AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #1 Skrevet 19. januar 2016 Hei. Jeg har flere spørsmål som jeg har ofte tenkt på etter fødselen, og når mini har blitt større. Når begynner man med barnevakt? Finnes det noen alder det er fyfy før? Er det mest når man selv er komfortabel med å forlate barnet? Vi har ingen i nær omgangskrets som har tenåringer til å passe barnet, og de fleste av vennene våre har småbarn selv og det virker ikke som man kanskje passer et annet vennepar sitt barn uansett? Vi har tilbudt oss flere ganger for barn i alderen 1-9 år, men det virker som de fleste bruker besteforeldre eller tenåringer som er "leid" inn. I så fall, så må man jo kjenne noen tenåringer. Det gjør ikke vi Så spørsmålet er egentlig; legger man ut på finn, skriver noe på facebook eller hva gjør man? Anonymkode: e55bb...de4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #2 Skrevet 19. januar 2016 Mine barn, nå tenåringer, hadde barnevakt fra de var noen få uker gamle siden jeg gikk på skolen på kveldstid. I starten var det besteforelder og en kusine i tenårene. Senere hadde vi fast barnevakt i en tenåringsjente som bodde i nabolaget. Ble kjent med henne godt før hun var alene med barna på kvelden. Selv var jeg også barnevakt for flere nabobarn fra jeg var 14 år. Satt også barnevakt for et par barn jeg hadde i barnehagen da jeg jobbet som vikar. Det er mange muligheter for å finne barnevakt. Kanskje har dere en nabo, en bekjent på Facebook som har en flink barnevakt som gjerne jobber mer, mm. Men jeg hadde ventet noen måneder før jeg brukte en barnevakt utenom familien / nær omgangskrets. Og så kommer alt an på barnet, noen er greie å være borte fra noen timer andre kan ikke være uten foreldre før de er store. Anonymkode: c2ff2...983
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #3 Skrevet 19. januar 2016 Noen barn har aldri barnevakt eller blir passet av andre, andre barn vet knapt forskjell på barnevakter og andre omsorgspersoner. Her gjør hver og en hva de selv mener er riktig hos dem. Anonymkode: d2119...98d
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #4 Skrevet 19. januar 2016 Vi bor dessverre vekk fra hele familien, så det blir nok ikke noe mormor eller farmor-passing helt enda dessverre. Men vet at de stiller opp til sommeren. Baby er fire måneder, og jeg tenkte meg at vi skulle gjerne dratt på kino. Og filmen går ikke på babykino Vi har egentlig ingen tenåringer av naboer, som jeg har lagt merke til. Men de gjemmer seg kanskje inne og ser på netflix i et mørkt rom? Kanskje vi venter noen måneder til. Det hadde bare vært kjekt å være litt uten baby i kanskje en time eller to? Merker at jeg ikke har fått noe "meg"-tid på lenge, selv om jeg har en samboer som gjør kjempe masse. Kanskje jeg skal vente til baby er 6 måneder? Jeg vet ikke.. Har så lyst til å dra på kino! Får vente til den kommer ut på DVD som alle andre gjør kanskje Anonymkode: e55bb...de4 1
litle_my Skrevet 19. januar 2016 #5 Skrevet 19. januar 2016 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi bor dessverre vekk fra hele familien, så det blir nok ikke noe mormor eller farmor-passing helt enda dessverre. Men vet at de stiller opp til sommeren. Baby er fire måneder, og jeg tenkte meg at vi skulle gjerne dratt på kino. Og filmen går ikke på babykino Vi har egentlig ingen tenåringer av naboer, som jeg har lagt merke til. Men de gjemmer seg kanskje inne og ser på netflix i et mørkt rom? Kanskje vi venter noen måneder til. Det hadde bare vært kjekt å være litt uten baby i kanskje en time eller to? Merker at jeg ikke har fått noe "meg"-tid på lenge, selv om jeg har en samboer som gjør kjempe masse. Kanskje jeg skal vente til baby er 6 måneder? Jeg vet ikke.. Har så lyst til å dra på kino! Får vente til den kommer ut på DVD som alle andre gjør kanskje Anonymkode: e55bb...de4 Men du kan da vel gå på kino?
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #6 Skrevet 19. januar 2016 3 minutter siden, litle_my skrev: Men du kan da vel gå på kino? Ja, jeg kan jo det men det er mer samboer som vil se så jeg sa han skulle dra med kompis Har vært på babykino så det er ikke synd i meg altså. Anonymkode: e55bb...de4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #7 Skrevet 19. januar 2016 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi bor dessverre vekk fra hele familien, så det blir nok ikke noe mormor eller farmor-passing helt enda dessverre. Men vet at de stiller opp til sommeren. Baby er fire måneder, og jeg tenkte meg at vi skulle gjerne dratt på kino. Og filmen går ikke på babykino Vi har egentlig ingen tenåringer av naboer, som jeg har lagt merke til. Men de gjemmer seg kanskje inne og ser på netflix i et mørkt rom? Kanskje vi venter noen måneder til. Det hadde bare vært kjekt å være litt uten baby i kanskje en time eller to? Merker at jeg ikke har fått noe "meg"-tid på lenge, selv om jeg har en samboer som gjør kjempe masse. Kanskje jeg skal vente til baby er 6 måneder? Jeg vet ikke.. Har så lyst til å dra på kino! Får vente til den kommer ut på DVD som alle andre gjør kanskje Anonymkode: e55bb...de4 Ja, det gjør vi. Vi er småbarnsforeldre og har ikke vært ute siden 2012, men utrolig nok går det greit det også Anonymkode: 8f9b5...e15 1
litle_my Skrevet 19. januar 2016 #8 Skrevet 19. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg kan jo det men det er mer samboer som vil se så jeg sa han skulle dra med kompis Har vært på babykino så det er ikke synd i meg altså. Anonymkode: e55bb...de4 Mitt svar baserte seg på dette: Merker at jeg ikke har fått noe "meg"-tid på lenge, selv om jeg har en samboer som gjør kjempe masse. Ut fra dette, bør du kanskje ta deg en tur med en venninne (eller alene) mens barnets far er hjemme. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #9 Skrevet 19. januar 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det gjør vi. Vi er småbarnsforeldre og har ikke vært ute siden 2012, men utrolig nok går det greit det også Anonymkode: 8f9b5...e15 Så flinke Neida, altså det går nok fint. Ville bare ha eerfaringer. Og jeg tror at vi skal ta en tur på kino når baby er 6-8 måneder uansett 10 minutter siden, litle_my skrev: Mitt svar baserte seg på dette: Merker at jeg ikke har fått noe "meg"-tid på lenge, selv om jeg har en samboer som gjør kjempe masse. Ut fra dette, bør du kanskje ta deg en tur med en venninne (eller alene) mens barnets far er hjemme. Ja, jeg skal faktisk ut til frisøren imorgen gleder meg veldig. Anonymkode: e55bb...de4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #10 Skrevet 20. januar 2016 Vår er 18mnd, og vi har fremdeles ikke hatt noe særlig til barnepass, rett og slett fordi familie bor forlangt unna eller har flere små barn selv. Har noen venner som har tilbudt seg, så det er vel på tide å takke ja til det snart men vi har rett og slett vært for slitne ettersom barnet ikke sover godt om nettene. Anonymkode: 5b8ee...9f8
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #11 Skrevet 20. januar 2016 (Men vi har gjort ting hver for oss da, veldig godt det også ) Anonymkode: 5b8ee...9f8
LatersBaby Skrevet 20. januar 2016 #12 Skrevet 20. januar 2016 Jeg har 2 barn, ei som nå går i småskolen og ei på 13 måneder. Hun eldste var veldig "enkel" som baby, sov godt på natten, viste tillit til andre mennesker (nær familie og venner) og var lite krevende så lenge behovene hennes var dekket. Jeg hadde barnevakt (bestemor) første gang da hun var 3 måneder. Hun yngste er stikk motsatt, våkner flere ganger om nettene, klarer ikke roe seg uten meg, vil ikke være med andre en meg. Jeg var ute en tur for 3 uker siden for første gang, og da hadde vi ikke barnevakt, men pappaen som var alene med henne. Så du må først å fremst se hvordan barnet er. Jeg hadde ikke klart å dra ifra om jeg visste barnet ikke hadde det fint. Lykke til og kos deg hos frisøren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå