Planken Skrevet 19. januar 2016 #1 Skrevet 19. januar 2016 Jeg skal bli tante! Er så glad på foreldrenes vegne, og gleder meg med de. Det er min søster som er gravid, og det er deres første barn. Har derfor så veldig lyst å kjøpe en gave til de/barnet. Har ikke barn selv, og derfor aner jeg ikke hvor jeg skal starte! Dersom noen sitter på gode forslag til gave eller fine nettbutikker blir jeg veldig glad. På forhånd takk ☺ 1
Frøkenfryd30 Skrevet 19. januar 2016 #2 Skrevet 19. januar 2016 Babynest http://facebook.com/babyogbarn
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #3 Skrevet 19. januar 2016 Håndmuffe eller koppholder/oppbevaringsveske til å ha på vogna, eller termokopp om hun er glad i varm drikke! Anonymkode: 8a74a...e37
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #5 Skrevet 20. januar 2016 Ta en titt på skinlove sine produkter til mor og barn. Jeg ønsket meg de produktene, men syns det var litt dyrt å unne meg selv i svangerskapet. Anonymkode: 301f1...7d4
Connie80 Skrevet 20. januar 2016 #6 Skrevet 20. januar 2016 Signerer på babynest og dressen fra Lille-Lam som nevnt over her. Jeg er veldig glad i mine ammeinnlegg i bambus.
malicious Skrevet 20. januar 2016 #7 Skrevet 20. januar 2016 Spørs litt på barnevogna de har valgt, men ganske mange vogner kommer med elendige regntrekk. Min anbefaling ville være universal regntrekk fra Tinkafu. Passer de fleste vogner. Ellers kjøp noe i større størrelser. Jeg fikk masse barselsgaver i små størrelser, som jeg aldri fikk brukt. Når har hun termin? Regn deg frem til størrelse så hun kanskje har en god og varm ulldress til neste vinter feks?
PositivPessimist Skrevet 20. januar 2016 #8 Skrevet 20. januar 2016 Flere gode forslag her. Men kanskje er det en idé å kjøpe noe som mammaen kan skjemme seg bort med. Enten under graviditeten eller i barseltiden? Litt hverdagsluksus kan gjøre stor glede blant gulpekluter og bæsjebleier 1
appelsinjuice Skrevet 9. mars 2016 #9 Skrevet 9. mars 2016 Etter å ha lest litt her inne har jeg forstått at det er veldig forskjellige meninger om hva man trenger, men slagere her i huset er: -Teppe i ull fra Lillelam -Teppe(r) i bomull fra Polarn O. Pyret (vi har 4, slik at vi alltid har et par rene tepper uten gulp og lignende) -Omslagsbodyer og bukser med fot i både bomull og ull (her har ingenting som må trekkes over hodet blitt brukt, baby hater det. Favoritten i bomull her er omslagsbodyer med bukse fra Polarn O. Pyret samt lekedresser og pysjamaser fra samme merke, og dresser fra Lillelam i ull) -Babynest er kjekt å ha (men vær obs på at det ikke blir anbefalt ift. krybbedød. Vi bruker det likevel når vi har baby i sofaen ved siden av oss) -Ammepute -Nattlampe som lyser stjerner i taket (kjempekjekt når man skal nattamme og ikke vil vekke mannen ved å skru på lyset) -Babygym og uro med musikk -Ammekurv (dette kan dog være en litt sår gave dersom ammingen ikke fungerer. Jeg har alt fra vannflaske, tørkepapir, teppe til baby, smokker, håndkrem, hårbørste og neglesaks til d-vitamindråper og skje i min) I tillegg er vippestol og bæresjal kjekt å ha
LongGone123 Skrevet 9. mars 2016 #10 Skrevet 9. mars 2016 (endret) Personlig synes jeg det er best å spørre de kommende foreldre selv- hva de faktisk trenger. Siden dette er din søster er du kanskje villig til å legge i litt ekstra i gaven? Dette kan du også si til din søster. Du avslører jo ikke hva gaven er enda, bare forhører deg litt. Feks. babysete til tripp trapp stol koster 700-800,- ikke helt avskrekkende pris, men kanskje en luksusting de ikke ville brukt penger på selv. Også må jeg bare slå et slag for mor; jeg ELSKET å få ting til meg selv (kall meg gjerne egoist). Som feks. fotpleie, som jeg kunne benytte meg av etterhvert som kroppen ble tyngre og føttene ble vanskelig å stelle grunnet at magen var i veien. Her er det et krav at du gir gaven litt i god tid før termin da, men synes ikke den blir noe mindre verdt fordi. Tvert imot! Gavekort på klær ble jeg også glad for! (Brukte det enten på gravidklær eller nye klær etter fødsel). Man får så mange gaver til barnet, at en gave til en sliten gravid mor er helt innafor. Også kan du kanskje slenge med en bok til far, eventuelt termokopp til han, så han ikke føler seg helt glemt stakkar Eventuelt spander en middag for de kommende foreldre ute på restaurant, men det kan fort bli litt kostbart, litt avhengig hvor de velger å spise. Du kommer nok til å skjemme bort dette barnet i mange år fremover, med masse gaver, leker og ikke minst oppmerksomhet, så ikke føl at du MÅ kjøpe noe som spesifikt er til barnet nå. Det gjør du gjerne uansett allerede ved navnefest/dåp. Endret 9. mars 2016 av Mjaau
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #11 Skrevet 9. mars 2016 Jeg ville forhørt meg med søsteren hva hun ønsker seg. For min del ville en gave til meg vært helt bom, da jeg pga. diverse plager ikke kunne brydd meg mindre om hvordan jeg så ut under svangerskapet, og da Mini var født var jeg i såpass babyboblen at jeg kun ønsket meg ting til han. Anonymkode: 2d9a1...ddb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå