AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #1 Skrevet 19. januar 2016 Hei! Jeg har vært på fire dater med en mann som jeg liker veldig godt. Men så har jeg OCD, og sliter i tillegg en del med angst og depresjon..Går i terapi. Burde jeg på et tidspunkt fortelle dette? Og isåfall hvordan? Føler det er veldig flaut å si, men samtidig så er det kanskje rart om jeg ikke nevner noenting om det før vi evt. blir sammen? Anonymkode: 26bce...382
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #2 Skrevet 20. januar 2016 Hei. Jeg har også OCD og kjenner på mye av det samme, fortelle eller ikke fortelle, tror nok det er lurt å vente med å fortelle mye, men det kommer jo an på hvor mye du har av det også da. Men han vil vel merke noe før eller siden uansett vel ? Anonymkode: 3e838...0fd
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #3 Skrevet 20. januar 2016 Jeg har også ocd, samt at jeg er bipolar og har spiseforstyrrelse. En riktig fin suppe av psykdommer😛 Men jeg nevnte aldri det da jeg datet, og hadde heller ikke behov for å nevne det. Etterhvert traff jeg drømmemannen, og den første tiden var vi overbevist om at den andre var feilfri (den berømte "blind av kjærlighet"). Etterhvert så jeg ham mer i et realistisk lys, og han så meg med de feil og mangler jeg har. Men det endret ikke på det faktum at vi elsket hverandre, og ti år etter er vi fortsatt sammen😊 Anonymkode: 6cdfb...589 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #4 Skrevet 26. januar 2016 Jeg syns ikke det er nødvendig å si før dere tilbringer såpass mye tid sammen at han åpenbart vil merke det. Anonymkode: c0779...e4a 2
Tibbie Skrevet 26. januar 2016 #5 Skrevet 26. januar 2016 Jeg vet ikke helt hva OCD er, men så lenge dette er noe som han ikke vil merke eller stusse over, ser jeg ingen grunn til å fortelle dette så tidlig i datingfasen. Men blir dere kjærester er det sikkert kjekt at han vet om det
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #6 Skrevet 26. januar 2016 Hemmer det deg såpass i hverdagen at han bør vite det ville jeg sagt det om ikke ville jeg ventet litt. Alle har egentlig tendenser til ocd, men ikke alle blir hemmet av det. Jeg har alltid sagt det før vi gar møtes mest fordi at det har kommet naturlig opp ifh til jobb, nå skal jeg møte en som ikke vet om alt bare bittelitt. Spent på hvordan det går. (Heldigvis har legen nullstilt diagnosetest mine da, så jeg er i grunn bare under utredning. Anonymkode: 0ede5...d84 1
Gjest Vevila Skrevet 26. januar 2016 #7 Skrevet 26. januar 2016 Det kommer vel litt an på. Jeg forteller det rimelig tidlig ettersom jeg ikke jobber pga av det, og det da naturlig kommer opp. Ellers vil jeg nok ventet noen måneder i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå