Gå til innhold

Div spørsmål om bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Har noen spørsmål ang bryllup jeg håper å få svar på! :) Bryllup i april neste år^^

1. Hvem pynter kirka? Er det bruden & co? Eller er det noen i kirka?
2. Hva bør man ha på seg når man skal prøve kjole? Hvitt undertøy?
3. Hva skal man ha med kjolen? Usynlig undertøy, stroppløs BH, underkjole? Vet ikke dette jeg as xD
4. Når ca bør man sende ut invitasjoner?
5. Er det frekt å bare ønske seg reisegavekort? Vi får ikke til bryllupsreise i tillegg til bryllupsbudsjettet

Har funnet masse nyttig informasjon på nett altså, men litt godt å lese personlige erfaringer noen ganger ;) 

Endret av Hedwig
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
På 19 January 2016 den 23.48, Hedwig skrev:

Hei!

Har noen spørsmål ang bryllup jeg håper å få svar på! :) Bryllup i april neste år^^

3. Hva skal man ha med kjolen? Usynlig undertøy, stroppløs BH, underkjole? Vet ikke dette jeg as xD
5. Er det frekt å bare ønske seg reisegavekort? Vi får ikke til bryllupsreise i tillegg til bryllupsbudsjettet

Har funnet masse nyttig informasjon på nett altså, men litt godt å lese personlige erfaringer noen ganger ;) 

.

Endret av honeypie87
  • Liker 1
Skrevet
4 timer siden, honeypie87 skrev:

1. Spør venner eller familie, og avtal med kirketjener når de kan komme / hent nøkkel og lever til dem i forkant. 

2. Ha på deg undertøy som du tenker at du kunne brukt på dagen, stroppeløs BH f.eks. 

3. KOMFORTABELT undertøy! Du kan skifte til noe sexy på kvelden ;) Nøyaktig hva du skal ha på deg under kjolen avhenger helt av kjolen. 

4. Send ut invitasjoner 2-4 måneder før, gjerne tidligere om det skal være i utlandet eller krever reising, planlegging og barnevakter f.eks. for gjestene. 

5. Ønsk deg nøayktig det du vil ønske deg, det eneste som er frekt er å forvente noe. Skriv gjerne noe sånt som "Vi ønsker oss mest at dere deler dagen med oss, men om dere ønsker å gi et lite bidrag mot en bryllupsreise har vi opprettet en konto xxxxx,, og setter stor pris på gavekort hos Ving" f.eks. i invitasjonene. 

Lykke til, nyt planleggingstiden og ikke minst selve dagen!

Takk for svar! :D
1. Ok, så det er vanlig at familie/kjente gjør det altså?:) Har aldri vært i bryllup og de jeg har spurt visste ikke de heller :P
2.Har ikke tenkt noe på dette enda. Stroppeløs BH pleier ikke å være så greie mot meg, men det finnes vel mer enn billigvarriantene :) 
3. Hehehe :P Ok
4. Aha så nærme bryllupet ja, gode poeng!
5. Du har helt rett, skal ikke forvente noen ting ;) Viktigste er jo at alle kommer og at feiringen blir bra!

Tusen takk! :D Takk for gode tips!

Skrevet

4. Det er vanlig å sende ut en "hold av datoen"-greie i god tid i forkant først, og så mer detaljert program og info når det er på plass nærmere dagen. 

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, Hedwig skrev:

Hei!

Vi pyntet ikke, kirken er bra nok i seg selv

Har du under tøyet du vil buke, bruk det

Det spørs på kjolen

6-4 mnd før, litt senere om du sender save the date

Noen syntes det er frekt, andre syntes det er ok. Vi hadde ikke "bryllupsreise", men dro på tur bare oss på tur på fjellet

• Liker 1
Skrevet

finnes usynlig undertøy? :ph34r:

Skrevet
Den ‎19‎.‎01‎.‎2016 at 23.48, Hedwig skrev:

Vi pynter selv (brud, brugdom, venner)

Jeg skal ha helt vanlig undertøy under prøving.

Kommer an på kjoletypen.

Jeg sender invitasjoner med program for dagen og info 1,5 mnd. før bryllupet. Gjestene ble informert om datoen muntlig tidligere.

Det er ikke frekt. Det er vel bedre enn å ønske seg penger som dere skal allikevel bruke på reisen. Da vet gjestene hva deres gave blir til.

Anonymkode: 6f44d...847

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, mini-mio skrev:

Er Skybert som har designa det:fnise: 

• Liker 1
Skrevet (endret)
12 timer siden, mini-mio skrev:

Jepp. Og det merket heter naken. ☺

TS :  Ingen vil se at du er naken rett under kjolen....og ingen sømmer, kanter og whatnot vil synes. ☺

Så sant ikke kjolen er gjennomsiktig, da. 😜

Endret av Jerry Lee
  • Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Fine svar du har fått. Vil bare nevne to ting: Synes innbydelser 2 mndr i forkant er litt snaut. For mange er det en voldsom logistikk som kreves. Og det andre: Skriv for all del IKKE noe om gaver i innbydelsene! Ønsker forteller man til de som spør (og de forteller det gjerne til andre som spør).

Lykke til!

• Liker 1
Skrevet
Den ‎31‎.‎01‎.‎2016 at 20.52, Xavana skrev:

Fine svar du har fått. Vil bare nevne to ting: Synes innbydelser 2 mndr i forkant er litt snaut. For mange er det en voldsom logistikk som kreves. Og det andre: Skriv for all del IKKE noe om gaver i innbydelsene! Ønsker forteller man til de som spør (og de forteller det gjerne til andre som spør).

Lykke til!

Jeg blir nok altfor ivrig og sender invitasjonene leeeenge før 2 mnd, så der er jeg enig med deg ;P
Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...