Gå til innhold

Hva er dere redde for?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Livredd

Jeg er redd for absolutt alt. Jeg er så redd at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Livredd. Alt er skummelt og skremmende.

Hva er dere redde for? :grine:

Jeg bare lurer jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Genevieve

Hvis du ønsker respons på innlegget ditt må du nok formulere deg tydeligere enn dette. Kan du ikke sette ord på hva du er redd for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fobier for;

Ikke å finne frem til nye steder, eller til steder jeg kun har gått andre veien i mørke (slik at jeg egentlig ikke vet hvordan det ser ut i dagslys).

Bier og vepser, er rett og slett livredd når de kommer i nærheten, stivner og kaldsvetter. Enda jeg vet at jeg ikke er allergisk.

Ikke å mestre alt jeg tar på meg, jeg får vondt i magen og kjenner at jeg har lyst til å begynne å grine om jeg må gi tapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er livredd edderkopper.

Jeg er redd for nye ting, steder og situasjoner, snakke i telefon, konfrontere folk, treffe kjentfolk på gata/ i butikken o.l. at noe skal skje med bilen mens jeg kjører... +++++

Som du skjønner, så holder jeg meg stort sett hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Livredd

Jeg er redd for ting som egentlig ikke er noe å være redd for. Frittflytende redsel og angst.

Jeg er bla. redd for store bygninger, buss, mennesker, være alene, gå i skogen, sove, lage middag, se på Tv osv. Absolutt alt.

Jeg vet ikke hvorfor jeg er så redd. Jeg vet ingenting jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørket, bier/veps/edderkopper (men ikke verre enn at jeg klarer å kverke dem selv) og en smule husredd også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er livredd for å ringe til folk jeg ikke kjenner, og liker meg generelt svært, svært dårlig når jeg må gjøre ting jeg ikke har gjort før helt alene. Jeg er også ganske skeptisk til fremmede mennesker, og hater forandringer. Alt var bedre før. Det jeg er aller mest redd for, er vel å være alene. Ikke fysisk alene, jeg kan godt være helt alene i huset for eksempel, men jeg er veldig redd for at folk skal slutte å like meg slik at jeg ender opp uten noen som bryr seg om meg. Også er jeg redd for å mislykkes. Jeg er og har alltid vært blant de beste i det meste (oi, det rimte) som har med skolen å gjøre, og alle har så store forventninger til meg, og jeg stiller veldig høye krav til meg selv. Jeg er redd for å skuffe alle dem som tror jeg kan alt, og ikke minst er jeg redd for å skuffe meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjemperedd for og legge meg når gubben er på nattevakt....

Jeg er livredd edderkopper og har dessverre smittet det over på min mellomste sønn.

Jeg er livredd for og få meg en på trynet når jeg snakker til noen som sniker i køen....

Jeg tvinger meg selv til og gå i skogen alene for det er skummelt.........

Og jeg er redd det skal skje noe uansett hva med mine aller nærmeste som betyr utrolig mye for meg...........

Ellers er jeg redd for mye, men det tar lang tid og skrive om det her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for å gjøre nye ting. Jeg er også redd for å ikke ha kontrollen, at jeg skal være med på noe som jeg ikke vet hva innebærer eller hvor er eller hva som kommer til å skje. Jeg har panikk for edderkopper og kryp generelt, blir helt stiv, hopper og skjelver. Jeg får prestasjonsangst om jeg må legge frem noe, eller pressentere meg selv til mange som hører på. Liker ikke passere folk på gaten, prøver å ungå blikkontakt. Jeg er mørkredd, redd for å lukke vinduene når det er mørkt ute, og redd for at noen skal sette en fot i mellom når jeg smeller igjen døren og det er mørkt ute. Jeg er redd for å være i båt, er usikker på sjøen. Liker ikke å snakke i telefon, kan få akutt løs mage når jeg må ringe et sted. Jeg er også redd for å være alene, alene på den måten at ingen liker meg eller er glad i meg, følelsesmessig alene. Redd noe skal skje med de jeg er glad i. Redd jeg skal dumme meg ut. Redd for å kjøre steder hvor meg må tenke masse, slik som i byer eller på fremmede veier. Redd for å kjøre meg vill, redd for å gå meg vil. Redd for å gjøre feil. Og jeg er redd for å trenge meg på andre mennesker.

Tror de fleste har noe de er redd for. Noen ting er man mer redd enn andre ting.

Uansett, det er ikke godt å gå rundt og være redd. Man bør prøve å analysere litt og finne ut hvorfor man er redd og hva man kan gjøre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg er mest redd for "fobimessig" er edderkopper og andre kryp. Om jeg ser en edderkopp på soveromsveggen så klarer jeg ikke å sove selv om kreket er drept og skylt ned i do.

Sånn ellers er jeg fryktelig redd for å miste de jeg er glad i. Tidligere erfaringer gjør at jeg blir helt fra meg om jeg ikke får tak i noen over en lengre periode, eller om sambo kommer sent hjem uten å si fra.

Av ting som mange er redd for, men som jeg syns er morsomt er å snakke med fremmede, stå foran en stor forsamling, ha ordet blant eldre og mer erfarne personer, snakke i telefonen osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om èn ting jeg er livredd. Og det er en sånn MR maskin. Har forsøkt 2 ganger, men det gikk ikke. Må jeg inn i en sånn en gang til må jeg ha narkose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ett snev av sosial angst,..

Jeg er redd høye lyder, store hunder, oppmerksomhet. Merker at jeg også får litt "panikk/angst" når telefonen ringer (,men det løser jeg med å ha av lyden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for:

- Edderkopper

- Sykdom

- Døden

- Fly

- Stoooore folkemasser

- Heiser

- At sønnen min ikke har det bra

- Å miste jobben

- Terror

Hmmm...tror jeg stopper der jeg gitt :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- At noe skal skje med min nærmeste

- At jeg skal få kreft

- At jeg aldri skal få barn...

- Tannlegen! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er redd for/har fobier mot:

- store edderkopper (har blitt myyye bedre!!!)

- trange plasser hvor jeg ikke kommer meg vekk uten å "plage" andre, som f.eks. kino, teater, fulle busser jeg skal langt med, fly, fulle tog etc.

- sykdommer

- å ikke være bra nok for folk som betyr noe for meg

- selvfølgelig også for å miste noen jeg er glad i.

- innpåslitne veps, humler og bier. (men har blitt SÅÅÅ flink når det er noen som bare tumler forbi og i nysgjerrighet prøver seg på en sniff èn gang!! det er bare når de fortsetter å fortsetter og fortsetter og fortsetter at jeg blir en blanding av redd og forbannet) :ler:

...glemte helt:

- tannlegen!! (har aldri vært det før, men nåværende tannlege borret uten bedøvelse så jeg lå å skreik i en evighet!! DA fikk jeg tannlegeskrekk!!)

- sprøyter/blodprøver, har full panikkangst fra jeg står opp til jeg legger meg den dagen jeg vet jeg skal noe slikt... :roll:

hvis du er redd for alt, kanskje du kan få nytte av terapi? det må være vanskelig å være redd alt, og jeg er nesten sikker på at du kan få endret på det om du oppsøker hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for:

Store høyder

Mark, biller og andre småkryp

Tannlegen/legen

Miste noen jeg er glad i

Si noe/få oppmerksomhet i store forsamlinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er redd for:

- og miste noen av de nærmeste

- og være inne alene i et mørkt rom (har angst så jeg blir helt hysterisk om det skjer)

- er kontrollfrik så jeg blir redd når jeg mister noen av sansene mine som feks. syn(mister den i dushen når jeg har såpe i øynene eller når jeg er i et mørkt rom),og hørsel(den mister jeg når jeg støvsuger o.l)

så dette pleier jeg alltid og gjøre når samboern min er hjemme..

- er også redd for slanger og har alltid vert det og kommer alltid til og være det..

- er heller ikke så begeistret for tannlegen

- eller og bli tatt venøs blodprøve av..(litt flaut siden jeg tar siste året i helsesekretær :oops:) vi tar blodprøver på hverandre nå..har klart og komme meg unna til nå :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...