Gå til innhold

Stinker under vasken, der søppelbøtta står!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et mildt sagt et illeluktende problem jeg ikke blir kvitt uansett hva jeg gjør.  I skapet under vasken har vi søppelbøtta med restavfall stående.  Det skapet stinker helt jævlig,  jeg  kjenner det til og med når jeg står ved siden av med skapdøren lukket.  Det er den samme søtlige, kvalme,  råtne søppellukta hele tiden. Jeg har vasket med alt mulig inni der,  klorin,  eddik,  zalo osv (ikke alt på engang).  Jeg har vasket bøtta flere ganger,  men det er ikke den som stinker.  Jeg har latt skapet stå åpent å lufte seg uten søppel inni,  men lukten sitter forsvinner ikke,  blir  kanskje litt svakere eim for en liten stund.  Hvordan bli kvitt dette? Det har vært sånn i maaaange måneder nå. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje lukten kommer fra vasken? Rørene som har tettet seg med illeluktende guffe?

Gjest Badebuksa
Skrevet

Lar du det stå en skål med eddik der inne da? Har du prøvd spray mot lukt?

Skrevet

La det stå en skål med eddik der (og ha bosset et annet sted). Gjerne i flere dager, om det må til. Det fungerte til slutt i ene skapet mitt hvor noen hadde sølt rekesaft og ikke tørket opp... 

Ellers for å forebygge, sørg for å kaste bosset før det begynner å lukte. Kaster du noe som helst som har med fisk å gjøre, få det ut samme dag. Enten det nå er plasten fisken kom i, skinn og bein, eller fiskerester. 

Støtter også forslag om å sjekke rørene. Hell gjerne litt klorin i rørene innimellom. 

Anonymkode: 44036...d45

Skrevet

Du har fått /hatt for mye søppel i for lang tid dermed har mugg og råtesopper satt seg i skapet. Dette er en av ulempene med dagens søppelbehandling/sortering og det å ikke bære søpla ut, daglig. 

Dette får du neppe bort uten å bytte skapet. Noe du bør gjøre før resten av kjøkkenet får samme mugg og råteproblem. Når ikke kloring fjerner problemet, så er der neppe noe annet enn utskifting som nytter. 

Anonymkode: 94466...ad0

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

La det stå en skål med eddik der (og ha bosset et annet sted). Gjerne i flere dager, om det må til. Det fungerte til slutt i ene skapet mitt hvor noen hadde sølt rekesaft og ikke tørket opp... 

Ellers for å forebygge, sørg for å kaste bosset før det begynner å lukte. Kaster du noe som helst som har med fisk å gjøre, få det ut samme dag. Enten det nå er plasten fisken kom i, skinn og bein, eller fiskerester. 

Støtter også forslag om å sjekke rørene. Hell gjerne litt klorin i rørene innimellom. 

Anonymkode: 44036...d45

Eddik i kombinasjon med søppelbakterier og mugg er å lage skaden og problemet større. Eddik er ikke løsningen på alt som lukter. (Slik noen (Unge og uerfarne? på kg har fått for seg.) 

Anonymkode: 94466...ad0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...