Gå til innhold

Etterbetaling av AAP, NAV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg veit dette er best å spørre NAV om, men får aldri noe fornuftig svar så jeg lurer på dere som har søkt å fått innvilget AAP av NAV, har dere fått etterbetalt fra datoen dere søkte om AAP eller noe slik? 

Søknaden ble levert 16 november 2015, er ennå ikke ferdigbehandlet, men har fått beskjed om at den skal bli innvilget, alle papirer fra lege og slikt må bare være helt i orden først.

Når jeg søkte om dagpenger for en del år siden, så fikk jeg etterbetalt dagpenger fra den dagen/datoen jeg søkte, er det slik med AAP også?

Saksbehandleren min sa at alt skulle være i orden om et par uker, men svare på dette med etterbetaling får hun visstnok ikke til.

Får utbetalt ca 22700kr før skatt i mnd etter regnestykket ang AAP å regne.

Takker for svar :)

Anonymkode: 003c6...3bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du får etterbetalt. Kan hende det er noen uker karantene, men ikke mer enn 3 hvertfall. Det skal stå i brevet du fikk som bekreftelse på at saken er under behandling. 

Skrevet

Ja, du får etterbetalt fra datoen du søkte. 

Anonymkode: e7fab...fd8

Skrevet

Ja, du får etterbetalt fra da du søkte :-) Men om du har hatt sosial hjelp i mellom tiden så trekker de fra det beløpet på det du får etterbetalt.

• Liker 1
Skrevet

Trådstarter her

Da er det slik som det er/var med dagpenger da, hørtes jo fint ut, da vil jeg jo få en ganske grei førstegangs utbetaling da :)

Fra når jeg søkte, regner med det er datoen som står 'søknad mottatt' som da var 16 november 2015, leverte søknaden online :)

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trådstarter her

Da er det slik som det er/var med dagpenger da, hørtes jo fint ut, da vil jeg jo få en ganske grei førstegangs utbetaling da :)

Fra når jeg søkte, regner med det er datoen som står 'søknad mottatt' som da var 16 november 2015, leverte søknaden online :)

Jepp, det var veldig deilig! Selv om jeg ble trekt for sosial hjelp, så fikk jeg en fin sum som gjorde at jeg kunne finne meg en leilighet og betale depositum :) 

Skrevet

Trådstarteren her igjen...

Nå er det slik at AAP søknaden min blir noe forsinket pga det er noen tester og utredninger som må gjøres av legen i tillegg til de dokumentene legen allerede har levert til NAV, så nå må jeg bare vente på at jeg får ny legetime og får ordnet dette, så det går vel en uke eller 3 ekstra.

Gjelder fortsatt regelen om etterbetaling, selvom alle dokumenter som må til for godkjenning av AAP ikke har blitt godkjent/kommet til rette, ja hva skal jeg si, det som må til i tillegg til de papirer legen allerede har sendt. Altså det blir lengere behandlingstid/ventetid siden det kreves mer enn hva legen leverte i førsteomgang? Kan NAV da si at 'nei du får ikke etterbetalt for den måneden og den uken siden alle papirer ikke var tilrette' eller hva jeg skal si...

Jeg fikk jo beskjed etter samtale med saksbehandler og psykolog at NAV å psykolog/lege hadde bestemt av AAP skulle innvilges så jeg kunne bare levere søknad på nett. Men klart, en ting er jo at de bestemmer at det skal innvilges, det må jo div dokumenter til også, ikke bare noen samtaler de med og uten meg i mellom..

Eller gjelder etterbetaling fra den datoen jeg søkte og til datoen det blir innvilget uansett hva?

Om noen forstår hva jeg mener her..?

Skrevet

Det tok lengre tid til meg også, pågrunn av noe tull, og jeg fikk etterbetalt fra dagen jeg søkte til dagen det ble innvilget. 

Anonymkode: e7fab...fd8

Skrevet

TS her.

Høres greit ut.

Er så lei av å ha med disse vinglepetter saksbehandlerne å gjøre, ene øyeblikket er alt i orden, så er det ikke det, så er det nesten det, så er det overhodet ikke det osv osv osv.. Virker som de jobber med og mot seg selv til tider. Men har søkt på nett, ser ut som jeg har krav på etterbetaling uansett om saksbehandlingstiden tar lengere tid pga papirer, tester og lignende som må utformes, skrives, ferietider osv..

Ser for meg at den summen etterbetaling kommer til å bli ganske stor da.. Ikke at det er negativt, bare undrene på hva saksbehandler vil syntes om det, for hun virker det som det er av hennes egne penger (fra hennes konto) disse pengene skal komme fra, til tider.. Store deler av tiden (kommer vel litt ann på dagshumør) så prøver hun og sette alt så lavt som mulig, og gjøre det så vanskelig som mulig, selvom det er hun selv som har sagt jeg skal søke om dette.. Forvirra..

Men ja, den summen blir nok noen kroner, for ser ut som dette vil ta sin tid.. Akkurat det på størrelsen på summen, klager jeg derimot ikke på.. (dersom det blir noe etterbetaling da... :tongue:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...