lady90 Skrevet 20. januar 2016 #1 Skrevet 20. januar 2016 Vi skal pusse opp kjelleren slik at vi får kjellerstue der nede. Det vil bli sofagruppe og tv, men mest brukt som lekerom for barna. Idag er det tregulv med 3,5 mm isolasjon under mot steingrunn. Det er ikke veldig gulvkaldt der idag merkelig nok, ikke mye kaldere enn gulvet i 1. etasje (som heller ikke har gulvvarme). Varmefolie koster oss nok rundt 30 000 og budsjettet er ikke så stort, så spørsmålet er om det er verdt å legge pengene i det? Kommer til å ha noen tepper o.l. på gulvet og da må vi ha selvregulerende varmefolie, i tillegg blir det jo ikke så mye gulv som blir igjen som trenger å varmes opp. Broren min er snekkermester og han sa at hadde det vært han så hadde han ikke giddet å lagt så mye penger i det. Han mente det holdt med panelovner. Hva mener dere?
Sjela Skrevet 20. januar 2016 #2 Skrevet 20. januar 2016 Jeg hadde droppet det så lenge det ikke er snakk om å legge flisegulv. Av ditt innlegg virker det som gulvet allerede holder en fin temperatur og resten av jobben kan ovner/tepper ta seg av Det er jo mye rimeligere enn å legge folien.
lady90 Skrevet 20. januar 2016 Forfatter #3 Skrevet 20. januar 2016 Ja det er det vi også heller imot. Badet i kjelleren har fliser uten varmekabler og de er iskalde, det er ikke tregulvet.
peppermyntete Skrevet 20. januar 2016 #4 Skrevet 20. januar 2016 Jeg hadde droppet det! Tror det holder lenge med noen myke tepper på gulvet, barna klarer jo fint å flytte seg til teppene hvis det blir kjølig på gulvet. Dere kan jo heller ta på tøfler/ullsokker og en ekstra genser hvis det skulle bli litt kaldt på vinteren? Evt. ha noen billige fleecepledd liggende som barna kan legge på de delene av gulvet som ikke har teppe hvis det trengs.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #5 Skrevet 20. januar 2016 Fliser er jo kalde i seg selv. Men jeg hadde droppa elvarme også - det blir dyrt i lengden, og da er det kjekkere å varme opp rom som er mere i bruk enn en kjellerstue. Anonymkode: 1ff32...326
KatteLatte Skrevet 21. januar 2016 #6 Skrevet 21. januar 2016 Jeg hadde aldri laget kjellerstue i dag uten gulvvarme. Det gir en helt annen komfort.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #7 Skrevet 22. januar 2016 Ja, er du gal. En pusser ikke opp gulv i 2016 uten å legge gulvvarme. Om det går mye strøm: vurder heller jordvarmeanlegg. Anonymkode: 161a7...ff6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå