Gå til innhold

mistet hele mitt sosiale liv etter at jeg fikk barn :(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som mister venner når dere får barn. Hvor mye av kontakten har dere opprettholdt selv? Hvor mye av vennskapet har dere pleiet? Hvor mye initiativ har dere tatt, og hvordan har det vært når dere først har møttes? Er det bare snakk om barn hele tiden, alltid barna på slep, aldri tid ellers pga barn?

Vennskap må pleies. Fra begge parter. Og som barnløs, så går jeg lei når venner kommer i barnetåka (som varer litt lengre enn ammetåka), hvor absolutt alt handler om barna. Det går ikke an å snakke om noe uten at enkelte skal vri det inn på barna sine. Det er forståelig at barn tar tid og mye oppmerksomhet, og at man ikke kan være like spontan noe mer. Men noe tid må det gå an å sette av til venner, og ikke minst bry seg om venner også, og ikke bare bruke de som en slags erstatning for en terapaut for å kunne fortelle absoutt alt som er problematisk med mann og barn.

Jeg forventer ikke at venner skal kunne være med på det samme som før når de får barn, men jeg forventer at de eksempel ikke maser om at vi andre skal få barn. De fleste av mine venner som har fått barn, har endelig funnet meningen med livet, og skal belære meg om at jeg må finne akkurat den samme meningen. Om og om og om igjen. Tilslutt så går man lei venner som egentlig bare er hakk i plata, og som ikke er stort mer enn bare "mor" tilslutt.

Anonymkode: e7b9f...a8e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seriøst - mitt barn er fire måneder, og jeg har vært ute med venner (uten baby) flere ganger de siste fire månedene enn du har i løpet av de siste fem årene. Hva skjer med at det bare er mannen din som får ha et liv utenfor hjemmet?

Og du er absolutt ikke for gammel til å få nye venner. Hva med å invitere foreldrene til barnas venner (som de leker mest med) over på kaffe, en spasertur på kvelden etc. Kan hende du treffer en mor du "klikker" godt med.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...