AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #1 Skrevet 19. januar 2016 Betaler man vannavgift en gang i året eller en gang i måneden ? Anonymkode: e5fab...244
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #2 Skrevet 19. januar 2016 Jeg tror det varierer fra kommune til kommune Anonymkode: 804a5...502
smilo Skrevet 19. januar 2016 #3 Skrevet 19. januar 2016 Her jeg bor får vi krav fra kommunen 3 ganger i året på vann og avløpsavgift, samt eiendomsskatt. Første kravet pr år er avregning på bruk året før.
Eneri Skrevet 19. januar 2016 #4 Skrevet 19. januar 2016 Det er opp til kommunen du bor i. Min kommune fakturerer 4 ganger pr år, altså hvert kvartal. Jeg har også hørt at kommunen - hvis kunden ønsker det - inngår avtale om månedlig betaling. 1
Gjest 82girl Skrevet 19. januar 2016 #5 Skrevet 19. januar 2016 I min kommune er det 2 ganger i året ☺
Roseh Skrevet 19. januar 2016 #6 Skrevet 19. januar 2016 Kan man drikke så mye vann man vil gratis etter aviften?
Million Skrevet 19. januar 2016 #7 Skrevet 19. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Betaler man vannavgift en gang i året eller en gang i måneden ? Anonymkode: e5fab...244 Her i min kommune betaler vi hvert kvartal (kommunale avgifter) og så er det vannmåler-avlesning en gang pr år (1. januar). Da avregnes årsforbruket opp mot det man faktisk har betalt for i året som gikk. Har man da betalt for lite i forhold til faktisk vannforbruk, får man en litt større regning ved neste forfall. Har man brukt mindre enn det de har beregnet, får du tilbake penger eller må betale mindre på neste regning.
smilo Skrevet 19. januar 2016 #8 Skrevet 19. januar 2016 Har man ikke vannmåler som Million beskriver så betaler man ut fra størrelse på boligen, noe som for mange er dyrere da denne satsen er lagt så høyt at kommunen er sikker på at de får nok betalt.
Million Skrevet 19. januar 2016 #9 Skrevet 19. januar 2016 1 time siden, Roseh skrev: Kan man drikke så mye vann man vil gratis etter aviften? Vann betales etter forbruk som regel. Vann er ikke gratis hvis det er en kommune som "serverer"deg vannet via sine vannrør, som mange synes å tro, men det er ikke dyrt heller. På regningen får man opplyst forbruket i kubikk (tusen liter) i vår kommune. I blokkleiligheter uten egen vannmåler betaler man for det antatte vannforbruket via husleien. I selveierboliger som rekkehus og eneboliger er det vannmålere innstallert, som skal avleses av huseier og avregnes en gang årlig.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #10 Skrevet 19. januar 2016 24 minutter siden, Million skrev: Vann betales etter forbruk som regel. Vann er ikke gratis hvis det er en kommune som "serverer"deg vannet via sine vannrør, som mange synes å tro, men det er ikke dyrt heller. På regningen får man opplyst forbruket i kubikk (tusen liter) i vår kommune. I blokkleiligheter uten egen vannmåler betaler man for det antatte vannforbruket via husleien. I selveierboliger som rekkehus og eneboliger er det vannmålere innstallert, som skal avleses av huseier og avregnes en gang årlig. Det er slett ikke alle rekkehus og eneboliger hvor man har vannmåler. I mange kommuner brukes ikke vannmålere i det hele tatt. Anonymkode: 49d38...217
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #11 Skrevet 19. januar 2016 Jøss, lærte noen nytt. Så mye en ikke vet. Bodd i blokk alltid... Anonymkode: 34011...8f2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #12 Skrevet 19. januar 2016 Bor i borettslag med egen vannmåler. Må lese av vannmåleren/forbruket i desember hvert år. Betaler hver måned en sum via husleia. Det er en fordel for meg som bor alene for jeg får alltid noen tusen igjen hvert år. Anonymkode: 20d49...ee1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #13 Skrevet 20. januar 2016 I vår kommune betaler man vannavgift hvert kvartal. Dersom man ikke har vannmåler betaler man en fast avgift som bestemmes av størrelsen på boligen. Dersom man har vannmåler (valgfritt) betaler man etter faktisk forbruk. Hva som lønner seg avhenger av hvor mye vann du faktisk bruker. Anonymkode: 87919...0d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå