Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er ferdig med foreldrepermisjon i februar. Og jeg søker kontantstøtte når sønnen min er 1 år, 22 februar

Er det noen som vet om jeg kan søke dagpenger i tillegg? Da jeg ikke har fast jobb før august 2016.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, Sola-90 skrev:

Hei

Jeg er ferdig med foreldrepermisjon i februar. Og jeg søker kontantstøtte når sønnen min er 1 år, 22 februar

Er det noen som vet om jeg kan søke dagpenger i tillegg? Da jeg ikke har fast jobb før august 2016.

Vilkår for å få dagpenger er at du er reell arbeidssøker dvs søker jobber, er klar til å møte på tiltak/kurs/avtaler hos nav eller kan begynne å jobbe på kort varsel. I dette ligger at du må ha barnepass tilgjengelig som også kan stille på kort varsel  i løpet av 2 dager. Fyller du disse vilkårene kan det være at du kan ha rett på dagpenger forutsatt at du selvsagt fyller inngangsvilkårene i forhold til inntekt og tapt arbeidstid... 

Anonymkode: e401e...1f5

• Liker 1
Skrevet

Nei, du får kun kontantstøtte. 

Skrevet

Eneste forutsetning for å få kontantstøtte er at barnet ikke har barnehageplass.

Ta et snakk med Nav hvis du er usikker. For å få dagpenger må du være reell arbeidssøker og hvis Nav kommer med jobbtilbud til deg, så kan det hende at du må stille på svært kort varsel. Sørg derfor for at noen kan ta seg av barnet på kort varsel. Det kan være lurt å ha barnehageplass likevel. Husk at du får delt kontantstøtte hvis barnet har delvis barnehageplass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...