Gjest Anonymous Skrevet 11. oktober 2004 #1 Skrevet 11. oktober 2004 her en dag kjørte jeg forbi en fotoboks i 80 sone i 120 ca. det blinket rødt, ble dog piss redd men og sitter i ettertid og tenker, for det første var det i et felt hvor bilene samlet seg og det var også en bil ved siden av meg, boksen blinket akkurat i det jeg kjørte fobi, ved sidespeilet. men uansett om jeg blir tatt, når kan jeg vente noe i posten, hvor mye og kan de ta lappen min? er det bilde av meg også?
Gjest mlle Camille Skrevet 11. oktober 2004 #2 Skrevet 11. oktober 2004 Synes du heller bør tenke over at du faktisk kjørte 40 km over fartsgrensen. Det er nok en grunn til at det er 80 og ikke 100 f.eks. Tenk om du hadde kjørt på noen, eller kommet i en ulykke. Synes du skal ta boten med fatning, og ikke være så sutrete over at du kanskje ble tatt i kontroll.
Nella Skrevet 11. oktober 2004 #3 Skrevet 11. oktober 2004 Kjørte du i 116-120 mister du lappen i 3-5 mnd. Du vil også få en heftig bot(6000 tipper jeg). De filmer hele kjørebanen så blinker det blir du tatt enkelt og greit. Bilde av deg er det også. http://www.auteco.no/index.php?current_pag...e=lawrules_fine Syns ikke du har noen grunn til å deppe for det. Dette er kun din egen feil og det er faktisk folk som deg som på død og liv må kjøre forbi i sånne hastigheter og bryte fartsgrener som er farlige i trafikken og en fare for andres liv. Det burde du faktisk tenke mer på! Om du skulle slippe unna så tenke deg om neste gang du drar til med den farta. En ting er at du setter ditt eget liv i fare, men hvilken rett har du til å sette mitt og andres liv i fare med å kjøre på den måten??
Gjest Anonymous Skrevet 11. oktober 2004 #4 Skrevet 11. oktober 2004 tar dem virkelig lappen din altså? trodde ikke det jeg...men jeg visst at man fikk bot, så en bot får du sikkert ja
Væren Skrevet 11. oktober 2004 #5 Skrevet 11. oktober 2004 Jeg har aldri fått tatt mitt "passfoto" i en slik fotoboks, men kjenner folk som har gjort det. Etter hva jeg har forstått kan det ta ganske lang tid før du får brev i posten.
Gjest Anonymous Skrevet 11. oktober 2004 #6 Skrevet 11. oktober 2004 Har hørt historier om dem som skyter med luftgevær/balltre på fotoboksene etter å bli tatt....
Væren Skrevet 11. oktober 2004 #7 Skrevet 11. oktober 2004 Da er det vel litt høfligere å bare smile pent i det man oppdager boksen...
RoadQueen Skrevet 11. oktober 2004 #8 Skrevet 11. oktober 2004 Viss dei ikkje kan identifisera deg på biletet får du alder noko brev. Lova er framleis slek at førar skal identifiserast før dei kan krevja deg for fartsbot.
Gjest Anonymous Skrevet 11. oktober 2004 #9 Skrevet 11. oktober 2004 Viss dei ikkje kan identifisera deg på biletet får du alder noko brev. Lova er framleis slek at førar skal identifiserast før dei kan krevja deg for fartsbot. Så motorsykkelister slipper unna?
Gjest Anonymous Skrevet 11. oktober 2004 #10 Skrevet 11. oktober 2004 ja motorsykler slipper altid unna. vet om en jeg som grisa forbi alle sammen og han slapp unna.... men jeg hadde faktisk solskjermen nede og da er det kanskje litt vanskeligere å identifisere men, det var jo sol i ansiktet
Gjest Genevieve Skrevet 11. oktober 2004 #11 Skrevet 11. oktober 2004 :o 120 km/t i 80 sone- du mister nok førerkortet for en stund og jammen er det til pass for deg også.
Gjest Gjesta Skrevet 11. oktober 2004 #12 Skrevet 11. oktober 2004 ja motorsykler slipper altid unna. vet om en jeg som grisa forbi alle sammen og han slapp unna.... men jeg hadde faktisk solskjermen nede og da er det kanskje litt vanskeligere å identifisere men, det var jo sol i ansiktet Hvis solskjermen var nede er sjansen mindre for at du blir tatt,....men det kommer selvfølgelig ann på om du er såpass høy at solskjermen dekker ansiktet ditt,...
Gjest Anonymous Skrevet 11. oktober 2004 #13 Skrevet 11. oktober 2004 Boten burde gått til bileier, punktum. Er man så dum at man låner den ut til folk som ikke klarer å holde fartsgrensa, er det bileierns problem.
Icy Skrevet 11. oktober 2004 #14 Skrevet 11. oktober 2004 Boten burde gått til bileier, punktum. Er man så dum at man låner den ut til folk som ikke klarer å holde fartsgrensa, er det bileierns problem. Så da er det bare å gå til en bilutleier å låne en bil hvis man vil grisekjøre da... bra tenkt :o
Gjest Anonymous Skrevet 11. oktober 2004 #15 Skrevet 11. oktober 2004 Så da er det bare å gå til en bilutleier å låne en bil hvis man vil grisekjøre da... bra tenkt :o Du bør også tenke deg om litt. Man registerer navn for den tidsperioden man leier bilen. Bilen er registrert på utleierfirmaet, så man måtte uansett ha sjekket det opp mot utleiefirmaet. Så en til deg tilbake.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 11. oktober 2004 #16 Skrevet 11. oktober 2004 Boten burde gått til bileier, punktum. Er man så dum at man låner den ut til folk som ikke klarer å holde fartsgrensa, er det bileierns problem. I følge den tankegangen burde jo enhver som oppholdt seg i ditt hus være ditt ansvar også - så hvis de skulle klare å drepe noen i huset ditt så var det du som skulle i fengsel i 21 år... Det er jaggu ille nok at det er forsikringa på bilen som brukes når noen andre enn eier ødelegger med den (burde vært en personlig forsikring!), om ikke man skal stå til rette for andre sine uvettige handlinger også. Vi er voksne mennesker når vi har førerkort, er vi ikke? I det minste over den kriminelle lavalder? Forresten, gjest med tilbake: Hvis det var sånn at eieren av bilen fikk bota, så ville jo bilutleieren få bota uansett om de visste hvem som hadde kjørt den eller ikke. Det var jo det som var hele pointet i innlegget... at bilfører ikke er ansvarlig, men bileier. Du EIER ikke en bil du har leid.
Gjest Anonymous Skrevet 11. oktober 2004 #17 Skrevet 11. oktober 2004 Man kan jo i de tilfeller hvor man vet hvem som kjørte, ha straffet vedkommende. Det med huset ditt, var noe av det dummeste jeg har hørt til sammenlikning. Så...Hva er vitsen med fotobokser når man kan kjøre med et eller annet som dekker trynet? Som Tor Erling Staff her hele gjengen, rir og kverrulerer på prinsipper.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 12. oktober 2004 #18 Skrevet 12. oktober 2004 Man kan jo i de tilfeller hvor man vet hvem som kjørte, ha straffet vedkommende. Det med huset ditt, var noe av det dummeste jeg har hørt til sammenlikning. quote] Ja, men så var forslaget om å straffe noen som ikke engang satt i bilen noe av det dummeste jeg har hørt også. Man kan ikke skyve ansvaret over på noen andre på den måten!
Monstermagnet Skrevet 12. oktober 2004 #19 Skrevet 12. oktober 2004 Dersom det sto 120 på speedometeret ditt, kan du annta at du ikke kjørt fortere enn ca 108 km/t. De fleste speedometere viser ca 10% for mye. Dessuten har kameraene en feilmargin i din favør. Tror ikke du mister lappen, men en god bot får du nok.
Monstermagnet Skrevet 12. oktober 2004 #20 Skrevet 12. oktober 2004 Boten burde gått til bileier, punktum. Er man så dum at man låner den ut til folk som ikke klarer å holde fartsgrensa, er det bileierns problem. Du er visst ikke så smart du... Hvordan vet man om den man låner bilen til holder fartsgrensen? Skal man intervjue dem og samtidig ta en løgndetektortest? Dette er noe av det minst intelligente jeg har lest... Og sammenlikningen til Bjørnsdatter var helt grei den. Ser du ikke sammenhengen her så har du virkelig et problem..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå