Gå til innhold

Vanskelig annonsering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanskelig tema. Har endelig blitt fridd til, og vi er så lykkelige! Da vi skulle annonsere dette til foreldre noen dager senere, fikk vi ikke en overveldende respons. De var heller "har dere tenkt over dette nå?", "Har du fundert nok på dette", "dere vil ikke bo i sammen først da?". Ingen gratulere, men heller sjokk. Det satte så døyving på hele gleden vår, og vi sitter begge med klump i halsen etter denne episoden. Gruer oss til å si det til flere, men det må vi jo gjøre - dette skjer jo. Gruer oss til planleggingen, orker ikke slike spydige duste-foreldre på laget. Kan være jeg smartmaler hele greiene nå, men slik føles det virkelig. Dessuten henger jeg meg alt for mye opp i at de konsekvent bruker du - "du skal gifte deg", "du må kjøpe ditt nå som du skal gifte deg". 

Kjære kvinneguiden, hjelp meg.. Hva skal vi gjøre? Dette bryllupet skjer jo enten de vil eller ikke. 

Anonymkode: 10f69...0d8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere ikke har prøvd å bo sammen et år eller to engang så forstår jeg foreldrene veldig godt!

Dette er jo dømt til å mislykkes dessverre. 

Anonymkode: 84056...b77

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere ikke har prøvd å bo sammen et år eller to engang så forstår jeg foreldrene veldig godt!

Dette er jo dømt til å mislykkes dessverre

Det er det jo ikke. 

Ts, hvor gamle er dere og hvor lenge har dere vært sammen? Hvis dere "nettopp" traff hverandre så er det jo ikke rart at de kan reagere. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig tema. Har endelig blitt fridd til, og vi er så lykkelige! Da vi skulle annonsere dette til foreldre noen dager senere, fikk vi ikke en overveldende respons. De var heller "har dere tenkt over dette nå?", "Har du fundert nok på dette", "dere vil ikke bo i sammen først da?". Ingen gratulere, men heller sjokk. Det satte så døyving på hele gleden vår, og vi sitter begge med klump i halsen etter denne episoden. Gruer oss til å si det til flere, men det må vi jo gjøre - dette skjer jo. Gruer oss til planleggingen, orker ikke slike spydige duste-foreldre på laget. Kan være jeg smartmaler hele greiene nå, men slik føles det virkelig. Dessuten henger jeg meg alt for mye opp i at de konsekvent bruker du - "du skal gifte deg", "du må kjøpe ditt nå som du skal gifte deg". 

Kjære kvinneguiden, hjelp meg.. Hva skal vi gjøre? Dette bryllupet skjer jo enten de vil eller ikke. 

Jeg mistenker at dere ikke er veldig gamle? 
Og med tanke på at dere ikke har bodd sammen, er jeg helt enig i skepsisen fra foreldrene.

• Liker 5
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

26 minutter siden, Dwight skrev:

Det er det jo ikke. 

Ts, hvor gamle er dere og hvor lenge har dere vært sammen? Hvis dere "nettopp" traff hverandre så er det jo ikke rart at de kan reagere. 

26 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Jeg mistenker at dere ikke er veldig gamle? 
Og med tanke på at dere ikke har bodd sammen, er jeg helt enig i skepsisen fra foreldrene.

Har ikke prøvd å bo sammen, og kommer heller ikke til å gjøre det før vi gifter oss. Håper virkelig ikke det er dømt til å mislykkes.  Vi er 25 og har vært sammen i fire år. Synes verken vi er unge eller dumme. Dette er virkelig noe vi ønsker og vil. Skjønner at det er helt på jordet å høre slik på sine foreldre, men det er virkelig ubehagelig at de oppfører seg slik. Skjønner at folk er skeptiske til at vi ikke har bodd i sammen, men det har jo gått bra med så veldig mange andre - vi kjenner hverandre og selvsagt vil det komme vanskelige tider, forskjellen er bare at vi er gift, og kan ikke bare flytte ut. 

-ts

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke prøvd å bo sammen, og kommer heller ikke til å gjøre det før vi gifter oss. Håper virkelig ikke det er dømt til å mislykkes.  Vi er 25 og har vært sammen i fire år. Synes verken vi er unge eller dumme. Dette er virkelig noe vi ønsker og vil. Skjønner at det er helt på jordet å høre slik på sine foreldre, men det er virkelig ubehagelig at de oppfører seg slik. Skjønner at folk er skeptiske til at vi ikke har bodd i sammen, men det har jo gått bra med så veldig mange andre - vi kjenner hverandre og selvsagt vil det komme vanskelige tider, forskjellen er bare at vi er gift, og kan ikke bare flytte ut. 

-ts

Det er ikke dømt til å mislykkes. Folk kan bo sammen i 15 år og forsatt gå fra hverandre. Ikke ta til deg det negative. 

Dere har vært sammen lenge, og som du sier, dere er heller ikke så unge. Det som er viktig er at dere diskuterer og lufter alle tanker. Vil dere ha unger? Hvordan skal ungene oppdras? Hvordan er det med økonomi? Hvem skal flytte inn til hvem etter bryllupet? Stil store spørsmål slik at det er ingen usikkerhet. 

Gratulerer med forlovelsen! Uavhengig av hva alle andre tror og mener så er det dere som skal leve sammen. Har dere det godt så kan alle andre bare ti stilt. 

Skrevet

Jeg skulle ønske foreldrene mine hadde vært ærlige om hva de mente da jeg kom hjem og fortalte at jeg skulle gifte meg. Jeg hadde helt klart trengt en realitetsorientering. 

Anonymkode: 3ce94...138

• Liker 2
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette kommer helt an på hvilket miljø man kommer fra!!

Anonymkode: 06cc1...4dc

• Liker 1
Skrevet

Skjønner at det må føles sårt og vondt å ha slike kommentarer over seg. Fokuser på personene som er positive i tiden fremover. 

Her forlovet vi oss etter tre måneder som kjærester, og nå er vi gift på 7. året. :) Dette går så fint at, så lenge dere snakker mye sammen om deres verdier i livet etc først. :) 

• Liker 1
Skrevet

Å kjære gode mennesker ! 

23 timer siden, Dwight skrev:

Det er ikke dømt til å mislykkes. Folk kan bo sammen i 15 år og forsatt gå fra hverandre. Ikke ta til deg det negative. 

Dere har vært sammen lenge, og som du sier, dere er heller ikke så unge. Det som er viktig er at dere diskuterer og lufter alle tanker. Vil dere ha unger? Hvordan skal ungene oppdras? Hvordan er det med økonomi? Hvem skal flytte inn til hvem etter bryllupet? Stil store spørsmål slik at det er ingen usikkerhet. 

Gratulerer med forlovelsen! Uavhengig av hva alle andre tror og mener så er det dere som skal leve sammen. Har dere det godt så kan alle andre bare ti stilt

Vi har snakket sammen om dette. Dette frieriet er langt i fra spontant, og fortsettelsen har vi prøvd å planlegge. Tusen takk! Det hjelper så mye at du skriver her! :hug:. Prøver jo så godt det går å glede oss over dette, men disse negative foreldrene drar oss så langt ned. Jaja, det kommer til å bli bra. Vi skal jo giftes !:strix:

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at det må føles sårt og vondt å ha slike kommentarer over seg. Fokuser på personene som er positive i tiden fremover. 

Her forlovet vi oss etter tre måneder som kjærester, og nå er vi gift på 7. året. :) Dette går så fint at, så lenge dere snakker mye sammen om deres verdier i livet etc først. :) 

Glemte å skrive at det var ts i innlegget over her også. Skal prøve å tenke på det positive. Så utrolig bra at det har gått godt med dere også! Vi har samme verdiene og jeg har jo egentlig ventet på dette frieriet i flere år. Endelig har han bestemt seg for å fri, men så setter disse dustekommentarene seg fast på netthinnen og gleden blir direkte drept. Vi gleder oss, men hadde ønsket oss litt mindre motstand de første dagene. :blush:

-ts

• Liker 1
Skrevet

Giftet oss etter 6 mnd, men hadde kun møttes 14 dager IRL. I år har vi vært lykkelig gift i 11 år og har 2 herlige barn. 

Drit i andre! Gled deg over bryllupet deres!

Anonymkode: 297ef...1ad

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner/vet om flere som har giftet seg uten å ha bodd sammen først, som har det kjempe bra i lag! Dere har jo også vært sammen i flere år, og kjenner hverandre antakelig ganske godt (selvom det blir helt annerledes når man flytter sammen), og dere er ikke tenåringer. Så så lenge dere har snakket om hvordan det skal bli å flytte sammen/forventninger og har samme verdier i livet tror jeg dette går heeelt fint :) Gratulerer!

Anonymkode: 7c079...458

Skrevet

Vi giftet oss også uten å ha bodd sammen først, og vi har vært lykkelig gift i 12 år. Å ha vært samboere først er da ingen garanti for at man ikke går fra hverandre! Makan til tøys!

Anonymkode: 479a4...fde

• Liker 1
Skrevet

Dere har vært sammen lenge og er over nyforelskelsesperioden, og beslutningen om å gifte seg er jo da et rasjonelt fattet valg. Gifter meg selv til sommeren, og har ikke bodd sammen min forlovede. I mine øyne er det veldig flott å være gift før man flytter sammen. Å gifte seg etterpå synes jeg er litt merkelig, da bryllupet bare blir en fest og ikke en markering av en forening. Samboere lever jo allerede i et ekteskapslignende forhold.

Jeg synes det er flott at dere har forlovet dere og skal gifte dere, og at det er rart foreldrene deres reagerte slik de gjorde. Har selv opplevd bare utelukkende positive tilbakemeldinger etter at vi bestemte oss for å gifte oss. Det å få en slik tilbakemelding er vel heller unntak enn regel vil jeg tro. Uavhengig av tilbakemeldinger må dere gjøre det dere har lyst til. Selv om noen synes det er tidlig betyr ikke det at dere ikke skal gjøre det, det betyr bare at de ikke er på det samme stadiet selv. Jeg er sikker på at folk blir glade for nyhetene :-)

En annen god grunn til å gifte seg før man lever sammen er at begge parter innstiller seg på å arbeide for forholdet og for hverandre, ettersom man ikke bare flytter inn hos hverandre med en gang. Sånn sett burde man tenke seg nøyere etter når man "bare" skal flytte inn hos hverandre, enn når man skal gifte seg. Det blir ikke like stort hastverk, og man får god tid til å innstille seg på det. I tillegg blir terskelen for samlivsbrudd helt klart større ved et ekteskap enn ved samboerskap.

Husk å jobb sammen for forholdet, ikke tenk at han/hun skal være den rette, men at du skal være den rette for han/henne. Snakk sammen og del deres tanker og følelser. 

Gratulerer med forlovelsen og lykke til med bryllupet!

Anonymkode: d9aad...6af

• Liker 2
Skrevet

Siden foreldrene dine tydeligvis ikke viser det, må jeg bare si at jeg er utrolig glad på deres vegne! Gratulerer så mye med forlovelsen:klem:Dette kommer til å gå strålende!

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Så hyggelig at dere skal gifte dere! Gratulerer!!!

Gi blaffen i kritiske foreldre; dere er da voksne og klarer å ta en veloverveid beslutning selv - med eller uten deres samtykke. Spre nyheten videre med glede, og jeg lover at dere vil få mye glede i retur!  Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...