AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #1 Skrevet 19. januar 2016 Katten min har nettopp begynt å gå ut, og får være ute mens jeg er på skolen. Pleier å være på skole fra ca 8 til 15-16, noen dager lengre. I går var han leenge ute, fra ca 8 på morgenen til 8 på kvelden. Ville gjerne inn da, men spiste litt og slappet av i ca 10 minutter før han ville ut igjen. Det er masse snø og null grader ute. Hvor lenge tenker dere at katten trives ute? Slipper han ikke ut når det kryper ned til minus 10, da får han være inne mens jeg er på skole. Har ikke lov av huseier til å installere kattedør, selv om jeg så gjerne skulle gjort det. Anonymkode: cdc2c...535
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #2 Skrevet 19. januar 2016 Ingen som kan svare?? Anonymkode: cdc2c...535
Brimi Skrevet 19. januar 2016 #3 Skrevet 19. januar 2016 Jeg slipper som regel ikke ut kattene når det er snø. Rett og slett fordi det eneste stedet de kan være er på gårdsplassen og på veiene. Det vil ikke jeg. Jeg vet ikke helt hva du bør gjøre. Noen mener at katten ikke skal slippes ut uansett om det der minusgrader og andre mener at så lenge katten vil være ute og trives ute så skal de få lov. Synes du det er greit at katten er ute så lenge? Mange katter fryser lenge før det er -10, men om katten din ikke har vist tegn på forfrysning og liker å være ute (og ikke av vane) så er det vel greit.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #4 Skrevet 19. januar 2016 1 time siden, Brimi skrev: Jeg slipper som regel ikke ut kattene når det er snø. Rett og slett fordi det eneste stedet de kan være er på gårdsplassen og på veiene. Det vil ikke jeg. Jeg vet ikke helt hva du bør gjøre. Noen mener at katten ikke skal slippes ut uansett om det der minusgrader og andre mener at så lenge katten vil være ute og trives ute så skal de få lov. Synes du det er greit at katten er ute så lenge? Mange katter fryser lenge før det er -10, men om katten din ikke har vist tegn på forfrysning og liker å være ute (og ikke av vane) så er det vel greit. Takk for svar Har ikke kattene dine en veranda eller et lée å ligge under? Han har begge dagene nå vært ute mye lengre enn jeg har vært på skole, da han ikke vil inn når jeg kommer hjem. Så han trives vel med det. Her er masse verandaer og plattinger som han pleier å krype under. Men jeg synes det er ganske lenge å være ute 12 timer i strekk ja.. Kunne ønske jeg kunne ha kattedør:/ men før i tiden var det jo ingen som hadde det, da. Hehe Anonymkode: cdc2c...535
Brimi Skrevet 19. januar 2016 #5 Skrevet 19. januar 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar Har ikke kattene dine en veranda eller et lée å ligge under? Han har begge dagene nå vært ute mye lengre enn jeg har vært på skole, da han ikke vil inn når jeg kommer hjem. Så han trives vel med det. Her er masse verandaer og plattinger som han pleier å krype under. Men jeg synes det er ganske lenge å være ute 12 timer i strekk ja.. Kunne ønske jeg kunne ha kattedør:/ men før i tiden var det jo ingen som hadde det, da. Hehe Anonymkode: cdc2c...535 Nei, de har ikke noe som gir ly. Det du kan gjøre er å lage et isolert hus, trenger ikke å koste så mye heller
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #6 Skrevet 22. januar 2016 Jeg slipper katten ut da han vil ut selv. Kommer ikke til å nekte han ut. Han er ikke ute så lenge av gangen. Går mest ut for å på do, men pleier å legge seg på verandaen på en stol med pute på (har tak over noe av verandaen) og han koser seg der. Ikke alltid han kommer inn når jeg åpner døra. Men holder han inne mens jeg er på jobb da. Synes det blir litt lenge å skulle være ute. Anonymkode: 10f0d...b27
Blod Skrevet 22. januar 2016 #7 Skrevet 22. januar 2016 Pelsen beskytter ikke mot kulde, så å la katten være så lenge ute når det er så kaldt hadde jeg aldri turt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå