AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #1 Del Skrevet 19. januar 2016 Jeg går nå andre år av fire på studiet mitt og reiser med buss til skolen daglig, på bussen er det en fra klassen så det er naturlig at i slår følge til og fra bussen og setter og sammen når vi kommer til forelesning. Vi er også satt på prosjekt grupper sammen og er mye sammen pga. det. Hun har begynt å være så nedlatende og hakkede mot meg, sier imot alt jeg sier og det er rett og slett uhyggelig og ganske ubehjagelig da vi ikke egentlig kjenner hverandre godt nok til å kunne liksom snakke sånn til hverandre og forstå hva den andre mener... Vet ikke helt hva jeg skal gjøre for slik det er nå tør jeg nesten ikke si noe uten at jeg skal bli halshugget. Jeg kan f.eks. ikke si at nå er det lenge siden jeg har spist, det er fem timer siden, nå må jeg kjøpe noe mat når vi er ferdig med forelesningen, og kanskje når forelesningen er ferdig så sier jeg : jeg skal bare ned å kjøpe noe mat fort før vi møtes igjen, DA blir jeg halshugget. Da er jeg for mye og da maser jeg. Om jeg spør om hun ikke også vil spise lunch så er det iallefall krise og jeg får skreket til meg at JO ,JEG SKAL DET. Er det virkelig ikke lov med smalltalk...???? Blir fryktelig lite man kan si om man ikke kan si ting to ganger iløpet av noen timer for å sette deg på spissen. Er også veldig nedlatende mot meg om jeg tar ledelsen og kommer med forslag i prosjektarbeidene, selv om hun etterpå sier seg enig og mener det samme.. Kanskje hun vil holde meg nede på ett slags vis..? Og når vi f.eks setter oss på bussen og jeg starter med mitt som skolearbeid, musikk osv. sier jeg hadet, sees imorgen, så skriker hun nærmest til meg at vi pleier jo si hadet når hun går av bussen!! Jeg bare ja (selv om jeg ofte sitter på ett helt annet sted i bussen). Vet dette virker som bare småting, men jeg orker virkelig ikke ha det slik. Jeg får også meldinger ukentlig om negativitet om de andre i klassen, spesielt en annen på gruppen. Da tenker jeg, snakker hun slik med de andre om meg også..??? Snart er det en obloigatorisk tur og da er jeg redd vi må ta den reiseveien sammen og sove på samme rom :/ har nemlig leid oss inn på samme hytte fordi de fleste andre i klassen av jentene skal sove på samme sted. Hvordan håndtere sånt? Jeg blir så svak når noen kommer helt uoppfordrende med bjeffing i situasjoner det ikke er normalt idet hele tatt, blir så deppa av det at jeg mistrives i klassen og tenker hvordan skal jeg holde ut dette! Skal sies at vi begge er ca. 30 år. Anonymkode: 1a41f...b4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blekkulf Skrevet 19. januar 2016 #2 Del Skrevet 19. januar 2016 Jag ville ha sagt høyt og tydelig i fra at denne oppførselen ikke blir akseptert. Om det er flere folk rundt dere når hun begynner å hakke er det bare å si i fra likevel, kanskje hun blir flau og synes det hele er ekkelt. Det virker som du kanskje ikke har sagt i fra før, så du MÅ bli tøffere, du må si i fra om noe plager deg:-) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #3 Del Skrevet 19. januar 2016 1 minutt siden, Ingride skrev: Jag ville ha sagt høyt og tydelig i fra at denne oppførselen ikke blir akseptert. Om det er flere folk rundt dere når hun begynner å hakke er det bare å si i fra likevel, kanskje hun blir flau og synes det hele er ekkelt. Det virker som du kanskje ikke har sagt i fra før, så du MÅ bli tøffere, du må si i fra om noe plager deg:-) Ja , blir bare handlingslammet og på gråten, fordi hun slår meg så ned i støvlene for å si det sånn.. Uff, ekkelt følelse, det er jo bare hakking, ikke noe at hun skal være bedre enn meg, eller noe. Hun kommer liksom ikke med noe faglig i utskjellingene. Hun er mer sånn, men du det var jo ikke det jeg sa..? Og ser strengt på deg når du faktisk ikke har sagt noe galt idet hele tatt... Ja, andre har lagt merke til det, men tror ingen vil bry seg. Anonymkode: 1a41f...b4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 19. januar 2016 #4 Del Skrevet 19. januar 2016 Det er ingen annen utvei enn å si ifra at du er dritt lei holdningen hennes. Hvis det er flere som blir behandlet dårlig av henne så får dere gå i sammen om det. Hjelper det ikke å si noe til henne så må dere få videre med det. Kan hende hun sliter med noe, men det er ingen god grunn til å behandle andre dårlig. Hun er nødt til å skjerpe seg da hun skaper enormt dårlig stemning for andre. Barnslig oppførsel av et voksent menneske. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 19. januar 2016 #5 Del Skrevet 19. januar 2016 Høres veldig umodent av henne. Tror du får se på det på den måten, og bare svare på vanlig måte, som du gjør. Ville også sagt det til henne når dere er på egenhånd at du oppfatter det unødvendig og sårt, akkurat som hun mener det nedverdigende mot deg. Spør henne om hvorfor hun svarer på den måten, og at det ikke gir noe positivt inntrykk av henne når hun sier sånne ting som virker nedlatende på andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #6 Del Skrevet 19. januar 2016 Har du evnen til å bli skikkelig sint? Jeg opplevde noe lignende som deg for mange år siden, hadde tålt mange negative kommentarer, men en dag da hun begynte igjen kjente jeg at dette orket jeg ikke mer og eksploderte i sinne. Det var utrolig deilig å endelig gi beskjed om at jeg var totalt mettet, jeg avsluttet hele vennskapet der og da,og kan ikke huske at jeg savnet det. Anonymkode: a9e32...184 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #7 Del Skrevet 19. januar 2016 Slutt å bruk så mye energi på henne, TS. Du er 30 år, du trenger ikke absolutt ha henne rundt deg for å ta studiet. Hva med å unngå henne ? Anonymkode: 9f7bb...eae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurvetjofsa Skrevet 21. januar 2016 #8 Del Skrevet 21. januar 2016 Sett henne til veggs. Når hun kommer med noe dritt, si: hva mente du med det? Har du andre forslag siden du aldri liker mine? Og så videre. Hun har antakeligvis ingen gode svar likevel. Eller rett og slett eksploder på henne. Da setter du deg i respekt og for all del, ikke del hytte med henne på turen! Om hun spør hvorfor så sier du at du ikke unner henne ditt dårlige selskap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå