetssorg en gang til, opptre for mange mennesker på en scene, dra på overnattingsturer med ukjente mennesker.
Sommerfugl83 Skrevet 13. oktober 2004 #30 Skrevet 13. oktober 2004 Jeg er livredd for å ringe til folk jeg ikke kjenner' date=' og liker meg generelt svært, svært dårlig når jeg må gjøre ting jeg ikke har gjort før helt alene. Jeg er også ganske skeptisk til fremmede mennesker, og hater forandringer. Alt var bedre før. Det jeg er aller mest redd for, er vel å være alene. Ikke fysisk alene, jeg kan godt være helt alene i huset for eksempel, men jeg er veldig redd for at folk skal slutte å like meg slik at jeg ender opp uten noen som bryr seg om meg. Også er jeg redd for å mislykkes. Jeg er og har alltid vært blant de beste i det meste (oi, det rimte) som har med skolen å gjøre, og alle har så store forventninger til meg, og jeg stiller veldig høye krav til meg selv. Jeg er redd for å skuffe alle dem som tror jeg kan alt, og ikke minst er jeg redd for å skuffe meg selv.[/quote'] Helt merkelig.... men det er som om jeg skulle ha skrevet det selv :o .... skummelt.... Også er jeg redd for edderkopper og veps....
*M* Skrevet 13. oktober 2004 #31 Skrevet 13. oktober 2004 Merker at jeg er redd for mye. - Slanger (spesielt de som biter) - Ikke kunne klare meg selv - Ikke "bli til noe" - Å stå helt alene (uten venner og familie) - Liker heller ikke å snakke med fremmede mennesker i telefonen (så det ble nevnt) - Hater å fortelle om meg selv (f.eks ved studiestart, i møte med venners venner osv.) listen kunne vært lenger, men jeg setter strek her.
Gjest gjest1 Skrevet 13. oktober 2004 #32 Skrevet 13. oktober 2004 Litt redd for edderkopper, men ikke verre enn at jeg lar dem være i fred. Jeg kan bare ikke TA i dem. Redd for at noe skal skje med dem jeg er glad i selvfølgelig, men det er vel naturlig - det regnes neppe som noen fobi eller irrasjonell frykt. Et snev av sosialangst har jeg nok Dere som er redde for telefonen, mørke rom, edderkopper osv.... hva er det verste som kan skje dersom dere utsettes for disse tingene? DET kan være lurt å tenke på for å "øve" bort redslene sine. HVA ER DET VERSTE SOM KAN SKJE??
Tuddelidu Skrevet 13. oktober 2004 #33 Skrevet 13. oktober 2004 Det verste som kan skje er at det kommer et gjenferd og jeg dør av skrekk
Suzy Skrevet 13. oktober 2004 #34 Skrevet 13. oktober 2004 Edderkommer og et par flyvedyr gir meg litt hetta.. også liker jeg ikke å ringe til folk jeg ikke kjenner.
NorthFace Skrevet 14. oktober 2004 #35 Skrevet 14. oktober 2004 Jeg er redd for å tenke på døden, fordi det gir meg ofte angst anfall. Det jeg er redd for er tanken på å bli helt borte, fordi dette er den eneste form for eksistens som jeg kjenner... Hvis noen forstår...
*Lene* Skrevet 14. oktober 2004 #36 Skrevet 14. oktober 2004 Litt redd for edderkopper, men ikke verre enn at jeg lar dem være i fred. Jeg kan bare ikke TA i dem. Redd for at noe skal skje med dem jeg er glad i selvfølgelig, men det er vel naturlig - det regnes neppe som noen fobi eller irrasjonell frykt. Et snev av sosialangst har jeg nok Dere som er redde for telefonen, mørke rom, edderkopper osv.... hva er det verste som kan skje dersom dere utsettes for disse tingene? DET kan være lurt å tenke på for å "øve" bort redslene sine. HVA ER DET VERSTE SOM KAN SKJE?? At edderkoppen er på kroppen min.... Liten historie: Jeg bodde i en sokkelleilighet engang, som bugnet av edderkopper... En morgen jeg hadde kledd på meg, sto jeg foran speilet for å ordne meg...Hva ser jeg? Jo, en edderkopp som tusla oppå skulderen min... :hår: Jeg var levende død i mange minutter....først hysterisk....så bare i sjokk... Jeg hyperventilerte faktisk... uff... Vet det er barnslig, og at den ikke kan skade meg..Men yack... Stoortrives i 3. etg nå..hehe.. Ikke sett en eneste edderkopp i leiligheten....
Jens Skrevet 14. oktober 2004 #37 Skrevet 14. oktober 2004 Jeg er redd for å tenke på døden' date=' fordi det gir meg ofte angst anfall. Det jeg er redd for er tanken på å bli helt borte, fordi dette er den eneste form for eksistens som jeg kjenner... Hvis noen forstår...[/quote'] Northface, der satte du ord på min største redsel.... Er livredd for å bli borte, og att livet bare går videre, og att jeg aldri får være sammen med min kjære igjen..
Arkana Skrevet 14. oktober 2004 #38 Skrevet 14. oktober 2004 En som har en fobi kan ikke bare tenke på "hva er det verste som kan skje". De som har fobier vet meget godt at det er irrasjonelt, og kan godt uttrykke at h*n vet at ingenting farlig vil skje, men frykten og ønsket om å stikke av er der likevel. Hadde man bare kunnet "tenke bort" en redsel hadde vi vel ikke hatt noe som het fobier.
Gjest gjest1 Skrevet 14. oktober 2004 #39 Skrevet 14. oktober 2004 Man kan nesten tenke bort mange redsler. Men man må gjøre det aktivt, og presse seg selv. Så lenge man vet ting ikke er farlig så kan man tvinge seg selv.. Jeg er redd edderkopper jeg, og jeg tar ikke i en edderkopp - ikke i en død en heller, men jeg har i hvert fall kommet så langt at de får lov å gå over gulvet mitt eller sitte på veggen min uten at jeg blir stiv og får pusteproblemer. bare de ikke går på meg Noen fobier er selvfølgelig helt ekstreme, men de kan man få hjelp med fra profesjonelt hold. Det er mulig. Hjernen må bare omprogrameres - det er det som er vet du Jo, en liten ting til. Mange med fobier og redsler, vil ikke prøve å bli kvitt dem engang. Jeg har en datter med fullstendig fobi mot edderkopper, og det er ikke snakk om å prøve og komme over det en gang. det er er bare Nei, jeg hater de!!
Gjest Livredd Skrevet 22. oktober 2004 #40 Skrevet 22. oktober 2004 Det er så fælt å være redd. Vondt at så mange her er redde. Jeg føler meg aldri trygg jeg. Jeg er så redd at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre.. :cry: :-( :veldigsur: :hår:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå