AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #1 Skrevet 20. januar 2016 Begynte med lavkarbo for noen dager siden. Spiste nettopp en omelett, med 2 egg, masse skinke og en hau med ost. Er fremdeles sulten! Har prøvd lavkarbo før, og da har jeg gitt opp fordi jeg var sulten hele tiden :-/ jeg sparer ikke på fettet i matlagingen. Føler for å gi opp igjen :-( Anonymkode: 254c7...b8f
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #2 Skrevet 20. januar 2016 Kandkje det ikke er noe for deg? Alle kropper er forskjellig! Anonymkode: 0e6a7...28a 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #3 Skrevet 20. januar 2016 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kandkje det ikke er noe for deg? Alle kropper er forskjellig! Anonymkode: 0e6a7...28a Magen min trives best på lavkarbo. Når jeg spiser vanlig mat, mye brød osv, er jeg plaget med mye luftsmerter. Jeg vet ikke spesifikt hva jeg ikke tåler, bare at problemet forsvinner på lavkarbo, og magen min er glad. Valget, slik jeg føler det nå, er å velge å alltid være sulten eller magevondt Anonymkode: 254c7...b8f
Thorn Skrevet 20. januar 2016 #4 Skrevet 20. januar 2016 Spiste du grønnsaker til omeletten din? Lavkarbo funker ikke for meg av samme grunn, jeg blir ikke mett av det, men innimellom har jeg tydd til det som nødløsning før jeg skal inn i en kjole el.l. Da har mye grønnsaker, og frukt, vært min redning. Det hjelper i hvert fall litt!
Juniper Skrevet 20. januar 2016 #5 Skrevet 20. januar 2016 Hva er det du ikke spiser når du er på lavkarbo som gir deg smerter ellers? Det vil jeg si er det store spørsmålet her. Leste noe som gikk på facebook her om dagen angående glutenintoleranse. Man mente det ikke var gluten folk reagerte på, men all gifta som ble brukt ved produksjon av kornet. I Norge importerer vi nesten alt brødkornet. Sånn for å tenke litt. Hva med å ta utgangspunkt i lavkarbo-maten og introdusere litt karbohydrater som er relativt sikre? Hva med å kjøpe økologiske byggryn og se om du tåler kokte byggryn som tilbehør med mat? Inneholder ikke gluten, veldig sunt korn. Du kan prøve med en ingrediens om gangen, og se hva som fungerer for deg og hva du ikke tåler. Med tiden er jo håpet at du kan ha et variert kosthold og ikke gå sulten. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #6 Skrevet 20. januar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Begynte med lavkarbo for noen dager siden. Spiste nettopp en omelett, med 2 egg, masse skinke og en hau med ost. Er fremdeles sulten! Har prøvd lavkarbo før, og da har jeg gitt opp fordi jeg var sulten hele tiden :-/ jeg sparer ikke på fettet i matlagingen. Føler for å gi opp igjen :-( Anonymkode: 254c7...b8f Tror du glemte grønnsakene dine! Det er dessuten verdt å påpeke at det kan være en tilvenningssak å kjenne forskjell på "mett" og "ikke sulten". Jeg spise lavkarbo og føler meg ofte ikke METT etter å ha spist, men USULTEN. Anonymkode: 97f37...b65 3
Mann 42 Skrevet 20. januar 2016 #7 Skrevet 20. januar 2016 Hvordan har det seg at lavkarbo for mange er synonymt med ekstremt energitett kost smekkfull av fett og proteiner? Jeg kan bare gjette, men en omelett med to egg, "masse ost" og masse skinke bikker nok 7-800 kalorier. Det kan umulig være sunt å leve på sånt. Hva med grønnsaker og salater? Fyller magen, gir deg fiber, antioksidanter, vitaminer og mineraler og holder deg mett en god stund. Særlig hviis du smeller oppi en boks tunfisk. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå