Gå til innhold

Synes du det er forsvarlig med innekanin hvis man har småbarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De plager ikke dyra, er mer støyer jeg tenker på. Hender jo de får for seg at de skal hoppe i sofaen og vræle litt selvom hu mor eller han far sier at det er forbudt. Jeg har hatt baby og innekanin, og det gikk greit altså.. (Dessverre døde kaninen av alderdom :( ). Nå er babyen tre år og mer høylytt ;)  Altså, ikke mer enn andre, men de som kan noe om småbarn skjønner hva jeg mener.  kan det gå? Kan mye om kaniner. Er bare nysgjerrig på hva dere mener.

Anonymkode: c6dd9...02b

Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Kaniner er ikke noe glad i bråk. De vil helst at du skal legge deg på gulvet så de kan komme å kose md deg/bite deg i øyelokket.

Skrevet

Så lenge dere ikke bor på et frimerke og kaninen har rikelig med plass til å smette unna om den blir skremt, er det ikke noe i veien for å kaniner sammen med en treåring.

Gjest Klaveret
Skrevet

Dersom du gradvis venner kaninen til barna og barna til kaninen, samt gir ungene god opplæring i hvordan behandle og respektere kaninen så burde det gå helt supert tror nå jeg. 

Det aller viktigste er at ungene får rette holdninger overfor kaninen. 

Skrevet

Det skal gå helt fint å ha små barn sammen med en kanin så lenge du lærer dem hvordan de skal behandle kaninen. Hvem vet, kanskje de roer ned det verste bråket når de får et dyr å ta hensyn til

Skrevet

Ja, altså, det blir ikke plaging av kaninen etc. Treåringen er flink med dyr :) Litt spennende i starten og vil kose etc de første dagene, men så vil hun ikke ha noe med dem å gjøre og trekker seg unna og leker selv etc :fnise: Men dyret er jo vårt så det bryr jeg ikke meg noe om. Men kan vi ha én da, eller må vi ha to? Vet det er delte meninger. Jeg er hjemme mye for tiden, og en god stund fremover, foreløbig er ikke livet mitt slik at det er 8-16-jobb. Så kaninen vil ikke være mye alene. 

Skrevet

Dere bør nok ha to. Et menneske kan ikke erstatte en kaninvenn.

Skrevet
20 timer siden, Tvist skrev:

Dere bør nok ha to. Et menneske kan ikke erstatte en kaninvenn.

Nei, men det er ikke alle kaniner som går sammen. Dog er det jo selvsagt mulig å kjøpe 2 stk fra samme kull, og kastrere dem når den tid kommer. Er nok best det.

Skrevet

Kaniner er flokkdyr, så selvfølgelig burde du ha to :) 

Anonymkode: 486dd...ead

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kaniner er flokkdyr, så selvfølgelig burde du ha to :) 

Anonymkode: 486dd...ead

Nei, de er ikke det. De er kolonidyr :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...